Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Imorgon smäller det

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Jodå, det blir hon, så snart jag anmält till SKK.

Men nu är hon inte så pigg... Beställt tid till vet imorgon. Hon har feber, är stel i kroppen och har blod i urinen....

Men tror att det är dax för löp oxå... Så väldigt svårt att sia vad det kan vara!? 

Så just nu är inte championatet det som dominerar tankarna...

p.

• Svar 651
  • Visningar 63,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det osannolika hände..... Jag sköt för Alice efter ett drev på 2.5 h. Drevet var mestadels utanför marken. Vi släppte Aina för att ha lite jakt nära oss. Fick plötsligt lite feeling och gick och

• Jag har lagt undan hammaren idag. Gått lite trögt men ett rådjur för Doris.   

• ÄNTLIGEN! Efter 80 min drev small det! Min gäst på ett pass jag skapat i veckan! Väldigt kul! Dessutom lite drevskall från pytteskrotan, så nu vet jag att hon kan låta oxå!!!, och det lät riktigt

Posted Images

Publicerat

Håller tummarna för det inte är något allvarligt!

Publicerat

Hur gick det?? Hoppas hon repar sig snart.

Publicerat
  • Författare

Det gick kass, men såpass bra att hon dragit ihop till ett förstapris. Nu går hon på stark antibiotika då det var virus och infektion samtidigt i kroppen på henne.

p.

Publicerat
  • Författare

högst troligt inte...

Tar sovmorgon efter en stressig arbetsvecka, och åker ut med unghundarna en sväng. Det skall bli kul att se om nåt hänt med lilla Astrid! Sen hoppas jag att Aina driver, så det blivit nån form av stabilitet hos henne! Så eg en riktigt spännande dag!!?

p,

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

nog på Orust!

Funderar på att släppa Alice imorgon... Hon får åka med iaf! Hon börjar bli riktigt understimulerad nu.

Hoppas även Aina är fräsch nog att vilja med imorgon. Kommer hon inte och vill med, så blir hon hemma. Hade varit gött att få fällt rådjur för henne så hon inte snöar in på hare....

Jaja: glögg och gött väder räcker länge!

p.

Publicerat

Grattis till det första viltet för Aina. Bra att veta vart man ska vända sig om man behöver harhund:P ( vet en lite närmare men det är ju en drever, inte lika bra:D)

Och hur gick det idag??

Publicerat
  • Författare

Alice drev i 2.5 h, till ingen nytta...

Aina drev i 80 min, till ingen nytta

Kompisens tax drev i 25 min innan det small!!!

Jag har världens sämsta hundar....

p.

Publicerat
  • Författare

De heter vaktlar! Deras ägg anses vara särskilt goda och exklusiva!

Grattis till rådjuret!

p.

Publicerat
  • Författare

nog inte...

Främsta bytet är ju julgran, men tar med Astrid för lite skogstid. Kanske, kanske, kanske är det dagen femöringen trillar ner.... Det vet man ju aldrig...

Får nog med familjens granexpert: Bullen! Han väljer alltid granen! Tänk så om han fick höra lite skall...!! 

Men vi får hoppas att granen blir hyfsad, att vi inte kör fast, att vi kommer hem helskinnade osv, så blir alla förhoppningar mer realistiska...

p.

Publicerat

Axa blir bättre och bättre på att hålla trädgården hjortren:) men mest utan skall:mellow:

Hon skallade dock kraftigt i onsdags när hon var med på pass och ett rådjursdrev passerade på 5 meter!!

Publicerat
  • Författare

Va gött!!!!!!! Va glad jag blir!!!

p.

Publicerat

Får förtydliga. Det var inte Axa som drev rådjur utan en annan tax. Axa satt med mig på pass när rådjuret mer eller mindre sprang över oss. När rådjuret kom blev hon spänd som en pilbåge och började vibrera och gny. När sen taxen kom blev det dubbeldrev kan man säga och Axa försökte på alla sätt komma loss från kopplet:)

Publicerat
  • Författare

Det hajade jag. Dock kul att rådjursdoften lockade till skall!

p.

Publicerat
  • Författare

kanske, kanske...

Blir nog bara jag, taxarna och en till med stövare som går ut. Tre lösa jyckar och två skyttar: blir inte bättre än så!

p.

Publicerat

Har man en tysk räcker det med en hund om man är två skyttar....

20171226_130654.thumb.jpg.2a87534c481d4cb7a94022f95ccf82d9.jpg

Publicerat
  • Författare

förhoppningsvis!!!!

Skall till landet och släppa! Skall bli riktigt kul! Drömmen vore att det föll rå för Aina, men även Alice har väldigt många "obelönade" drevtimmar, så hoppas även för hennes del.

Jaja, vi får se...

p.

Publicerat

Grymt drev av lilltaxen! Bara så synd att ingen kom till, det hade hon verkligen varit värd. Tack P för din del i fenomenal jakt!

Publicerat
  • Författare

Jodå, som vanligt föll inget för mina hundar.... Står allt klarare att de.... inte har DET? Märkligt hursomhelst!

p.

Publicerat
  • Författare

nog inte heller...... Har ju blivit ett mönster på sistone... Men nu provar vi helt nya marker och nya jägare så får vi se. Men.... den egentliga orsaken handlar inte om att få skjutet: det skall finnas kron på marken, vilket jag hoppas få Aina att ta upp! Det hade ju dock inte gjort nåt om det skjutits ett rå för Aina...

p.

Publicerat

...säkert för Aina! Det är ju i alla fall dags....