Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet

Featured Replies

Publicerat
1 hour ago Ken1 sa:

Kan bara hålla med :unsure:

Du får väl jobba på utbygge?! :D 

• Svar 1,7k
  • Visningar 164,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag sköt vi finalen i jägarduva. Den gick av stapeln i Västerås,mycket trevlig bana saknade stövlar dock för det regnade friskt igår så vatten överallt 😳  Det gick långt över förväntan!!! Ensam

• Lilleman slapp särskjuta, han vann junior klassen. Tuppkam? Jajamensan. Den jävliga är att det ser så enkelt ut när han skjuter. Susanne kom 4a i damklassen, samma resultat som 2an och 3an. 20 trä

• Denna helg som va spenderade jag och junior i vackra Kalmar. Det va dax för en av årets höjdpunkter Åkes minne. Vet ej vem Åke va men han måste varit en omtyckt kille som får denna världsklass tävling

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Försöker få dom att skrota O-trap banan så jag kan få husera där i stället men utan framgång...

Publicerat
11 hours ago Ken1 sa:

Försöker få dom att skrota O-trap banan så jag kan få husera där i stället men utan framgång...

Du får väl börja parasitera med en extra kastare eller två på O-trappen..  ;) Eller visa statistiken från var det går flest serier, jag skulle gissa sportingen.. :D

• 1 month later...
Publicerat

Varit o pangat ett par serier idag satan vad kul:wub: engelsk sporting och compak.....

Fick skjuta tio skott med en F16 sporting helt underbar bössa.

• 2 months later...
Publicerat

Mälarcupen i Norrtälje i söndags 14/1 med en trevlig banläggning inte för svår inte alldeles för lätt!

Det framfördes kritik på för mycket frångående duvorfrån vissa håll ("N-Trap kan jag träna hemma"?) ,snacka om att lägga fel fokus!

Jag framför ett stort TACK till alla ifrån arrangörsklubben Roslagen.

/J

Publicerat
41 minutes ago Blaser66 sa:

Mälarcupen i Norrtälje i söndags 14/1 med en trevlig banläggning inte för svår inte alldeles för lätt!

Det framfördes kritik på för mycket frångående duvorfrån vissa håll ("N-Trap kan jag träna hemma"?) ,snacka om att lägga fel fokus!

Jag framför ett stort TACK till alla ifrån arrangörsklubben Roslagen.

/J

Kul att någon mer än jag från forumet var där. Många "kändisar" härifrån saknades tyvärr.

Håller med om att det var en kul lay-out, även om jag lite jävig, som medlem i Roslagen (var inte involverad i denna banläggning).

Publicerat
  • Författare

Va i start groparna på en efteranmälan men axeln säger nej. 

Tråkigt med gnäll! Sånt som gör att arrangörer tröttnar!!!!!!

har inte kollat men hoppas ni sköt väl ;)

Publicerat

Fitasc Sverigeduvan i Linde på lördag 27/1. www.lerduvor.com

Det behövs ingen tävlingslicens för att deltaga!

/J

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Ska nog fan försöka skjuta mälarcupen i Huddinge. Två dagar senare ligger man under kniven och inget skytte på obestämd tid.......

Publicerat
38 minutes ago Ken1 sa:

Ska nog fan försöka skjuta mälarcupen i Huddinge. Två dagar senare ligger man under kniven och inget skytte på obestämd tid.......

Du får krya på dig och komma igen var sak har sin tid..... själv gick jag i nästan två år med dubbelt diskbråck.....nu frisk...

Publicerat
57 minutes ago Ken1 sa:

Surt att kroppen jävlas med dig.

Alltid trevligt med en bekant nuna, även om jag får skämmas lite då jag fortfarande är skyldig dig en knipjakt :ph34r:

Publicerat

Skjutsugen är man väl alltid?

På 2018-01-30 at 21:10 Ken1 sa:

Vad skall du opereras för?

/J

Publicerat
  • Författare
35 minutes ago Blaser66 sa:

Skjutsugen är man väl alltid?

Vad skall du opereras för?

/J

Förträngningar i höger axel. Så kallad kalkaxel. 

Publicerat
5 minutes ago Ken1 sa:

Bära eller brista. Imorgon ska junior och jag skjuta.......!!!!!!

Ta ut och rasta 1100 så kanske det bär lite bättre. :yes: 

Publicerat
  • Författare
14 minutes ago sidelock sa:

Ta ut och rasta 1100 så kanske det bär lite bättre. :yes: 

Nääääää ska axeljäveln plåga mej ska den få smaka browning B)

Publicerat
På 1 februari 2018 at 14:47 Ken1 sa:

Förträngningar i höger axel. Så kallad kalkaxel. 

Funkade inte stötvågsbehandling ?  Eller var pålagringar för stor? 

Jag dragits med  en kalkpålagring som jag fick stötvågsbehandling för och jag ska 

kolla upp om dom lyckades skjuta sönder kalket , jag har dock fått en inblick hur det uppstår och kommer tänka mig för framöver, dvs om man överanstränger senorna i axeln fäller dom ut kalk och kör man bara på ytterligare fäller dom ut ännu mer och så är man där igen. 

/P

Publicerat
12 minutes ago Ken1 sa:

Nääääää ska axeljäveln plåga mej ska den få smaka browning B)

Näe ! Utmana inte axeln för det kommer straffa sig , kryp till korset och gör inte. Skyttet till en manbarhetsrit så plocka fram 1100:an och skona axeln för det kommer bara surt efter. Jag kunde bara skjuta en serie med automat när det var som näst sämst och inget alls när det var som allra sämst. 

/P

Publicerat
  • Författare
18 minutes ago culot sa:

Funkade inte stötvågsbehandling ?  Eller var pålagringar för stor? 

Jag dragits med  en kalkpålagring som jag fick stötvågsbehandling för och jag ska 

kolla upp om dom lyckades skjuta sönder kalket , jag har dock fått en inblick hur det uppstår och kommer tänka mig för framöver, dvs om man överanstränger senorna i axeln fäller dom ut kalk och kör man bara på ytterligare fäller dom ut ännu mer och så är man där igen. 

/P

Har ca 1,3cm pålagringar + en säck med flytande kalk som inte kommer bort pga att bitar har knäckts av och spärrar slemsäckarna....

Har fått clearens från ortopeden att skjuta fram till operationen. Kan tydligen inte göra saken värre.

Publicerat
14 hours ago Ken1 sa:

Har ca 1,3cm pålagringar + en säck med flytande kalk som inte kommer bort pga att bitar har knäckts av och spärrar slemsäckarna....

Har fått clearens från ortopeden att skjuta fram till operationen. Kan tydligen inte göra saken värre.

Gick du för länge innan du gick till vitrocken ? Är det 1,3cm hög eller bred pålagring?

kniven är sista utvägen men då kommer skiten bort iaf, trist att inte kunna skjuta på ett tag men å andra sidan slipper du dammsuga ... 

Hur lång konvalescens är det efter ? 

/P

Publicerat
  • Författare
1 hour ago culot sa:

Gick du för länge innan du gick till vitrocken ? Är det 1,3cm hög eller bred pålagring?

kniven är sista utvägen men då kommer skiten bort iaf, trist att inte kunna skjuta på ett tag men å andra sidan slipper du dammsuga ... 

Hur lång konvalescens är det efter ? 

/P

Gick till läkare tre dygn efter snytingen kom. 1,3 hög. Minst sex veckor i stillhet sen rehab :(

Publicerat
7 hours ago Ken1 sa:

Gick till läkare tre dygn efter snytingen kom. 1,3 hög. Minst sex veckor i stillhet sen rehab :(

13mm hög:blink: du den kom inte över en natt !  Och du fick inte någon liiiiten förkänning 

som att det sved satan i axeln men du slet vidare eller som jag att jag visste att jag skulle få ont i axel och stoppa i mig painkillers och skruvade skruvdragare så att jag inte kunde lyfta armen på morgonen efter ..... Idag vet jag hur kalket uppstår men det visste jag inte då , och jag fick inte i närheten av det du har men satan va ont det gör! 

/P

Publicerat
  • Författare
5 minutes ago culot sa:

13mm hög:blink: du den kom inte över en natt !  Och du fick inte någon liiiiten förkänning 

som att det sved satan i axeln men du slet vidare eller som jag att jag visste att jag skulle få ont i axel och stoppa i mig painkillers och skruvade skruvdragare så att jag inte kunde lyfta armen på morgonen efter ..... Idag vet jag hur kalket uppstår men det visste jag inte då , och jag fick inte i närheten av det du har men satan va ont det gör! 

/P

Visst har det gjort ont men surkuk som man är har man malt på med orden. Det går över. Vet bättre nu.......