Publicerat Mars 2, 201610 yr Jag har också beställt en hansen och det lär väl dröja till sommaren innan den är leveransklar. De hjälper till med införtullning och frakt, jag är dock inte helt klar över hur jag skall lösa licenshanteringen. Jag har per mail varit i kontakt med polisen och fått instruktioner om att använda blankett 553.3-överföring av skjutvapen/ammunition till Sverige. Är det samma blankett ni använt er av och hur funkar det rent praktiskt med pappershanteringen?
Publicerat Mars 2, 201610 yr Författare Du får numret du söker på av Hansen plus hans adress osv. Sen söker du och när licensen är klar säger du till så fixar han resten. Jag började med att betala för jag vet att allt flyter smidigare så men det får man avgöra om man vill själv
Publicerat Mars 2, 201610 yr Du får numret du söker på av Hansen plus hans adress osv. Sen söker du och när licensen är klar säger du till så fixar han resten. Jag började med att betala för jag vet att allt flyter smidigare så men det får man avgöra om man vill själv En vanlig vapenlicensansökan alltså? Jag fick en faktura på halva beloppet vilket jag betalade, antar att andra att hälften kommer när allt är klart.
Publicerat Mars 3, 201610 yr Författare Jag tog hela beloppet. Dock var jag tidig på ordrarna från Sverige. Det börjar närma sig tvåsiffrigt med lås som kommer hit från Hansen nu.
Publicerat April 22, 201610 yr Författare Nästa vecka finns chans till leverans av lås och pipan är inte så väldigt långt borta tror jag, någon vecka bara. Laddverktyg och kolv klara.
Publicerat April 27, 201610 yr Hansen som firma är iaf segare än sirap, börjar faktiskt bli trött på dom nu..
Publicerat April 27, 201610 yr Hansen som firma är iaf segare än sirap, börjar faktiskt bli trött på dom nu..Hmm trist. Har de inte hållt utlovad leveranstid?Jag fick leverans angiven till maj/juni men tog några veckor på mig att sätta den slutgiltiga specen så jag räknar med leverans innan juli är slut. Fast vore klart roligare med lev i juni.
Publicerat April 27, 201610 yr Det är det ena efter det andra och usel kommunikation Nu verkar dom vänta på någon annans betalning innan dom kan skicka mitt lås.
Publicerat Maj 3, 20169 yr låset hamnade med allt på ca;15945.36sek Vad innebär allt för en som är ny i customträsket?
Publicerat Maj 3, 20169 yr Jo men ingår trycke, frakt, magasinsbrunn etc eller är det bara själva låset med slutstycke?
Publicerat Maj 3, 20169 yr Författare Jo men ingår trycke, frakt, magasinsbrunn etc eller är det bara själva låset med slutstycke? Ja detta samt rekylklacken och säkringen
Publicerat Maj 3, 20169 yr Författare Detta är en populär post. Det var otroligt nog bättre finnish och känsla än vad jag trodde.
Publicerat Maj 3, 20169 yr Författare Detta är en populär post. Lite grövre bult än original Remington
Publicerat Maj 4, 20169 yr [emoji110][emoji110][emoji110][emoji110][emoji97][emoji97][emoji97][emoji97]
Publicerat Maj 4, 20169 yr Författare Ingen reaktion förutom från 6mm rem. Det är ju ändå en ganska ovanlig kaliber åtminstone.
Publicerat Maj 5, 20169 yr Det där ser trevligt ut! Även underbeslaget. Men hur ser stötbotten ut på slutstycket? Ser märkligt ut..
Publicerat Maj 5, 20169 yr Ingen reaktion förutom från 6mm rem.Det är ju ändå en ganska ovanlig kaliber åtminstone.[/quote Ta en bild på en gammal husqvarna som är uppoljad så ska du få på hyllningskörens ljuva stämma .