Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

culot:s hagelgrubblerier

Featured Replies

Publicerat

Vapenvård gör man när 52 gram inte funkar.

Eller 10 års intervall.;-)

• Svar 950
  • Visningar 129,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Jag fick reda på att det vankades sträckjakt på änder nere i plattlandet, och då duger inte 7,5:or  Så det plockades fram fin-komponenter som jag hämtade på gyttorp fabriken 2003  komponenter som Är e

• Rapport fr inre delen av Stockholms ytterskärgård , igår hade vi tok inferno med fågel soffläge hela jäkla dagen Fick Int Enes tid att dricka kaffe och ta frukost , jag sköt mig tandlös ( har inte h

• Inget överdrivet flyga men jag inledde med ett praktskott på en Vigg som är ovanliga här Smurfblå näbb å fin , vi sköt  6 och var nöjda med årets sista knipjakt ... Gott slut & Gott nytt år 

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Å inte fan fick jag banka på nån gris m Fetto slug idag :-(

Dock frös jag så in i helvete att jag var färdig att amputera både tår och fingrar på plats ( bedövningen var ju klar)

/P

Publicerat
  • Författare

Hemma igen efter en kulinghelg i skärgårn, tyvärr var det magert m knipor men några vart det så hunn den yngre

Fick jobba. Halvsterilt i morse med obligatoriska fäll när man stod rätt upp å rigga maskeringsnätet ...

Havsörnen patrullerade runt så fågeln var djävligt otrygga och obenägna att gå ner mot vettarna,

Men det kom iallafall 2 st jävligt fint och den fösta smällde jag på över vettarna , den andra

Högt och långt men fan vad italienska Gold :5 biter, den smälldog med ett antal hagel i brökorgen

/P

Publicerat

Du med dina kontakter får ordna fram dessa....

Förresten vilken är köpes och vilken är hemkörd? dee0fa06f70fcfbee107bae72e71ff45.jpg

Låt andra gissa först. Christian

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Jag vet, men innan man springer måste man kunna gå, annars gör det bara ont i knoppen. /Christian

Publicerat
  • Författare

Tittar man på italienarna som är toknördiga med snygga stukningar och jämför med jänkare som bara viker ner helt

Random och kallar det " a perfect crimp " så är det lätt att välja vart man ska vända blicken ...

Perfektionen kommer Christian, du är på god väg .

Hur lyder receptet på den **** patronen ?

/P

Publicerat

Du med dina kontakter får ordna fram dessa....

Förresten vilken är köpes och vilken är hemkörd? dee0fa06f70fcfbee107bae72e71ff45.jpg

Låt andra gissa först. Christian

Den mörkare gröna (högst upp i bild) och den svarta gissar jag är hemmabyggen.

Jäkligt spännande med hagelladdning, skulle lätt se en utrustning här hemma inom nått år! :)

Publicerat
  • Författare

Jag vet, men innan man springer måste man kunna gå, annars gör det bara ont i knoppen. /Christian

Du har bra centrering och hålet är minimalt även om musf***e stl är optimalt så är det mkt bra,

Du behöver jobba lite m kanterna bara , vilken förladdning är det ? Och vilken sluthöjd har du ?

Du kan ställa in din MEC så att den gör " fula kanter " men täta centrum , och sedan kör du dem fina till rätt höjd m SP2 crimpern.

Prova även med att " värma " lite innan du trycker ner crimpern, alt ett snabbt distinkt kör ..

/P

Publicerat

Fredde fel, fel fel som Brasse skulle ha sagt, men du får en andra gissning [emoji56]. Ett gott betyg att jag lyckas lura en driven hagelpuffare.

P receptet är enligt WT A1 1.75x 33 SG 19 pb 6:or Ni 57,8 Christian

Publicerat
  • Författare

Fredde fel, fel fel som Brasse skulle ha sagt, men du får en andra gissning [emoji56]. Ett gott betyg att jag lyckas lura en driven hagelpuffare.

P receptet är enligt WT A1 1.85x33 SG 19 pb 6:or Ni 57,8 Christian

Vänta nu ! 1,85x33 Du menar 1,75x33 ??? ( om det är en felskrivning så redigera gärna )

/P

Publicerat
  • Författare

Den mörkare gröna (högst upp i bild) och den svarta gissar jag är hemmabyggen.

Jäkligt spännande med hagelladdning, skulle lätt se en utrustning här hemma inom nått år! :)

Varför vänta ?? Ju fler desto roligare...

/P

Publicerat

Jävligt snyggt jobbat Chris! I ärlighetens namn så såg jag ingen skillnad alls utan det var en ren och skär gissnig :D

Publicerat

Varför vänta ?? Ju fler desto roligare...

/P

Jag har gått och blivit student nu och fram till våren 2017 så jag har tyvärr lite tidsbrist. Men när jag är tillbaks i arbetslivet så är det fritt fram :)

Publicerat
  • Författare

Vänta nu ! 1,85x33 Du menar 1,75x33 ??? ( om det är en felskrivning så redigera gärna )

/P

Då orginal posten är redigerad så vill jag tillägga att 1,85x 33 är inte på något sätt farlig så länge man inte skjuter i nåt gammalt skrot.

Dock lär man märka att man trycker av och du kan säkert se 440ms +

/P

Publicerat
  • Författare

Jaha så vann vi pris för Bästa Rasmonter på stora hundmässan i stockholm ;-) dessutom för

Andra gången på 4 år , vilket är en rejäl fjäder i hatten ..

/P

Publicerat
  • Författare

Orginal MEC stjärnstukare i plast är lite " trubbiga" i skären, då blir det svårare att trycka ner flikarna

Det blir trångt helt enkelt, men det verkar vara bra plast i den hylsan

/P

Publicerat
  • Författare

Sitter och väntar på att min polare Marre ska dyka upp, sen bär det ut till ön för Knipjakt Tyvärr hade vi inventering

På jobbet igår :-(. Annars så hade vi dragit igår em och även fått med fredagsmorgonen .

Marre liksom jag är passionerad hagelladdare men han som italienare laddade sina första cal 24 patroner som 9-åring .

Vill man se en lycklig italienare tar man med honom på bra Knipjakt , för bättre tillfälle att prova vilka plugg som funkar

Kan man inte få, Marre laddar med PACI stukning som fått en nyrenässans genom Maestro Gianni och OMV har utveklat

En press , även en progressiv PACI press finns som prototyp ..

/P

Publicerat
  • Författare

Hemma i stugan igen efter en härlig dag i skåren på Spy bar som vi kallar stället ,

Jag hade dubbla bössor med mig då vädret var torrt , mao A5:an i cal 16 fick följa med.

Vi gjorde en missbedömning av när det skulle bli ljus så vi var aningen sena, men väl på

Plats tog det inte lång tid innan en 2 skrak drog förbi utanför vettarna, men jag hann ikapp

Och drog förbi 2 m och släppte iväg 31gram rullstukade Gold:5 ifrån den fulltrånga 16 pipan på A5:an

Och det vart "paket" av Skraken , fan vilken härlig inledning ..

Senare kom det hyffsat m knipor och skyttet funkade bra för att senare på dagen funka mindre bra .

Jag hade snackat med Marre om att ta med Grillfolie om V sköt en gräsand , för då var planen att klä av den salta & in m en lök + lite citronpeppar och lite olja sen dubbel folie och sen på glödbädd.. Inte fan kom vi ihåg det! Men Marre som e lite full i fan

Kom ju på att vi hade ju folie på våra ägg& bacon mackorna vi hade med oss til frukost , så han skar ut brösten på Skraken

" nu vattnas det i munnen på Urban " och sen tog han den enda kryddan vi hade , senap till grillkorven och kleta på skrak filéerna

Sen dubbel folie och in i glödbädden. Själv var jag mer än skeptisk över på vilken skala den kulinariska upplevelsen skulle

Befinna sig, men tro på fan om det inte var gott och hade vi haft lite salt hade det var ännu godare .

Och om nån undrar om det smakade " tran " så inte en jävla tillstymmelse till transmak ..

Så det är nåt som ska utvecklas , så imorgon åker lök , olja , salvia , salt , citronpeppar med + Grillfolie .

Gold :5 orna som jag skryter om blir jag mer och mer nöjd med , dom slår hårt både i cal 16 och med 12:an

Så nästa batch hagel jag köper blir 5:or det är helt klart , och då min 16 trivs med 30-31g :5 så är det en bra allround storlek .

Nu blire en GT + 1,5 Tim stödvila innan middag ;-)

/P

Publicerat

Tror det är med dykänder som med lever!

Det ska tillagas inom en timme från skott, då slipper man alla bismaker!

Publicerat
  • Författare

Till nästa gång jag kommer ut då ska det ett elverk med , kosta Vafan det kosta vill

Det finns så jävla många bra ställen att sitta på bara man får upp ett maskeringsnät,

Det ska borras 24mm hål så det står härliga till, en knippe kvastskaft fr Bauhaus

Sen har man ett gömsle på nolltid ;-)

/P