Publicerat Augusti 16, 201510 yr Strax innan klockan 19 kom denna herre som skjuten ur en kanon till tonerna av Nordic roe... Grattis till den fina bocken!
Publicerat Augusti 16, 201510 yr Grattis till den fina bocken! Tack och grattis till alla bockskyttar. Nu ska en annan ta sig de 17milen hemåt. Imorrn väntar jobbet igen [emoji3]
Publicerat Augusti 16, 201510 yr Detta är en populär post. Grattis alla skyttar! Här kommer mitt bidrag till tråden!
Publicerat Augusti 16, 201510 yr Älgen kom förbi. pinnbocken kom förbi, räven kom förbi men den stora 6 taggaren som passerat flera gånger i sommar och nu i augusti var som borta...
Publicerat Augusti 16, 201510 yr Detta är en populär post. Älgen kom förbi. pinnbocken kom förbi, räven kom förbi men den stora 6 taggaren som passerat flera gånger i sommar och nu i augusti var som borta...Är räven fredad?
Publicerat Augusti 16, 201510 yr Detta är en populär post. 2120 klev denna ut precis när jag skulle börja locka, noterbart är knall o fall med 308 throphy bonded tip,165 grain, 100m träff bakom bog utgång 7-10 cm bakom.(att man aldrig ser om dom står lite snett) Salts första eftersök, hon klarade 1 meter
Publicerat Augusti 16, 201510 yr Blev en sextaggare till för mina danska vänner, dom sköt var sin. en bild på morgonbocken och räven med tappad haka
Publicerat Augusti 16, 201510 yr Fina bockar och grattis till alla skyttar. En stöt bock på väg ut till pass samt obs på get och kid även en annan bock på grannmarken blev det idag för oss i jaktlaget. Så djävulskt deprimerande att att höra smällar i när och fjärran.
Publicerat Augusti 16, 201510 yr Detta är en populär post. I det allra sista skjutljuset stegade denna bock ut på passet. Skickat från min E6553 via Tapatalk
Publicerat Augusti 16, 201510 yr Detta är en populär post. Blev ingen bock för mig på min första jakt någonsin . Men jag såg 3 älgar och den grymmaste upplevelsen jag haft i mitt liv att vara ute i skogen o bara njuta av livet. Kag längtar redan till nästa tillfälle jakt borde fan klassas som en drog jag kall svettar o det kliar i min kropp vet ej om det är jakt absistens eller alla myggbett. Kommer le hela vägen hem (41 mil)
Publicerat Augusti 16, 201510 yr Inlockad med Buttolo strax innan 10 i förmiddags: image.jpg kan du ge kurs i hur man använder buttolon vet ej om jag gjorde rätt idag
Publicerat Augusti 16, 201510 yr 2x stolpe ut idag.. Medan brorsan sköt dubbel :-/ Grattis till honom ivarje fall :-)
Publicerat Augusti 16, 201510 yr Grattis till alla bockskyttar! Såg betydligt fler medaljer förra året på Facebook och här också om jag inte missminner. Det är ett dåligt bockår i år, fler godsägare som sett sina bockar gå ner sig. Även jag följer mina bockar och alla har gått ner sig, bockar som borde haft sitt "peak" i år är små sextaggare... De är inte på retur, de har bara inte fått i sig mineraler tack vare den milda vintern. Det får bli ett år med avskjutning av dåliga bockar och returare. Skitjakt på er. Sätter mig om 2 timmar, så får ni även se en bild från mig imorgon, förhoppningsvis.
Publicerat Augusti 16, 201510 yr Detta är en populär post. Lite lustigt med bocken som jag sköt ikväll. Han kom vid sidan till vänster om passet som var en brant ovan en kraftledning. Han gick inne i skogen och gick ner i en tätning innan ledningsgatan. Frågan var då kommer han gå vänster, höger eller rakt fram när han kommer ut på ledningsgatan. För att komma åt honom behövde han gå åt höger så jag chansade med några kontaktläten för att förhoppningsvis få honom att svänga höger. Nog svängde han höger men i full galopp och försvann! Jaha det var den bocken tänkte jag. Men efter 1,5 tim så kommer han lugnt tillbaka och betar i ledningsgatan. Då fick jag ett läge och fällde honom. Så kan det gå, man skall inte ge upp i första taget för det kommer nya lägen. Einar
Publicerat Augusti 17, 201510 yr Otröskat är ingen hit att smyga i men va tvungen för att komma till passet nu. 2 älgar och 1 rådjur va ute. Kan ha varit fler som hört mig. Går hoppas på de bästa. Blir 3 lockpass sen efter första sittningen
Publicerat Augusti 17, 201510 yr Detta är en populär post. Gårdagen gick lite halv knackigt. Idag gick bättre 13st grisar två bockar och get och kid passerade förbi passet första halvtimmen Den ena bocken blev kvar. Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Augusti 17, 201510 yr Hoppas den kommer tillbaka i dag. Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Augusti 17, 201510 yr Här var det tomt. Satt på samma vall som i går morse. Hoppades på räv på räntan från bocken i går, den var väl rensad efter natten .
Publicerat Augusti 17, 201510 yr Herregud... Haft 5 bockar inom 50 m på två pass, licens på lockpipa nästa? Vi sparar alla mindre för framtiden men utan den restriktionen eller skjutkåtare jägare än oss så skulle slaktboden vara full vid det här laget... 10 unika bockar inom håll på 2 jägare... Idag blev det sovmorgon, nya tag ikväll!