Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Svenska jägareförbundets nya vapenpolicy

Featured Replies

• 2 weeks later...
  • Svar 59
  • Visningar 8,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Jag har läst remissen, i mycket är den sund och helt enkelt att ses som smart för/från Förbundets sida, kul att se att den kritik som förevarit haft viss påverkan.    Angående den springande punkten

• Luger, vore tacksam om du vill hålla dig till trådens syfte, vilket är saklig diskussion av den nya policyn vilket framgår av den första posten. Vill du gnabbas med förbundet, varför inte göra det i e

• En känslig punkt i den nya policyn är för mig formuleringen att man ska verka för "-Att jakt bedrivs med för jakt ändamålsenliga vapen." Frågan är ju bara vad förbundet anser vara "ändamålsenliga va

Posted Images

Publicerat

pmt,

Hur gick det med din och jägarförbundets "stora" diskussion, fick ni till något?

Raggarö

Publicerat

Den stannade av - förmodligen mest för att jag inte orkade driva på den..... Jobbet har den senaste tiden tagit lite för mycket av min tid, det är för jävligt - jag vet.

Men jag hyser förhoppningar om att kunna sätta fart på den igen snart, jag har fått in hel del svar för skytterörelsen som faktiskt ger delar av det hela en viss liten logik.

/T

Publicerat

Tack, jag väntar gärna. Det vore intressant att få lite mer info.

Annars har jag försökt förklara EU:s vapenhyss samt SJF:s vapenpolicy (version 1 och 2) för intresserade nyzeeländare.

Kommentarer:

EU - A knee-jerk reaktion

SJF - A smug lot

Raggarö

Publicerat

Ni som är medlemmar är välkomna att framföra era åsikter till er jaktvårdskrets...

Publicerat

Ni som är medlemmar är välkomna att framföra era åsikter till er jaktvårdskrets...

Jag har lämnat mina synpunkter till min jaktvårdskrets, och ställt några frågor varav en är samma jag ställt några inlägg högre upp i denna tråden. Jag har i nuläget inte fått något svar från någon.

/M

Publicerat

Maichel, om en text skickas ut på remiss med en oprecis skrivning så kan knappast kretsen ge ett mer precist svar. Innan remissvaren har kommit in, behandlats och resulterat i ett beslut om en oprecis, eller mer precis, skrivning kan inte vi heller svara; det finns ju inget beslut.

Anser man att skrivningen är alltför allmän bör man påpeka det. Gärna med förslag till precisering, följt av en motivering om varför det är viktigt.

Däremot går det förstås att ställa frågan varför man valt en så oprecis formulering i utkastet; det går möjligen att besvara.