Publicerat Juni 9, 201610 yr Just now hulkovius sa: Japp en halvmeter snö... men en del ska ju ha allt måste man vattna pionerna om de snöat över? Haha! Oh yes! Ja, det måste du. Riksgränsen o Dundret i G-vare fick båda rejält med snö igår o så många andra ställen i inlandet. Kika längst ner i länken. Från riksgränsen. http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php/184051-Spännande-tid!-Dela-med-er-av-vårens-upplevelser!?p=1052790#post1052790
Publicerat Juni 9, 201610 yr Författare Jaså det är där du gömmer dig när du inte är på jaktsidan fantastiskt trevligt för barnen att kunna åka pulka till badstranden
Publicerat Juni 9, 201610 yr Just now hulkovius sa: Jaså det är där du gömmer dig när du inte är på jaktsidan fantastiskt trevligt för barnen att kunna åka pulka till badstranden Oh yes! Åka pulka o skidor till midsommar i bikini el. badbyxor Beroende på kön förstås..
Publicerat Juni 9, 201610 yr Författare Som sagt. Kommentera gärna val av tak. Även om jag är väldigt inne på att bygga en liknande sak som den på andra huset så uppskattas andras synpunkter; )
Publicerat Juni 14, 201610 yr Författare Det hänger liksom ihop på så vis att det är tänkt att bli snickeri verkstad när farstun ska byggas Bekymret just nu är att gersågen kilat vidare. funderar på om student ekonomin tycker att jag behöver en ny. Och i såfall vad? Bosh eller kanske dewalt... har kollat blocket länge men inget som passar har dykt upp... Sörjer min gamla ferm så mycket...
Publicerat Augusti 31, 20169 yr Författare Bygget har som nämnts tidigare fått stå tillbaka lite för ett bil projekt som varit något eftersatt
Publicerat Augusti 31, 20169 yr En riktigt fin gammal raritet det där. Nya jaktbilen? Jycken verka trivas i den iaf om det inte är ett rymmningsförsök.
Publicerat Augusti 31, 20169 yr Författare Dock har lsjonssons stiliga bygge inspirerat till lite kraftsamlingar garaget som ska bli snickarbod eller något står nu såpass hjälpligt på plats att det i värsta fall klarar vintern om tak linjen upprör så trösta er med, kära publikum att detta tak nu monterats för tredje gången... för att förvara lite virke och en snickarbänk ska det nog dessbättre duga
Publicerat Augusti 31, 20169 yr Författare Planen är att hundgården kommer att förläggas till vänstra långsidan
Publicerat Augusti 31, 20169 yr Härligt med lite olika projekt! Man håller sig alltid sysselsatt med något o då speciellt om frugan skulle ha en sämre dag o vara smågrinig från morgon till kväll. Ska du gjuta runt hundgården så att den blir rymmningssäker? Har du tänkt att förlänga taket så att du inte får in en massa snö från takras? Vore det inte bättre om du byggde den i ena gaveln annars för att slippa snön? Bygg den på den sidan som du har minst sol. Det är kanske den sidan som du har fotot på. Vet ej dina väderstreck. Det var bara lite funderingar. Hälsningar idesprutan.
Publicerat Augusti 31, 20169 yr Författare Bra idéer Gunnebo stängslet är ca 40cm för högt så det ska grävas ned lite och tanken är nog grus... men hon vistas ganska sällan i hundgården... vintertid går hon ofta lös du har helt rätt om takraset får i värsta fall skotta... den ligger mot norr... så något hörn blir skuggat och en hundkoja kommer förläggas invändigt ett litet snedtak extra kanske?
Publicerat Augusti 31, 20169 yr Författare Tanken är alltså att hon ska ha tillgång till en del av själva Boden också men den är mer till för att hon ska få våra ute när hon vill... det är en inne hund i övrigt
Publicerat Augusti 31, 20169 yr 3 hours ago hulkovius sa: Bra idéer Gunnebo stängslet är ca 40cm för högt så det ska grävas ned lite och tanken är nog grus... men hon vistas ganska sällan i hundgården... vintertid går hon ofta lös du har helt rätt om takraset får i värsta fall skotta... den ligger mot norr... så något hörn blir skuggat och en hundkoja kommer förläggas invändigt ett litet snedtak extra kanske? Tack! Ok! Vissa hundar är rymningsbenägna. Fråga faxe t. ex. Ha det så trevligt! Hoppas att du inte stöter på för mycket sten o rötter bara. Jag hada singelgrus i min hundgård. Det var samma här. Ingen av mina hundar var hundgårdshundar. Ok! Akta ryggen om den inte är nog upptränad i o m stängselgrävningen. Ok! Jag hade min koja mot söder så att hundarna fick skugga när dom vill ha det. Förläng taket från garaget ut över hundgården så får den även regnskydd o sedan blir det inte så lerigt i hundgården om du inte dränerar där. Bara utgifter säg!
Publicerat Augusti 31, 20169 yr 4 hours ago hulkovius sa: Tanken är alltså att hon ska ha tillgång till en del av själva Boden också men den är mer till för att hon ska få våra ute när hon vill... det är en inne hund i övrigt Ja, jag har räknat ut det när man bygger en hundkoja i anslutning till bodan.
Publicerat Augusti 31, 20169 yr Författare Pengar ska rulla bara mat jord... och jag är tjock så träningen är om inte uppskattad så nyttig Kostnaden för boden har snart krupit upp till 500:- så lite marginal finns det kvar
Publicerat Augusti 31, 20169 yr 40 minutes ago hulkovius sa: Pengar ska rulla bara mat jord... och jag är tjock så träningen är om inte uppskattad så nyttig Kostnaden för boden har snart krupit upp till 500:- så lite marginal finns det kvar Ja, pengar ska jobba o förhoppningsvis ge avkastning! Ja men då så är det bara att du börjar jobba o träna bort överflödet!
Publicerat Augusti 31, 20169 yr 39 minutes ago hulkovius sa: När du ändå är bollplank Två gånger fem meter? Lagom? Runt 16m2. Beror på ras. Sök i länken. http://www.jordbruksverket.se/2.5abb9acc11c89b20e9e800057.html
Publicerat Februari 13, 20179 yr Författare Hundgårdsplanerna börjar ta form. Dessa såldes billigt i slutet av veckan