Publicerat Oktober 20, 201510 yr Kan så meddela att eldstad och skorsten klarat kontroll utan anmärkningar Härligt! Nu är det bara att du sätter igång o börjar vaka från kojan.
Publicerat December 10, 201510 yr Författare Stallets gamla fönster nu med sina egna gamla innan fönster. TäTade med gamla hederliga dixi remsor.
Publicerat December 10, 201510 yr Stallets gamla fönster nu med sina egna gamla innan fönster. TäTade med gamla hederliga dixi remsor. Det börjar se mysigt ut där nu. Inflyttningsklart till jul?
Publicerat December 11, 201510 yr Författare Bygget är insomnat för säsongen... men fullt beboeligt kom förbi på en whisky
Publicerat December 11, 201510 yr Tack för inbjudan! Du kan ju skicka mig gps-koordinaterna så hittar jag dit.
Publicerat December 11, 201510 yr Jätte lätt att hitta man åker tills vägen tar slut Ha ha ha! Vilken väg då???
Publicerat December 23, 201510 yr Författare Mitt nästa projekt för vintern... men kanske en fråga för nåt annat fora
Publicerat December 24, 201510 yr Författare Japp Duetten avstannade när bygget började. Hade att välja på att snabb fixa eller lägga massor av tid. .. Så nu är det bara reserv hjuls lådan kvar. .. plus de hål jag tog upp i golvet bak för att kunna svetsa upp sidorna på ett bra sätt. .. sen kan man besikta och se lite hur den mår. ..
Publicerat December 24, 201510 yr Vi hade ett mob.förråd fullt med gamla Dutter o amazonkombi grönmålade som har stått där under många år. Det var även ett militärsjukhus o ledningscentral. Vi hade den omtalade Kalixlinjen gåendes rakt igenom jaktmarken som skulle vara en försvarslinje mot ryssen. https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=kalixlinjen%20karta Det var mycket hemligt när jag flyttade upp hit -89. Militära skyddsomr. överallt o militära fort överallt.
Publicerat Juni 4, 201610 yr Författare Till er som trodde att detta projekt somnat in... Håller just nu på att såga upp virke till altan/farstukvist samt virke till grund för ett litet uthus som ska flyttas hit. Dessvärre är leveranstiden på delar till sågbänken jag införskaffat lång. I väntan på delar påtas i jorden. Bilderna visar potatisland, pioner, vinbärsbuskar samt ett försök till en öppen syrenberså.
Publicerat Juni 9, 201610 yr Författare Påbörjat demontering av detta garage som tänkt redskaps bod... kostnaden utgjordes av en låda öl när en bekant skulle gå på semester förra året.
Publicerat Juni 9, 201610 yr Författare Så är då frågan pulpett eller sadeltak på farstun? Har nog i princip bestämt mig för att bygga en nedskalad spegelvänd kopia av den på andra huset, för att försöka hålla ihop gårdsbilden?
Publicerat Juni 9, 201610 yr 18 minutes ago hulkovius sa: Samtidigt kan det väl se ok ut med pulpett..? Fan, har du fått så mycket snö under gårdagen!!! Snyggt foto!
Publicerat Juni 9, 201610 yr Författare Japp en halvmeter snö... men en del ska ju ha allt måste man vattna pionerna om de snöat över?