Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet

Featured Replies

Publicerat

Hur gick det i Strängnäs, för er?

För en annan blev vädret största utmaningen i Nordanlund.... Kallt som fan, kämpade hårt med fokus,:ph34r: så landade inte bättre än 70/100. Tre singel, och en skottdubble per layout. Kul variation och allt skjutbart helt klart mer balanserad svårighetsgrad än Mälarcupen de höll.

Nu uppladdning med Påskmat och dryck inför Gyttorp imorgon. Uppstigning 04.00 :wacko:

Ser ut som ett par forumkändisar dyker upp :thumbsup:

• Svar 1,7k
  • Visningar 164,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag sköt vi finalen i jägarduva. Den gick av stapeln i Västerås,mycket trevlig bana saknade stövlar dock för det regnade friskt igår så vatten överallt 😳  Det gick långt över förväntan!!! Ensam

• Lilleman slapp särskjuta, han vann junior klassen. Tuppkam? Jajamensan. Den jävliga är att det ser så enkelt ut när han skjuter. Susanne kom 4a i damklassen, samma resultat som 2an och 3an. 20 trä

• Denna helg som va spenderade jag och junior i vackra Kalmar. Det va dax för en av årets höjdpunkter Åkes minne. Vet ej vem Åke va men han måste varit en omtyckt kille som får denna världsklass tävling

Posted Images

Publicerat
37 minutes ago Ken1 sa:

Susanne vann damklassen Junior fyra. Vad jag höll på med vet jag inte :D

Kul för övriga familjen :thumbsup:

Får väl välkomna herr S till oss övriga dödliga...

Gissar att vi ses i morgon B)

Publicerat

Det vore förmätet att kalla min närvaro på en jaktstig för tävling, likafullt kommer jag att vara i Björneborg i morgon, upptag71 brukar jag alltid springa på där, någon mer? 

Publicerat

:wub:På väg till  grästorp nu

Publicerat

Ken1 vad hände sist på tävlingen såg att du fick tre omgångar med räknade bara?

Publicerat
  • Författare
1 hour ago andershermansson7 sa:

Ken1 vad hände sist på tävlingen såg att du fick tre omgångar med räknade bara?

Vet faktiskt inte. Tror den i vårat lag som hade ansvar för pärmen inte lämnade in den!! På mej saknas det en 22a. 

Publicerat
  • Författare

Hur gick det på Svegeråsen??

Publicerat
33 minutes ago Ken1 sa:

Hur gick det på Svegeråsen??

19 på mig.... Är inte bättre ännu men tog en sväng till och tror du inte jag sköt bort mig annars hade det blivit 21... Bra stig och trevligt folk som vanligt!

Publicerat

Måste få till det där nedrans skyttekortet......

Publicerat
1 hour ago andershermansson7 sa:

Måste få till det där nedrans skyttekortet......

Hur svårt kan det vara? Jag gjorde gevärsskyttekortet förra hösten, det var ju trams. Om man inte stöter på en diopterskjutande paragrafryttarsurkuk som kräver att man ska gå hela studiecirkeln enligt rekommendation från sportskytteförbundet... 

Publicerat
15 minutes ago MarkusR sa:

Hur svårt kan det vara? Jag gjorde gevärsskyttekortet förra hösten, det var ju trams. Om man inte stöter på en diopterskjutande paragrafryttarsurkuk som kräver att man ska gå hela studiecirkeln enligt rekommendation från sportskytteförbundet... 

Bor bara lite vavigt till... Och hinna få till det med jobb o familjen... Men skall ha...mer tävlingar att åka på är det ju och få lite cred när det går bättre med skyttet :ph34r:

Publicerat

På söndag blir det Mälarcupen i Kvarn utanför Borensberg, första riktiga esp de arrangerar, tvivlar inte på att det blir en bra,fin bana.

Fler som kommer??

Publicerat
28 minutes ago Upptag71 sa:

På söndag blir det Mälarcupen i Kvarn utanför Borensberg, första riktiga esp de arrangerar, tvivlar inte på att det blir en bra,fin bana.

Fler som kommer??

Jupp.

Undertecknad dyker också upp. 

Publicerat
25 minutes ago Ken1 sa:

Pall plats för er bägge två. Bockar och bugar......

Tackar tackar! Inte helt lätt bana idag, men jag gillade den trots allt. Högsta resultat 79 säger ju en del......

Publicerat

På lördag blir det Munkhyttan,Lindesberg för ytterligare en tävling i Mälarcupen.

Första maj är det duvstig i Kristinehamn,brukar vara trevligt, springer säkert på Markus.......;))

Publicerat
10 minutes ago Upptag71 sa:

Första maj är det duvstig i Kristinehamn,brukar vara trevligt, springer säkert på Markus.......;))

Hmmm, det är så illa ställt att hustrun jobbar, helt utan någon hänsyn till att jag vill åka och skjuta... 

Publicerat
11 minutes ago MarkusR sa:

Hmmm, det är så illa ställt att hustrun jobbar, helt utan någon hänsyn till att jag vill åka och skjuta... 

Ajfan........totalt hänsynslöst!!!

Publicerat

Mälarcupen i lördags blev ingen höjdare för undertecknad, slutade på 72 träff. Bra bana, några svåra dubbléer men bra nivå.

Duvstig i Kristinehamn idag, slarv,dåligt focus.........sköt två varv på 20 av 24 till slut,men det fick jag jobba för.

Publicerat
På 2017-04-29 at 17:19 Ken1 sa:

Compak idag. Fina layouter, hade rattat i lite trängre tuber idag då jag märkt att det börjat slarvas! 97-100 lyckades det iallafall bli :D föga hjälpte det när två skyttar skjuter 100-100 respekt! 

Susanne fick ihop 77-100 dålig start tyvärr :huh:

Bra där! 97 är ett jävligt bra resultat!!