Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet

Featured Replies

• Svar 1,7k
  • Visningar 164,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag sköt vi finalen i jägarduva. Den gick av stapeln i Västerås,mycket trevlig bana saknade stövlar dock för det regnade friskt igår så vatten överallt 😳  Det gick långt över förväntan!!! Ensam

• Lilleman slapp särskjuta, han vann junior klassen. Tuppkam? Jajamensan. Den jävliga är att det ser så enkelt ut när han skjuter. Susanne kom 4a i damklassen, samma resultat som 2an och 3an. 20 trä

• Denna helg som va spenderade jag och junior i vackra Kalmar. Det va dax för en av årets höjdpunkter Åkes minne. Vet ej vem Åke va men han måste varit en omtyckt kille som får denna världsklass tävling

Posted Images

Publicerat

Hur skiljer man en fin duva från en ful sådan? Har det med träff-% att göra? ;)

För övrigt vet vi ju alla att rabbiten är den förnämsta av duvor. :biggrin:

Publicerat

Skulle säga att det har och göra med hur duvan presenteras för skytten. Svårt att förklara. Har mycket att göra med hur banläggaren har nyttjat naturen och miljön. Ett exempel från EM var på en peg där det var två sent frångående sidduvor inne ibland några glesa ekar. Kastarna var måttade så att precis där man helst ville skjuta stod där en ek, då tvingas skytten välja att skjuta snabbt men kanske något mer ovårdat för att skjuta duvan innan trädet eller vänta och skjuta den efter men då få ett skott på längre avstånd i och med duvans vinkel. Det satt otaligt antal skott i dem där ekarna kan jag lova ;)

Skickat från min GT-I8190N via Tapatalk

Publicerat

Tack för att ni kom! Morsan hälsar!

Publicerat

I brist på tävlan och egen tråd får jag skriva här, antar jag, 

var på banan i Trelleborg igår, första gången på väääldigt länge, hade både Browning och Benelli med mig, var först helt ensam, fick både öppna banan och rigga så långt jag kunde, har förstånd till.

En sak, att trycka för eget skott är fn inte helt lätt, så det blev en lite annorlunda upplevelse, iofs går det fort att skjuta då, sköt en serie om 25 skott på 4 minuter, bra träning, anser jag, hade förvånandsvärt få bommar på den rundan.

Sköt inledningsvis med 24 gram 7:or Saga Eurotrap och de är både mjuka och trevliga att skjuta många skott med, detta var plugg från 2012 men lagrade väl, kan inte skylla några bommar på de pluggen.

Efter första vändan kom det en ensam skytt till, så vi turades om att skjuta, med browningen så går det helt enkelt rätt bra på de iofs ganska enkla duvor som denna sporting bana har, det finns två eller tre lite mer utmanande duvor men även de åkte ner allt som oftast.

Det som gladde mig rejält var att jag faktiskt även träffade med benellin, när den kom ut, inte så väl som med GTI:n men ändå, det gick, de sista två serierna av 6 körde jag med Mirage T2: 28/6 och det är skillnad på plugg och plugg, iofs var jag trött då mentalt så träffarna uteblev ibland men de gånger det satt så var det med rejäla moln allt som oftast.

I brist på tid att åka och tävla var detta sannerligen inte någon dålig dag eller ersättning, det bästa av allt är kanske då att man faktiskt kunde/fick nöta lite på det som man är dålig på. /CHristian 

Publicerat
  • Författare

Starkt jobbat C. Tråkigt att du inte har någon att träna med. Du har ju skåneserien men den har du säkert redan koll på. Keep it up.

Publicerat

Kommer nog hänga mer på bana här framöver, det har slagits upp både trap, skeet och en kompakt sporting med rabbit, torn, låda, trap, teal, och fasantorn med två kastare. :)

Publicerat

C:

Packa in några skåningar i bilen, passera gränsen och kom upp till Växjö och skjut i sommar...

/M

Publicerat

Riktigt fint Christian! Kanske kunde köra en forumskjutning nån gång?

Publicerat

Riktigt fint Christian! Kanske kunde köra en forumskjutning nån gång?

Mycket trevligt om det kunde bli så. Tävlar inte så mycket själv, blir väl Susegården Inv och nåt KM så man ser ju inte så många andra banor :(

Jag är definitivt på...

/M

Publicerat

Hmm roligt att ni gillar banan grabbar, på hösten till är det svårt att hitta bra helger för en skyttedag, banan har tider mellan 9-13 på helgerna, idéer för när man skall titta på en sammankomst av detta slag? Christian

Publicerat

Hmm roligt att ni gillar banan grabbar, på hösten till är det svårt att hitta bra helger för en skyttedag, banan har tider mellan 9-13 på helgerna, idéer för när man skall titta på en sammankomst av detta slag? Christian

Nån dag när jag kan :D

Skämt åsido, skulle va kul med en Jaktsidan Invitational nån gång i augusti september kanske?

/M

Publicerat

Sist vi hade en sådan gick det illa åt vegetationen.

Men visst en ren skytte tränings dag, skytte i omgångar om 6 man, med lite rappt skytte hinner man med 4 serier v på 4 timmar.

Grillfesten på kvällen efteråt får bli en helt avväpnad affär. Christian

Publicerat

Sist var väl rätt städat! Utan Waxin i kvadrat klarade sig vegetationen rätt bra. Men avväpnad grillfest låter som en begåvad plan!

Publicerat

Tycker det vore kul om vi kunde få till det nån gång! Tiden räcker gott och väl.

• 2 weeks later...
Publicerat

Om nån har missat det så är det jägarduvan i Hjortkvarn (sydöstra Närke) på söndag 5/7. Dessutom kanske en Jaktsidan champion chips! Dvs, en trevlig forumträff.

Kommer ni?? 

Publicerat

Blir nog GP för min del!

Publicerat

Blir nog GP för min del!

Antog nästan det.............den 11/7 blir det lag-sm och LLT i Östhammar, sen har jag blivit medlurad till Sunderbyn på compak-sm.........

-

Publicerat

Då ses vi i både Östhammar och sunderbyn!

Publicerat

Kul att ni ska till oss i norr och tävla.

Kom fram å säj hej så jag får veta vilka ni är. :)

Publicerat

Absolut, ska försöka hitta dig i vimlet! Själv är jag kort å trind, med högst troligt håret i en lång hästarumpa. Blir kul att ses!

Publicerat

Tack frippe! För jävla kul att det räckte så långt :) nu blir det NM Fitasc på fredag!