Hoppa till innehåll

culot:s hagelgrubblerier


culot

Recommended Posts

Nu ska jag jaga änder, vad ska ni göra idag ?? [emoji8]

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Slita för det snöda guldet , alla måste ju ta i nu säger Lövet    ja ni vet den där  vindögda svetsarn m sne kran ...  

 

/ P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

LEE LOAD-ALL är den något o ha för en som bara ska ladda jakthagel och inga större mängder?

Fördelar vs nackdelar med denna? Snor din tråd lite med frågor till dig om de går bra. Annars startar jag bara en ny :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

P.

Jag har hittat grym balans i 33g 6:or, 1.75g A1 och 57.7mm med SG19. 

fy fan, det smackar till sen är det över, når ASLÅNGT ut med den. Jävlar vad det är prestanda i den!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

LEE LOAD-ALL är den något o ha för en som bara ska ladda jakthagel och inga större mängder?

Fördelar vs nackdelar med denna? Snor din tråd lite med frågor till dig om de går bra. Annars startar jag bara en ny :)

Du behöver inte ens en Lee load all , en crimper för rullstuk i en billig bänkborr + att du handväger med en bra digitalvåg .

Alt att du kör med enkla skopmått som är ställbara + vågen.

Den duger annars så länge du inte maxladdar i överkant på krutets arbetsområde.

/P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

P.

Jag har hittat grym balans i 33g 6:or, 1.75g A1 och 57.7mm med SG19. 

fy fan, det smackar till sen är det över, når ASLÅNGT ut med den. Jävlar vad det är prestanda i den!

Härligt !

Jag har fan domningar i fingrarna efter de lila helvetespoletterna , dom är inte nyttiga nånstans och jag skulle

Aldrig skjuta några mängder av dom.

/P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Som sagt, de är elaka åt båda hållen. Christian

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

P.

Jag har hittat grym balans i 33g 6:or, 1.75g A1 och 57.7mm med SG19. 

fy fan, det smackar till sen är det över, når ASLÅNGT ut med den. Jävlar vad det är prestanda i den!

34g i en normal 12:a är inte dumt alls , och 33g i en Browning m grovt lopp lär ge en bra pelare som troligen

Är aningen kortare än bred , likaså är det lätt att få rejäl fart i dessa grova pipor.

/P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Härligt !

Jag har fan domningar i fingrarna efter de lila helvetespoletterna , dom är inte nyttiga nånstans och jag skulle

Aldrig skjuta några mängder av dom.

/P

Told you so.. :-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte ens en Lee load all , en crimper för rullstuk i en billig bänkborr + att du handväger med en bra digitalvåg .

Alt att du kör med enkla skopmått som är ställbara + vågen.

Den duger annars så länge du inte maxladdar i överkant på krutets arbetsområde.

/P

Crimpverktygen, hittar man såna på den stora www världen någonstans måntro? Vilka namn ska man titta efter? Eller rättare sagt, vilka/vad ska man inte köpa? :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Siarm.com där finns allt du behöver utom krut .

OMV sp2 är en bra crimper och helst i stål , håller en istid

Du kan köra med en Lee , bara du kör efter m en crimper

/P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Såg att du snickrat egna, detta var oxå ett sätt.

 

allt går med lite kreativitet,  lite så är det när man är på landet , en ö i sthlm skärgård  där det inte bara är att åka 5min till Bauhaus , Jula elr biltema  å köpa det man saknar.

 

/ P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Svensk hypersteel...men det är väl italienska komponenter? ;)

Ja det är det i Engelska Gamebore hypersteel  åxå ,    (    Cheddite 12/70 T4 cx 2000 tdh , gualandi Tub 43 förl    ) 

 

Gyttorps stålplugg är 100 % italienska/europeiska  komponenter , dock inte  säskilt Hyper .

 

Vad jag menade är att en patron vi kan  göra här hemma i Sverige med  de komponenter inkl krut vi kan få tag på , Alliant STEEL krut  får vi inte tag på hursom helst dock  därav Sp2 ( Vectan)

 

/ P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då det vankas grisjakt imorron så var det på plats att åka till banan med 2 batcher Lyman 525 slug.

Slug därför att det enligt utsago var frågan om rena " närstriden " med deras grisar.

Jag sköt 2 uppsättningar dels 2.20gram A0 som är välbeprövat, och dom " biter " både bakåt å framåt

Dock hade jag märkbart bättre precision med 2,15gram , speciellt om man på hagelbössemaner

Tittade där man ville ha smällen upp me bössan å Pang! Då satt dom riktigt bra trots att trycken på

En hagelhalvauto aldrig kan jämföras m en studsare , så med den erfarenheten blir det till att ladda

Upp 25 st A0 2.10x 525 Lyman till imorgon, jag kommer även schimsa om kolven nedåt 5mm för att

Inte få ett " överslag " utan mer få träffen där jag har kornet. Jag är både spänd av förväntan

Samt lite skitnödig att få elaka grisar runt benen, och jag har bara skjutit tunnskinnad dovhjort

Med dylik slug förut inte arg Gris, dock har jag fr Moderatorn på " slugsektionen" på PDC fått mig

Till livs att en 150kg gris däckar fint av en bredsida av min beväpning på avstånd vida överstigande

De 0-30meter det tydligen handlar om här ... Blir utgången och erfarenheten god så kommer

Jag rusta m en riktig räfflad slugpipa till min Fabarm och ev så åker en rödpunkt på, men det får

Tiden utvisa ..

/P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde nåt så ovanligt som vapenvård nu ikväll, och jag tror att det är andra gången jag har ur underbeslaget .

Denna Fabarm är min 12:e halvis och jag har haft alla märken inkl Benelli som hajpas BIGtime ,

Och har aldrig vart med om en halvis som haft så lite skit i underbeslaget och runt slutstycket..

/P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...