Publicerat Augusti 29, 201411 yr Ser ut som att du skjutit åtminstone en av dessa i hyfsat dagsljus. Vilka tider sitter du? Sorry sent svar....skjutna runt kl 17, 18, 19, i går kl 20.
Publicerat Augusti 30, 201411 yr Klockan 05:30 kom denna smygandes bakom mig. Trodde först att det var en årsräv men den var en lite större. Rejäla gaddar 3e räven för säsongen
Publicerat Augusti 31, 201411 yr Såg 2 till rävar påväg tillbaka. Lyckades skjuta den ena. Min första dubblé
Publicerat Augusti 31, 201411 yr Hur lyckas ni skjuta så många rävar!? Dela med er av kunskapen. [emoji8] Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat September 1, 201411 yr Hur lyckas ni skjuta så många rävar!? Dela med er av kunskapen. [emoji8] Skickas från min iPhone via Tapatalk Har nog haft väldigt tur iår. Men jag har jagat mycket när de har tröskat och slagit gräs. Då brukar de komma ut
Publicerat September 2, 201411 yr Rätt plats och rätt tid så är det rätt enkelt, diken, slagna vallar, tröskade fält, gryt osv. Valparna är ju enkla att ta. Utmaningen ligger i de vuxna....de är svårare...."listig som en räv", finns en anledning till uttrycket ;-) iPad Tapatalk HD
Publicerat November 15, 201411 yr Två lockpass idag. Andra passet valde jag på en myr som delas av en basväg där det är en liten myrholme mitt på. Efter tjugo minuter av lock så känner jag en omisskännlig lukt av rävpiss. Vrider sakta på huvud och bössa men ser inget genom riset bakom mig. Då jag avslutar och går tillbaka upp på vägen så avslöjar spåren vad som hänt. En räv har kommit snett genom skogen på sidan av myren. Sedan har den gått ner nästan till myrkanten bakom ryggen och pissat för att därefter knalla vidare utan brådska. Närmare än så blir det inte och det är första gången lukten avslöjar att det är räv i närheten.
Publicerat November 16, 201411 yr Fem lockpass men inte ett liv. Hackspetten larmade på ett av passen så mest troligt var det en räv som inte kom ända fram. För lite snö och för varmt gör det svårlockat.
Publicerat November 26, 201411 yr Gjort i ordning en åtel vid en sjö med en gammal förfallen stuga utan fönster och med dörren hängande på trekvart. Det blir mitt tillhåll i natt.
Publicerat November 26, 201411 yr Detta är en populär post. Finns rätt stor chans att det lyckas. Spåren är ett till två dygn gamla.
Publicerat November 27, 201411 yr Sex timmar i minus 13 såg inte ett skit. Nån jäkel har kastat två älgskallar och två skinn några km därifrån. Tydligen lockade det mer.
Publicerat November 27, 201411 yr Nr4 föll inne på soptippen efter en stunds vak. Tyvärr så tog det inte som tänkt och jag blev tvungen att skjuta fångskott inne i en vägtrumma. Kändes inte riktigt bra men en kontrollskjutning på aktuellt avstånd från samma plats gav att skotten gick fem cm lågt.
Publicerat November 28, 201411 yr Kastat ut mer hundmat på åteln. Ingen räv verkar ha hälsat på och det såg helt orört ut.
Publicerat November 30, 201411 yr Detta är en populär post. Fick skjutet en grann rävhane igår på drev. 9,5 kg vägde han, vänster huggtand saknades också. Väldigt roligt
Publicerat November 30, 201411 yr Grattis till räven och den stämningsfulla bilden som heller inte går av för hackor!
Publicerat November 30, 201411 yr Grattis till räven och den stämningsfulla bilden som heller inte går av för hackor! Tack! Tycker att man visar fin respekt för viltet om man tar en fin bild från viltets bästa sida
Publicerat December 22, 201411 yr Snabb fråga gällande rävlock, ska man alltid lägga ut sin vittring över den öppna ytan när man lockar? Alltså även om man kör med typ ett ångestläte från en fågel eller med "Nordik fox heat" alltså nått typ av kontaktläte..
Publicerat December 22, 201411 yr Snabb fråga gällande rävlock, ska man alltid lägga ut sin vittring över den öppna ytan när man lockar? Alltså även om man kör med typ ett ångestläte från en fågel eller med "Nordik fox heat" alltså nått typ av kontaktläte.. Du lägger ut vittringen där du kan se vad som kommer in i din doft för att de inte ska vända innan du fått din möjlighet. Det betyder inte att de alltid kommer den vägen! Jag har fått Harskrik rävar från helt fel håll men de tar oftast vittringsvägen men när det kommer till Fågelskrik så är de mindre försiktiga då de ofta har bråttom att hinna fram innan måltiden är över. Jag låter kontaktlätena vara utanför den diskussionen eftersom jag använt det för lite.
Publicerat December 22, 201411 yr Skulle du säga att de är säkrast att sitta så man ser ut över ytan där vittringen ligger även när man lockar med fågelskrik? och hur pass tyst måste man vara när man tar sig ut till passet, om man bryter en kvist t.ex. är de kört då?