Publicerat Augusti 3, 201411 yr Detta är en populär post. Sköt en valp på lock igår! Oklart om det var lock eller om den bara hade lust att passera, verkade inte särskilt intresserad av mina rop, men men död är den lik förbannat.
Publicerat Augusti 3, 201411 yr Ska ut ikväll och testa. Bara det att jag vet att alla lockpipor ska vara i lådan i hallen tillsammans med hund GPS och lite övrigt småplock. Lika förbannat så saknas både psyco tweetyn och Nordik crying bird pipan. Jag har grävt i varenda jäkla jaktoverallsficka men i helvete. Hittade en pipa i bilen som jag absolut inte har kommit överens med men det är den enda jag har nu tillhands. En foxcall pipa modell tuggben. Nåja det blir vad det blir.
Publicerat Augusti 3, 201411 yr Författare En bit "frigolit", en spegel/glasbit och en spottloska ska tydligen funka bra det med, engelsmännen kör en del med det vad jag förstått
Publicerat Augusti 3, 201411 yr Räven tog 6st hönor i ladugården.Han kom via ett hål i dörren som går till gödselstan.Men han fick ingen med sig.Har gillrat en fälla i gluggen.Hur stor är chansen att han kommer tillbaka för att hämta dom.
Publicerat Augusti 4, 201411 yr Ingen räv såg vi men en råbock med världens största ego kom rakt på oss tills han fick vittring av oss och stack med läten som i bästa fall kan sägas vara någon form av bräkande. Det var en riktig gammelbock med långa stygga spetshorn som två spjut. Jag tror att jag såg samma bock förra året men då var han på sin topp med en jäkligt grann hornuppsättning som garanterat var guldhorn.
Publicerat Augusti 7, 201411 yr Ifall ni skjuter en räv i närheten av ett gryt. Hur snart efter anser ni det är värt att försöka jaga vid det grytet igen?
Publicerat Augusti 7, 201411 yr Ifall ni skjuter en räv i närheten av ett gryt. Hur snart efter anser ni det är värt att försöka jaga vid det grytet igen?Är det vid den här tiden så är det förmodligen valparna som skjuts och då behövs ingen väntan.
Publicerat Augusti 7, 201411 yr Är det vid den här tiden så är det förmodligen valparna som skjuts och då behövs ingen väntan. Men om det inte var valpar utan 'full-size'?
Publicerat Augusti 7, 201411 yr Men om det inte var valpar utan 'full-size'?Ah, du menar så. Har grytet brukats för valpning så är de förmodligen fortfarande i närheten, vi sköt 7 rävar på några dagar på samma fält, mixad bag av stor å liten.
Publicerat Augusti 7, 201411 yr Ah, du menar så. Har grytet brukats för valpning så är de förmodligen fortfarande i närheten, vi sköt 7 rävar på några dagar på samma fält, mixad bag av stor å liten. En anledning så god som ngn att ha efterkoll på om det är hane eller tik som skjutits.
Publicerat Augusti 7, 201411 yr Detta är en populär post. Blev premiär för nya 222an och ljuddämparen ikväll. En liten tik
Publicerat Augusti 10, 201411 yr Ikväll var första gången man prövade på att locka räv! Två duvhökar försökte äta upp mig, dock ingen räv...Men då måste man ju ändå gjort något rätt eller =)?
Publicerat Augusti 10, 201411 yr Var och kollade någon bock var ute ikväll. Såg 2 St fina bockar. Men det bästa var att de tröskade så klockan 4 ringer klockan så kanske det blir en räv till
Publicerat Augusti 10, 201411 yr Ikväll var första gången man prövade på att locka räv! Två duvhökar försökte äta upp mig, dock ingen räv...Men då måste man ju ändå gjort något rätt eller =)? Högst troligtvis . Kul att få se duvhök (smått avis). En mörk och tidig morgon med rävlock kom en stor uggla/uv (kunde inte se vilken sort det var i mörkret) in från sidan i planflykt i huvudhöjd. Mycket trevligt att han blev rädd och vek av när jag vred på huvudet istället för att fullfölja anfallet mot min lockpipa.
Publicerat Augusti 11, 201411 yr Väldigt nära att det blev en till räv imorse. Hade en på ca 100 meter men strängarna från tröskan var för höga så jag fick aldrig något riktigt läge på den. 3 fina bockar syntes till
Publicerat Augusti 11, 201411 yr Resultat av locket hittills. Varit ute 4 gånger, skjutit 3. 2 hanvalpar och 1 tik. I ena fallet med Nordik Predator och andra fallen Foxcaller. Otroligt trevlig jakt och lika kul varje år när man lyckas. iPad Tapatalk HD
Publicerat Augusti 11, 201411 yr Har legat två kvällar i närheten av ett gryt där det fanns valpar för ett par veckor sedan, inte ett ljud. Hur långt brukar/kan tiken flytta valparna?
Publicerat Augusti 11, 201411 yr Hugget som stucket vad gäller pipet, ungrävarna är nyfikna på allt. Jag sitter vid ställen där jag sett rävar, diken, nyslagna vallar mm. Det svåra är att överlista de vuxna. That's the challenge ;-) iPad Tapatalk HD