Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Imorgon smäller det

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Yessss: hon är dräktig!

p.

• Svar 651
  • Visningar 63,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det osannolika hände..... Jag sköt för Alice efter ett drev på 2.5 h. Drevet var mestadels utanför marken. Vi släppte Aina för att ha lite jakt nära oss. Fick plötsligt lite feeling och gick och

• Jag har lagt undan hammaren idag. Gått lite trögt men ett rådjur för Doris.   

• ÄNTLIGEN! Efter 80 min drev small det! Min gäst på ett pass jag skapat i veckan! Väldigt kul! Dessutom lite drevskall från pytteskrotan, så nu vet jag att hon kan låta oxå!!!, och det lät riktigt

Posted Images

Publicerat

Grattis :) Vad roligt. 

Publicerat

Kul, missade min taxvalp då tiken inte visade i tid att hon löpte. Någon dags miss men nästa försök i höst:rolleyes: får jaga med kompisens tax säsongen som kommer. Och finns det någon som vill pröva släpp runt Vetlanda finns det möjligheter.

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Inte!! Men igår!!!!!:

image.jpg

• 3 months later...
Publicerat
  • Författare

inte, annat än om hammaren... Stressigt att få ihop det jag måste för att ta "jaktledigt" från huset på landet, jag bygger!

En av valparna på bilden blev kvar hos oss: Astrid!

De andra taxarna är mer än lovligt taggade: väcker på morgon och kvällspromenaderna! Så sjuuuukt sugen på att släppa nu!

Blir till att sätta allt på laddning i veckan, leta fram prylar osv. Det jag lovat mig själv varje jaktslut har jag misslyckats med igen....: ordning och reda för att slippa leta och stressa..

p.

Publicerat
På 2017-09-22 at 22:10 vandraren sa:

inte, annat än om hammaren... Stressigt att få ihop det jag måste för att ta "jaktledigt" från huset på landet, jag bygger!

En av valparna på bilden blev kvar hos oss: Astrid!

De andra taxarna är mer än lovligt taggade: väcker på morgon och kvällspromenaderna! Så sjuuuukt sugen på att släppa nu!

Blir till att sätta allt på laddning i veckan, leta fram prylar osv. Det jag lovat mig själv varje jaktslut har jag misslyckats med igen....: ordning och reda för att slippa leta och stressa..

p.

Grejerna ligger under tak, frågan bara vart?!  I bilen, i ladan eller i bästa fall inomhus :D

Publicerat
  • Författare

kan man ju alltid hoppas!!!!

Hoppas allt är laddat och packat! Lite rostig är man, gällande packningen...

Har inte för stora förhoppningar då vi jagar med jaktlaget vi är medlemmar i. Det brukar bli bättre när vi har gäster med.  ..

Alice införstådd med att det är jakt imorgon: fläskfärs i vatten=jakt!! Nu gäller det bara att kunna slappna av och somna...

En lång väntan är över: SKITJAKT KAMRATER!!!!

p.

Publicerat

DU HAR VÄL INTE GETT TIKEN LINDERÖDSFÄRS!

Terriern fick gräddsås med en smörklick på maten. Smörklicken snodde labben... Jaja.

Publicerat

Knäck och Bräck! 

Publicerat
  • Författare

Hmmmm... 17-19 grader varmt... Grönt överallt... Alice har inte varit lös sedan siste januari... Kommer hon ihåg hur man jagar...?

Väckskall efter 2-3 min, fullt drev efter ytterligare nån minut. Drev i 43 min. Släppte efter att rådjuret spikade trots att passkytten hävdade att han inte stött djuret... Eller hur???

Ut med Aina: hon fällde jaktens två första djur själv: två sorkar mindre på jorden... Bar iväg henne tills hon ville åla ur famnen. Upptag och drev 35-40 m ifrån mig. Drev i 10 min, där hon släpper trots god kontakt....: skendräktig unghund med hormoner över hela planeten!!! Fick till ytterligare två 10 minutersdrev.... Kass! 

Släppte Alice igen: väckte i gommen två skall: PLASK! Hoppade ut i en bäck från 1.5 ms höjd. Antagligen synkontakt med ett rådjur. Drev i nära 40 min då hon tvärsläppte. Halvylade på väg tebax som kontaktskall. Hmmm... Som jag anade: bröt pga skada. Skärsår mellan två trampdynor höger bak.

Släppte Aina igen... Kunde man ju gett fan i! Men nu är kängorna blanka iaf!

Men helt ok för första släppet sedan sista januari!?

Alice sök, säkerhet och skall sitter ju kvar. Aina... är ju som hon är, fast kryddat med skendräktighet...!

Jaja, nu är vi igång!

Skyttar hade träd i vägen, hunden kom i tomme????, djuret kom från fel håll... hördes på radion, så inget nytt där!

Nu hoppas vi på snabbt läkande så fortsätter vi på inslagen väg.

p.

Publicerat
  • Författare

nog fan!!!!!

Den mark det skjutits mest för Alice, så nu finns det hopp! Det skulle jag behöva då hela tillvaron är i otakt... Vad jag än gör så.... vill det sig inte riktigt, på nåt sätt... Avslutade råspontning på ett vindskydd på marken då det blev mörkt. Åkte hem och käkade nationalrätten....: mitt i en tugga kom jag på att jag lagt plånbok mm på en stubbe intill....!!! Bara att åka tebax... Och det var EN grej jag berättade om från idag.

Håller tummarna för vettig jakt imorgon!

p.

Publicerat

Själv ska jag till en ny mark i morgon:)

Välkommen till klubben för otakt :D

Publicerat
  • Författare

Takt och otakt på samma gång

Upptag och drev, pang och pang: så långt takt

Efter en lite längre bukt så tror jag att jag står rätt!!, en snabb blick på pejle : 380 m!!!, då är inte drevdjuren långt bort!!!, när jag känner hur det blåser till i nacken... Vinden vrider en aning... Alice tvärvänder 70 m från mig... Otakt

Det hade varit grymt fräckt annars: tre jägare skjuter varsitt rådjur under samma drev. Men, men... Hon reste en grupp om 4, så get och bock fick leva vidare.

Aina hade ett fint drev på hare, men jag avstod att skjuta då jag vill att rådjur skall bli hennes första fällda vilt.

p.

Publicerat
  • Författare

hoppas jag!!!!

Jagar på landet imorgon, med Lasse C och lite kompisar till honom. Det blir bara Aina imorgon då det tydligen finns en tradition med Whiskey inblandad för första vilt för hunden!

Den traditionen var helt okänd för mig, men jag tycker om den nu när jag känner till den!

p.

Publicerat
  • Författare

får man hoppas: jakt hos min gode vän/granne/ordfnulare Lasse C och hans älgjaktlag! Vore riktigt kul att få till nåt i grannskapet, på en plats man kommit att älska på kort tid! Strax dax att vattna tax: blanda fläskfärs och vatten för att fylla depåerna för stordåd! Eller inte... Hoppas på ok jakt hursomhelst! Och extra kul att stöta på folk som jagar där, locals kring Amarillo.

Vattning, promenad & sen rätt i bingen! En timmes körning plus kisspauser för uppvattnade jyckar!

p.

Publicerat

Förhoppningsvis smäller det imorgon, dock för en duktig drever i såfall.. snart sängen för klockan ringer 0500

Publicerat
  • Författare

kan man nästan ana mtp facit senaste släppen. Skall till en kollega som funderar på att byta hårlag, och som vill provjaga med Alice. Liten mark, men mycket kuperad. Skall nog gå att få till fina bukter där!

p.

Publicerat
2 hours ago vandraren sa:

kan man nästan ana mtp facit senaste släppen. Skall till en kollega som funderar på att byta hårlag, och som vill provjaga med Alice. Liten mark, men mycket kuperad. Skall nog gå att få till fina bukter där!

p.

Hälsa M!

Publicerat

Liljefors målade inga hundar med pejl ;)

Men snyggt ändå :)

Publicerat
  • Författare

Bruno kanske var teknikfientlig..?

Hans sonson sköt kidde för Alice i lördax!!!

p.

Publicerat
  • Författare
På 2017-10-14 at 23:08 Urban sa:

Hälsa M!

Fråga du M vad han tyckte!!

Tror/anar att han var rätt nöjd! 

p.

Publicerat

Får se när jag träffar honom härnäst... Är i Kungsängen denna veckan.