Publicerat Augusti 11, 201411 yr Högst troligtvis . Kul att få se duvhök (smått avis). En mörk och tidig morgon med rävlock kom en stor uggla/uv (kunde inte se vilken sort det var i mörkret) in från sidan i planflykt i huvudhöjd. Mycket trevligt att han blev rädd och vek av när jag vred på huvudet istället för att fullfölja anfallet mot min lockpipa. Jo riktigt trevligt var det! Den ena flög runt i en cirkel ovanför mig och skrek. Var lite orolig att de skulle attackera mig ibland då avståndet var typ 3m
Publicerat Augusti 11, 201411 yr Blev en lock räv i lördags. Hade köpt mig en ny pipa som jag var tvungen att prova. Satt på sidan om järnvägen (ett jävligt smalt pass).Efter tredje lockserien så kommer första räven i full fart efter järnvägen. Innan jag har hunnit säkra av och fått till bössan så har räven hunnit riktigt nära mig.Då jag skjuter blir den på plats på 25m håll.Jag mantlar om och lockar 1/2 serie och då kommer nästa räv och springer efter järnvägen.Tyvärr så skjuter jag över denna gång. 2 st små rävar var de iaf.Var och provsköt bössan igår och de var den mänskliga faktorn som spelade in. Mitt fel allt ihop
Publicerat Augusti 12, 201411 yr Satt och lockade igår. Ingen räv, men en råget tyckte att jag höll på att mörda hennes kid. Hon sprang runt mig på 10m och klarade inte av att gå därifrån. Satt tyst en kvart så hon gick in i skogen, men så fort jag blåste på plåtbiten kom hon igen...
Publicerat Augusti 13, 201411 yr Författare Satt och lockade igår. Ingen räv, men en råget tyckte att jag höll på att mörda hennes kid. Hon sprang runt mig på 10m och klarade inte av att gå därifrån. Satt tyst en kvart så hon gick in i skogen, men så fort jag blåste på plåtbiten kom hon igen... "råkade ut" för samma sak för några år sen, satt väl camouflerad i skogen och lockade med harskrik, brakade loss i buskarna och en get kom farande, in på 5-6 meter som närmst, och hon gick runt i 5 minuter innan jag tröttnade på att sitta still
Publicerat Augusti 13, 201411 yr Fråga, när ni flår rävar, är det någon som provat göra som de gör på detta klipp? Ska jaga lite räv för första gången imorgon och är lite nojig över flåningen om det nu blir något skjutet
Publicerat Augusti 13, 201411 yr Jakt nummer två ikväll, satt ute och lockade utan framgångar. Vars håller rackarna hus riktigt?
Publicerat Augusti 14, 201411 yr Fråga, när ni flår rävar, är det någon som provat göra som de gör på detta klipp? Ska jaga lite räv för första gången imorgon och är lite nojig över flåningen om det nu blir något skjutet Jag har provat på ett vildsvin och det gick otroligt bra att få av skinnet. Dock, och här kommer problemet med grisar, såg kroppen ut som om man hade bubbelplast runt hela grisen. Luften fick fettet att bubbla sig och sedan torka under tiden den hängde. Så jag kommer inte att göra det på gris igen. Men på räv är det nog kanon om du ska behålla skinnet. Ska prova på rådjur då de inte har så mycket underhudsfett.
Publicerat Augusti 17, 201411 yr Detta är en populär post. Blev en räv imorse på bockjakten. Högt gräs ställde till det först, sen hoppade den upp på stubben och då small det.
Publicerat Augusti 20, 201411 yr Lockade räv på två pass för två dagar sedan med syko tweetyn. Filmade hela första passat för att höra hur det igentligen låter när man lockar. Tråkigt nog kom ingen räv denna gång. På pass nr 2 hade jag oturen att välja att inte filma då det endast återstod fyra minuters film kvar. Det var väll det som gjorde att en liten valp kom som ett skott i min "döda vinkel" efter en till två minuter. Det gick så fort att han sprang in i vind nästan direkt och lika fort som han kom var han borta. Nytt försök om en timma, så med lite tur kan man kanske bjuda på en filmsnutt med lyckad utgång ikväll.
Publicerat Augusti 20, 201411 yr Har vart ute 4ggr sen i fredags. Inte sett ett förbannade dugg, ja förutom en katt som jagade sork bland slåttersträngarna Rävarna var är ni ?
Publicerat Augusti 21, 201411 yr Resultat av locket hittills. Varit ute 4 gånger, skjutit 3. 2 hanvalpar och 1 tik. I ena fallet med Nordik Predator och andra fallen Foxcaller. Otroligt trevlig jakt och lika kul varje år när man lyckas. ImageUploadedByTapatalkHD1407766207.837447.jpg ImageUploadedByTapatalkHD1407766226.854857.jpg ImageUploadedByTapatalkHD1407766241.975404.jpg iPad Tapatalk HD Ser ut som att du skjutit åtminstone en av dessa i hyfsat dagsljus. Vilka tider sitter du?
Publicerat Augusti 21, 201411 yr Lockade in denna på bockpremiärens eftermiddag. Den satt och kliade sig på ett hygge på 170 meters avstånd. Jag lockade in den med muspip och sköt den på 78 meter. En skabbräv mindre.
Publicerat Augusti 21, 201411 yr Blev en ungräv när jag väntade på bock ikväll. Lockade in den på 20m sedan kom en Gyttorpsvärm modell röd. Einar
Publicerat Augusti 21, 201411 yr Detta är en populär post. Ni som har varg i området, skjut inte skabbräv dom smittar vargen.
Publicerat Augusti 22, 201411 yr Ni som har varg i området, skjut inte skabbräv dom smittar vargen. Stoppar alltid lidandet på skabbrävar! Bor i norra Värmland
Publicerat Augusti 22, 201411 yr Detta är en populär post. mm! inte vargens och rävarnas fel att folk tappat vettet! Skjut bort skabben!
Publicerat Augusti 29, 201411 yr Sitter och passar bock och gäss. 15 meter framför mig kommer en rävgående på den nyslagna åkern. Lägger ifrån mig studdsaren och smyger fram hagelbössan. Stoppar i 2 femmor, PANG! Platt fall på första skottet. Min första räv! Nu får vi se om bocken vågar sig fram... Skickas från min iPhone via Tapatalk