Publicerat November 28, 20178 yr Författare Jodå, det blir hon, så snart jag anmält till SKK. Men nu är hon inte så pigg... Beställt tid till vet imorgon. Hon har feber, är stel i kroppen och har blod i urinen.... Men tror att det är dax för löp oxå... Så väldigt svårt att sia vad det kan vara!? Så just nu är inte championatet det som dominerar tankarna... p.
Publicerat December 1, 20178 yr Författare Det gick kass, men såpass bra att hon dragit ihop till ett förstapris. Nu går hon på stark antibiotika då det var virus och infektion samtidigt i kroppen på henne. p.
Publicerat December 1, 20178 yr Författare högst troligt inte... Tar sovmorgon efter en stressig arbetsvecka, och åker ut med unghundarna en sväng. Det skall bli kul att se om nåt hänt med lilla Astrid! Sen hoppas jag att Aina driver, så det blivit nån form av stabilitet hos henne! Så eg en riktigt spännande dag!!? p,
Publicerat December 11, 20178 yr Författare Detta är en populär post. Haft ungtaxarna lös egrann på sistone... Igår sprang Astrid runt så jag trodde öronen skulle lossna. Aina hade ett drev på drygt två timmar. Mest nöjd med slagarbete och upptag: voffade lite, gick tyst 1.5 km i en åtta, väckte, upptag och drev! Som ur skolboken! Kul p.
Publicerat December 16, 20178 yr Författare Detta är en populär post. skulle jag ha skrivit igår.... för det gjorde det idag! Ainas första vilt blev en hare! p.
Publicerat December 16, 20178 yr Författare nog på Orust! Funderar på att släppa Alice imorgon... Hon får åka med iaf! Hon börjar bli riktigt understimulerad nu. Hoppas även Aina är fräsch nog att vilja med imorgon. Kommer hon inte och vill med, så blir hon hemma. Hade varit gött att få fällt rådjur för henne så hon inte snöar in på hare.... Jaja: glögg och gött väder räcker länge! p.
Publicerat December 17, 20178 yr Grattis till det första viltet för Aina. Bra att veta vart man ska vända sig om man behöver harhund ( vet en lite närmare men det är ju en drever, inte lika bra) Och hur gick det idag??
Publicerat December 17, 20178 yr Författare Alice drev i 2.5 h, till ingen nytta... Aina drev i 80 min, till ingen nytta Kompisens tax drev i 25 min innan det small!!! Jag har världens sämsta hundar.... p.
Publicerat December 17, 20178 yr Detta är en populär post. I Jönköping ställde taxarna in och vi fick jaga med tyskar och någonting som kallades vacktlar eller nåt. 25 cm snö. Två skjutna, ett för Hasse och ett för en sån där annan. Dagens upplevelse var när det sprutade ut ett 20-tal rådjur ur en dunge bakom en kobonde med löst ensilage i olika former på gården. Tyvärr hade alla inte kommit på pass och en sån där, vad de nu hette, började gaffla för tidigt.....
Publicerat December 17, 20178 yr Författare De heter vaktlar! Deras ägg anses vara särskilt goda och exklusiva! Grattis till rådjuret! p.
Publicerat December 22, 20178 yr Författare nog inte... Främsta bytet är ju julgran, men tar med Astrid för lite skogstid. Kanske, kanske, kanske är det dagen femöringen trillar ner.... Det vet man ju aldrig... Får nog med familjens granexpert: Bullen! Han väljer alltid granen! Tänk så om han fick höra lite skall...!! Men vi får hoppas att granen blir hyfsad, att vi inte kör fast, att vi kommer hem helskinnade osv, så blir alla förhoppningar mer realistiska... p.
Publicerat December 22, 20178 yr Axa blir bättre och bättre på att hålla trädgården hjortren men mest utan skall Hon skallade dock kraftigt i onsdags när hon var med på pass och ett rådjursdrev passerade på 5 meter!!
Publicerat December 23, 20178 yr Får förtydliga. Det var inte Axa som drev rådjur utan en annan tax. Axa satt med mig på pass när rådjuret mer eller mindre sprang över oss. När rådjuret kom blev hon spänd som en pilbåge och började vibrera och gny. När sen taxen kom blev det dubbeldrev kan man säga och Axa försökte på alla sätt komma loss från kopplet
Publicerat December 23, 20178 yr Författare Det hajade jag. Dock kul att rådjursdoften lockade till skall! p.
Publicerat December 23, 20178 yr Författare Detta är en populär post. Det blev gran! De var inte så värst svårjagade... Astrid sprang som vanligt med huvudet högt ovanför marken... Dock så hade jag bössan med.... och Bullen, 19 år, var såpass nyfiken så han klämde av ett skott! När jag frågade om han ville prova att sikta på ett mål, så svarade han ja! Hämtade en 1.5 litare som han prickade fint på dryga 20 m!!! Fan va' kul!!! Annars är jag helt ensam i familjen om intresset för jakt. Hoppas han blev lite sugen... p.
Publicerat December 25, 20178 yr Författare kanske, kanske... Blir nog bara jag, taxarna och en till med stövare som går ut. Tre lösa jyckar och två skyttar: blir inte bättre än så! p.
Publicerat December 28, 20178 yr Författare förhoppningsvis!!!! Skall till landet och släppa! Skall bli riktigt kul! Drömmen vore att det föll rå för Aina, men även Alice har väldigt många "obelönade" drevtimmar, så hoppas även för hennes del. Jaja, vi får se... p.
Publicerat December 29, 20178 yr Grymt drev av lilltaxen! Bara så synd att ingen kom till, det hade hon verkligen varit värd. Tack P för din del i fenomenal jakt!
Publicerat December 29, 20178 yr Författare Jodå, som vanligt föll inget för mina hundar.... Står allt klarare att de.... inte har DET? Märkligt hursomhelst! p.
Publicerat December 30, 20178 yr Författare nog inte heller...... Har ju blivit ett mönster på sistone... Men nu provar vi helt nya marker och nya jägare så får vi se. Men.... den egentliga orsaken handlar inte om att få skjutet: det skall finnas kron på marken, vilket jag hoppas få Aina att ta upp! Det hade ju dock inte gjort nåt om det skjutits ett rå för Aina... p.