Publicerat April 8, 201511 yr Fick omkull 7 rävar på lock...majoriteten var tikar. En hygglig insats på marken. Lagen har dessutom fällt ett gäng. Rådjursstammen kommer må bra av det där. Snyggt jobbat!
Publicerat April 11, 201511 yr 4 För mig 2 skabbisar 1 hade fått smäll av en bil. En som bonus på Toppjakten. (hade fått fler om jag hade haft kombi/drilling för drevern verkar har förkärlek för räv) 40 vad jag vet om på Viltvårdområdet varav 18 har haft skabb. Inte en enda skjuten för hund..
Publicerat April 14, 201511 yr Näst sista kvällen. Satt med en kompis på tippen och naturligtvis så fick han skjuta. Själv såg jag en hare som stannade på ca hundra meter och mumsade på något i en halvtimme. Sedan kom det tre krickor och flög lågt över huvet vilt tjattrandes så jag trodde att det var två rävar som slogs och tillslut en pärluggla som helt tyst passerade ovanför huvet men inte ett enda hår av någon räv.
Publicerat April 15, 201511 yr Med tanke på att han har fått 22 i år och jag stannade på 5 så borde jag fått skjuta men det var inte mitt år i år.
Publicerat April 15, 201511 yr Detta är en populär post. Har haft en riktigt pissig säsong då de gäller rävjakten... Trögt att få dom att gå på åtlarna och inte en enda gång har jag kunnat snara... Stannar på fem rävar denna säsong och min målsättning var tvåsiffrigt... Aja ta nya tag till vintern och då har man förhoppningsvis en stövare också som man kan börja jaga in lite smått