Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bockjakt 2015

Featured Replies

• Svar 288
  • Visningar 35,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Bockbilden är bra, rävbilden har inget på nätet att göra... Vi som jagar vet att det kan bli sådär, de som inte jagar behöver inte se en exploderad räv. Mina fem ören. Bra viltvård dock, på det ig

• Grattis alla skyttar! Här kommer mitt bidrag till tråden!

• Husqvarna30-06
    Husqvarna30-06

Fick en ganska grann bock som jag sett några gånger när jag passat på räv. Hann inte ens ut till passet :-) Skickat från min D6503 via Tapatalk

Posted Images

Publicerat

Har vi nånsin visat alla sidor av jakten?

Mobilkameran och nätet har tagit det till en helt ny nivå.

Jakt är fortfarande en möjlighet inte en rättighet.

Publicerat

Vi har haft sådan otur med vinden här i Halland senaste dagarna byig hård vind eller ihållande hård vind hela tiden givetvis i fel riktning. Ingen bock ännu men flera observationer och igår tog jag pass inne i skogen men då kom där vildsvin istället.

Publicerat

Grattis Takko! :smile:

Publicerat

Grattis Takko! :smile:

Tackar :smile:

Publicerat

Horn som horn o bock som bock. :thumbsup:

Kul att du fick dig ett bättre horn också. :smile:

Publicerat

Grattis David! :)

Publicerat

Äntligen! 6e gången gillt :)

Trägen vinner!

Grattis!

Publicerat

Trägen vinner!

Grattis!

Tack!

Hade en Jädra tur ;) som vanligt kom den ut på ca 300 meter. Då kom en bonde och skulle vända på strängerna som låg ute på åkern längst bort. Då blev den lite skrämd och började gå mot mig. När den va på 70 meter å la den sig ner. Hade lite väl mkt gräs ivägen. Där låg den i 40 minuter om min röv va öm som fan ;) tornet låter när man rör på sig så det va bara att härda ut. Tillslut ställer den sig upp och tar några steg då orkade jag inte hålla mig :)

Publicerat

Grattis David! :smile:

Publicerat

Haha! Ja, prova med den lockmetoden så får du se om storbocken kommer till dig. :biggrin:  :tongue:  :thumbsup:

Publicerat

På pass där jag såg en stor bock i söndags. Ko med 2 kalvar och en tjur springer i Skogskanten och för ett Jädra liv. Länge sen ja såg 2 kalvar här

post-5306-0-36302500-1440041724_thumb.jp

Publicerat

Lockade fram en mindre bock vid gryningen. Han skällde och kom hoppandes på ångestläte. Förde ett herrans liv. Sprang länge fram och tillbaka utmed en å 40 meter från mitt pass. Efter ett tag vågade den sig över och jag hade han på 15 meter. Men! Inga horn. Kan naturligtvis ha haft knölar som jag inte såg i skymningsljuset men i vart fall inga utvecklade horn. Har aldrig sett en hornlös hävda revir så starkt. Ni som är mer kunniga än mig. Är det vanligt? Har tidigare sett en större bock på samma ställe. Konstigt att han inte vill köra bort den här lilla skiten?

Tyvärr lyckades jag inte få fram skjutbar boxk idag heller. Well, nytt försök i helgen!

Publicerat

På pass där jag såg en stor bock i söndags. Ko med 2 kalvar och en tjur springer i Skogskanten och för ett Jädra liv. Länge sen ja såg 2 kalvar här

Har det kanske blivit mindre med gråben då? :wink:  :thumbsup:

Publicerat

Har det kanske blivit mindre med gråben då? :wink::thumbsup:

Nej det tvivlar jag på.. kanske är de älgar som finns på marken

Publicerat

Nej det tvivlar jag på.. kanske är de älgar som finns på marken

Ok! Ja, kanske det!

Publicerat

Lockade fram en mindre bock vid gryningen. Han skällde och kom hoppandes på ångestläte. Förde ett herrans liv. Sprang länge fram och tillbaka utmed en å 40 meter från mitt pass. Efter ett tag vågade den sig över och jag hade han på 15 meter. Men! Inga horn. Kan naturligtvis ha haft knölar som jag inte såg i skymningsljuset men i vart fall inga utvecklade horn. Har aldrig sett en hornlös hävda revir så starkt. Ni som är mer kunniga än mig. Är det vanligt? Har tidigare sett en större bock på samma ställe. Konstigt att han inte vill köra bort den här lilla skiten?

Tyvärr lyckades jag inte få fram skjutbar boxk idag heller. Well, nytt försök i helgen!

Bock utan horn? Låter som ett hondjur [emoji23] Eller du såg juvelerna?
Publicerat

Såg förvisso inga juveler men att ett hondjur kommer springandes på ångestlock och Patrullerar revirgränser med upprepade skall under i var fall en kvart. Det låter osannolikt men det kanske förekommer...

Men som sagt kan ha haft minimala horn. Inget som gick att se på 15 meter i gryningsljus dock.