Publicerat December 25, 20169 yr Författare kan man ju hoppas. En polare ringde och vi har båda några timmar över för ett litet släpp. Skönt med jaktmöjligheterna näravid. klass2 varning utfärdad med storm och elände.. Får nog försöka flytta fram provet lite.. God fortsättning och fortsatt skitjakt! p.
Publicerat December 25, 20169 yr Jag ska också ut en sväng i morgon. Får se hur det blir med blåsten här. Skitjakt!
Publicerat December 26, 20169 yr Författare Här blev det alla väder på en gång! Alice fick på ett riktigt fint drev, med ett drevdjur som lyckligtvis klarade sig: rådjursget från himlen! Buktade så fint så de generna är guld att ha kvar! Drevet varade i dryga timmen. När Alice drev utvecklats och stadgat sig gick jag en bit bort och släppte valpen Aina. Hon väckte, tog upp och hamnade i syrrans drevlöpa... Skit!!! tills hon bröt: perfekt återgång!! Jag hade 880 m på pejlen, så en rejäl första återgång som hon satte perfekt!!! Nja, eller... de sista 30-40 m blev hon så ivrig att komma till mig så hon slarvade. Hon ylade och klättrade på mig, och jag grät! Svårt att veta hur jag skall tänka kring drevet, men återgången var perfekt! Nu är hon igång ändå känns det som! p.
Publicerat December 27, 20169 yr Författare förhoppningsvis.... Men det känns inte så viktigt nu: ute och letar efter en kompis tax. Hundvakten tappade henne med lång löplina efter sig. Hon har setts driva rådjur MED LINAN EFTER sig 2.5 km hemifrån vid 10.30 senast. Nu mörknar det snart... Men vi har lovat bort oss till jakt imorgon. Alice och Aina blir med, plus en tax till. Hoppas bara få fatt i Svea välbehållen snarast! p.
Publicerat December 27, 20169 yr Författare Detta är en populär post. Jaaaa: Svea är tillbax!! Var i skogen när beskedet kom! En tanta hade tagit hand om henne. Synen när tax och husse återförenades...!!!: det är skönt med äkta oförställd glädje!!! Har fått några såna doser nu, och ALLTID är jyckar inblandade Nu fokus på jakten imorgon: skönt att kunna jaga utan dåligt samvete! p.
Publicerat December 27, 20169 yr skönt att läsa att Svea är tebaks! Verkar som rådjuren buktade bra igår. Doris först drev snurrade inne i en tätning bra länge och när bocken kommer bommar jag
Publicerat December 28, 20169 yr Författare Faan oxå! Jakten gick bra: två fina drev för Alice, varav ett vid upptag på återgången. Kallade in henne när jag stod på en väg. Hon sprang rakt emot mig i ca 250 m. Allt såg bra ut. Sedan fika, och jag lade i taxarna i en bil, utan burar. En annan tax var lös i kanske 40 min, till han ropade och bad mig släppa mina igen. Gick till bilen och ställde Alice på marken: hon kunde inte stödja på höger bakben. Taxar kan ju vara lite för drama... så tog med mig valpen och släppte. Hon rotade i nåt gammalt tills vi bröt. Kom hem och bar in hundarna. De rusade till matskålen och matte. När jag burit in allt sade frun at hon inte kunde gå på höger bak... Vad kan ha hänt? 40 min i en bil...: kan ha fastnat nånstans när de klättrat runt..? Får se imorgon vid lunch hur det blir: veterinär eller drevprov på fredag...? p.
Publicerat December 28, 20169 yr Kan ju lika gärna vara nåt hon gjort i skogen, en sträckning eller nåt, som inte märktes när hon var varm.
Publicerat December 28, 20169 yr Författare Absolut! nu tyx det vara lilltån som smärtar när man roterar den... Ja, eller snarare vrider den utåt. Vi får avvakta tills imorgon. Hon har haft outhärdligt ont i några timmar förut, för att senare ha glömt bort det! Vi har några shih tzu oxå: de är ena riktiga tuffingar. Taxar skriker hos veterinären, shih tzu söver man vid operation. De blinkar inte ens när man kör spruta a'la cykelpump! Nu är detta nog inte rätt forum... men de är riktigt smärttåliga och coola! Och i jämförelse så är taxen i andra änden av skalan! p.
Publicerat December 29, 20169 yr Författare Sådär då var säsongen över för Alice... Ett brutet ben i fotvalvet satte punkt för säsongen. Jag hade tänkt att hon skulle bli drevchampion imorgon, sen utställning och medverkan i rasmontern på My Dog. Hade hon blivit champion så hade jag tänkt para henne vid nästa löp.... Men nu fullt fokus på lillasyster istället! Som startade sitt första löp idag.... Även hon skulle vara med på My Dog! Vi har inte riktigt turen på vår sida nu! p.
Publicerat December 30, 20169 yr Det gör jag med, fn vad jag gillar taxar, det är en svag punkt. Fokus på läkningen nu. /C
Publicerat December 30, 20169 yr 19 hours ago vandraren sa: Sådär då var säsongen över för Alice... Ett brutet ben i fotvalvet satte punkt för säsongen. Jag hade tänkt att hon skulle bli drevchampion imorgon, sen utställning och medverkan i rasmontern på My Dog. Hade hon blivit champion så hade jag tänkt para henne vid nästa löp.... Men nu fullt fokus på lillasyster istället! Som startade sitt första löp idag.... Även hon skulle vara med på My Dog! Vi har inte riktigt turen på vår sida nu! p. Tråkigt att höra! Hoppas den läker fort. Här hoppas jag på att håret på benet växer ut på min strävhårvorsteh, även han skulle vara med på mydog men han bröt knät , han är av med bandage och sådant nu men extremt lite hår på benet, inte ett dugg snyggt.
Publicerat Januari 3, 20179 yr Imorgon blir det harjakt! Sprang in på XXL idag och köpte en ask gyttorp röda, papphylsa med filtförladdning, ska bli kul att prova. Har bara skjutit deras med plast innan. Första gången som skytt på harjakt dessutom, så förhoppningarna är stora inför morgondagen!
Publicerat Januari 7, 20179 yr Författare kanske... Måste jobba upp inställningen! Går med lånad tax imorgon. Det skall bli kul, men inte riktigt samma sak, som att gå med egen... Tror vi blir relativt många imorgon, så hoppas på god jaktlycka! p.
Publicerat Januari 7, 20179 yr Imorgon ska det förhoppningsvis lyssnas på drever sång, så nära tax jag kan komma!
Publicerat Januari 7, 20179 yr 40 minutes ago Galne sa: Imorgon ska det förhoppningsvis lyssnas på drever sång, så nära tax jag kan komma! Är det inte lika bra att stanna hemma då??
Publicerat Januari 8, 20179 yr Har inte tillgång till någon tax i jaktlaget och snart flyttar vår drever i väg då husse drar till Gbg och far hans där hunden bor har skaffat nytt fruntimmer. Super allergisk mot hund. Så snart står jakt laget utan hund.
Publicerat Januari 8, 20179 yr 1 hour ago Galne sa: Har inte tillgång till någon tax i jaktlaget och snart flyttar vår drever i väg då husse drar till Gbg och far hans där hunden bor har skaffat nytt fruntimmer. Super allergisk mot hund. Så snart står jakt laget utan hund. Som ett glädjehus utan tillhörande flickor. Dax för egen!?