Publicerat Augusti 25, 201510 yr Ska ut en sväng nu i afton, då det inte blev någon fågeljakt för mig idag Hunden är i höglöpen just nu. Så det får bli lite Bockjakt istället.
Publicerat Augusti 25, 201510 yr Detta är en populär post. Blev en premiärbock 16/8 på morgonen för 5:e året i rad. Sköt den med .222:an och vmax 50 grain i halsen. Otroligt imponerad av effekten! snabb död och ingen köttförstöring. Jag vet att vissa resonerar annorlunda men jag tycker det blir så etiskt det kan bli. Men jag besparar er bilden på det.
Publicerat Augusti 26, 201510 yr Detta är en populär post. Det blev en gammal herre i dag. Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Augusti 27, 201510 yr Grattis kingsfisher! [emoji2]Tackar Sjukt spännande ansmygning ca 300 m. Skickat från min ME173X via Tapatalk
Publicerat Augusti 27, 201510 yr Tackar Sjukt spännande ansmygning ca 300 m. Skickat från min ME173X via Tapatalk Ja, det kan jag tro! Du ålade dig fram till bocken va o väl kamouflerad?
Publicerat Augusti 27, 201510 yr Ja, det kan jag tro! Du ålade dig fram till bocken va o väl kamouflerad? Väl kamouflerad var jag, men inte så mycket ålning.Det var ett stort kuperat hygge, så jag kunde smyga hukande. Men dom gick undan för mig ett par gånger, så det var bara att fortsätta smyga. Och ta nya positioner. Sent from my iPad using Tapatalk
Publicerat Augusti 27, 201510 yr Väl kamouflerad var jag, men inte så mycket ålning. Det var ett stort kuperat hygge, så jag kunde smyga hukande. Men dom gick undan för mig ett par gånger, så det var bara att fortsätta smyga. Och ta nya positioner. Sent from my iPad using Tapatalk Ok! Det är inte så lätt att gömma sig på ett hygge men det gick ju bra för dig.
Publicerat Augusti 28, 201510 yr Får nog skynda mig att göra iordning skallen. Då dottern på 8 år, vill ha den på väggen i sitt rum.
Publicerat Augusti 29, 201510 yr Detta är en populär post. Parkerade bilen, gick fram till täkten, kolla med kikaren om det var nåt djur som hade hunnit före mig, inget, gick och satte mig i kanten bland lite högre gräs, tittade upp, 100m bort kommer denna trippande. Min första bock, ganska speciell känsla
Publicerat Augusti 29, 201510 yr Parkerade bilen, gick fram till täkten, kolla med kikaren om det var nåt djur som hade hunnit före mig, inget, gick och satte mig i kanten bland lite högre gräs, tittade upp, 100m bort kommer denna trippande. Min första bock, ganska speciell känsla Grattis!
Publicerat Augusti 29, 201510 yr Parkerade bilen, gick fram till täkten, kolla med kikaren om det var nåt djur som hade hunnit före mig, inget, gick och satte mig i kanten bland lite högre gräs, tittade upp, 100m bort kommer denna trippande. Min första bock, ganska speciell känsla Då är det till att gratta ordentligt..
Publicerat Augusti 29, 201510 yr Tack så mycket för att gratulationer! Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Augusti 30, 201510 yr Får nog skynda mig att göra iordning skallen. Då dottern på 8 år, vill ha den på väggen i sitt rum. det här känner jag igen. Mitt problem är att dottern vill gärna att hela trofén och skölden ska målas, lite a la Lotta Lundgren. Typ rosa. Det bär emot för mig, känns ovärdigt på något sätt, samtidigt som det är en grej jag kan göra för att anpassa något jaktligt att verkligen bli som hon verkligen vill ha det för en gångs skull, vilket borde väl vara bra egentligen...
Publicerat September 3, 201510 yr Detta är en populär post. Frugan skulle ut på gås och duvjakt i stubben i morse, så jag kunde ju inte vara sämre . Gick ut på ett hygge och det vart denna udda 8 .
Publicerat September 3, 201510 yr Klart frugan ficka ta det roligaste, udda trofé på den. Jag tycker det är roligare med de lite mer udda, än med en fin 6:a.
Publicerat September 3, 201510 yr Jag tycker det är roligare med de lite mer udda, än med en fin 6:a. Grattis Peter! Ja, nog är den udda o det är ju du också.
Publicerat September 3, 201510 yr Tackar jag håller mig med en tagg . Extra taggen sitter på samma sida som hemma bocken. Det kanske är bröder. Den jag sköt i morse var bara 600 m hemifrån. Denna lever än.