Publicerat Mars 1, 201511 yr Detta är en populär post. Vart en liten rävtik i ett utfyllnads gryt för en utav mina terriers idag Grytad av min kompis 11-åriga schillertik.
Publicerat Mars 2, 201511 yr Detta är en populär post. Köpte en nordik crying bird för ett tag sen. Tanken va att locka valpar i juli. Men drog iväg idag för att testa den. Efter 10 minuter kom den här räven i full fart mot mig. Fick skrika till när den var 20 meter från mig. Pang
Publicerat Mars 3, 201511 yr Grattis David! Du måste ha fått till tekniken snabbt. Ja den var väldigt lättblåst och tydligen va ljudet bra också
Publicerat Mars 5, 201511 yr Köpte en nordik crying bird för ett tag sen. Tanken va att locka valpar i juli. Men drog iväg idag för att testa den. Efter 10 minuter kom den här räven i full fart mot mig. Fick skrika till när den var 20 meter från mig. Pang Använde du ljudet som imiterar hackspett eller småfågel?
Publicerat Mars 6, 201511 yr Använde du ljudet som imiterar hackspett eller småfågel? Ja blåste in och ut och ibland slängde jag in ett sånt ljud som imiterar hackspett
Publicerat Mars 7, 201511 yr Detta är en populär post. Rävjakt med stövare idag. Blev 3 rävar. Jag sköt den sista en fin tik
Publicerat Mars 12, 201511 yr Detta är en populär post. Fick en räv i fällan idag. Femte räven i min värmländska tunnelfälla denna säsong.
Publicerat Mars 12, 201511 yr Fick en räv i fällan idag. Femte räven i min värmländska tunnelfälla denna säsong.Grattis! Var de den store? //Simon. Fint skare va serru
Publicerat Mars 12, 201511 yr Nä...den var rätt ynklig..troligen en tik.. Jag la den framför rörelsesensorn.. Så ikväll kanske det kommer en nyfiken hane..
Publicerat Mars 12, 201511 yr Skriv gärna vad ni har lockat med! Är det någon som har provat rävskall nu?
Publicerat Mars 14, 201511 yr Har inte varit ute så mycket i år. Fick en hanräv och skammade en till nu på morgonen. Fick skjuta fyra skott på den första räven. En kontrollskjutning visade att bössan gick nästan åttio mm högt. Har rengjort den grundligt och provskjutit igen. Första skottet gick fem cm lågt och de andra sex mitt i efter att pipan fått kallna igen. Frågan är om den där femräfflade pipan är så där bra som man vill framhäva. Ska nog lämna in den och sätta dit en rostfri/trög pipa och välja lite snabbare stigning. När man har ljuddämpare tar mynningen stryk har jag märkt och det går fort om man låter den sitta kvar efter avslutad jakt.
Publicerat Mars 14, 201511 yr Detta är en populär post. Lyckades skjuta min första räv på lockjakt idag, lär inte bli sista gången jag lockar! [emoji4]
Publicerat Mars 15, 201511 yr Fan! Då tar livet slut kl 24 inatt (i denna del av Sverige) nu får manvänta tills valparna vågar sej ut. blev 10st iår tot så man får väl vara nöjd med tanke på att jaktmarkerna är 120ha
Publicerat Mars 15, 201511 yr Ja du..nu är depressionen nära...11 rävar hanns det med denna säsong...