Publicerat April 14, 201610 yr Författare Tackar för tipset! Och det är inte en vits att ha en tom hylsa i pipan när man gör detta? Eller slutstycket "bottnar" mot pipan ändå?
Publicerat April 14, 201610 yr Slutstycket låser ju i pipan så jag vet inte vad en vek hylsa skulle tillföra egentligen. Edit: Det där kanske lät lite drygt, det var inte meningen. Lycka till med bössan, jag trivs väldigt bra med min 202 så det där blir säkert ett bra köp som stannar länge[emoji106] Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat April 14, 201610 yr ....... Eller slutstycket "bottnar" mot pipan ändå? Ja. Det är ingen sketen epaRemington, snikTikka eller fulBrowning...... /T
Publicerat April 15, 201610 yr Författare He, he, he... Ni e goa... Bara bra när man är tydlig i sina svar... så glömmer man inte det. Är ju min första pipbytare i klass 1 så man har ju ingen erfarenhet av dem. Men det skall bli kul och lärorikt. Licensansökan är inlämnad, bössan är betald så nu är det "bara" att invänta de 20-23veckor det tyvärr tar i handläggningstid.
Publicerat Maj 4, 20169 yr Författare Fick följande SMS från "Farbror blå":" - Polisen har mottagit din ansökan.Vill du veta hur lång vår handläggningstid är kan du gå in på vår hemsidahttps://polisen.se/Lagar-och-regler/Vapen/VapenlicensVi ber dig att inte ringa och försökapåskynda ärendet då detta förlänger handläggningen.För eventuell komplettering av din ansökankan du använda vår e-postadressregistrator.syd@polisen.seskriv ditt personnummer i ämnesraden.HälsningarPolismyndigheten/Rättsavdelningen SydDetta SMS går inte att besvara"
Publicerat Augusti 13, 20169 yr Författare Fick licensen igår... bössan skall skickas med fraktbolag så det tar nån vecka innan den är här.
Publicerat Mars 12, 20179 yr Sneglat på en CG4000 i 300win mag. Men slulle gärna vilja ha en pipa i 6,5x55 med. Enligt manualen ska det vara samma slutsycke och magasin? kan det stämma? brukar ju vara annat slutstyckshuvud för magnumpatroner i sauers nyare modeller.
Publicerat Mars 13, 20179 yr ingen? står samma magasintyp, slutstyckstyp och framstock på 300wm som 6,5x55 men är ju ett svart streck i tabellen ovan magumkalibrarna?
Publicerat Mars 13, 20179 yr Vad jag vet passar 6,5 pipan i din, men inte alla "klenlådor" lådor tåler magnumkalibrarna. /T
Publicerat Mars 13, 20179 yr 1 hour ago pmt sa: Vad jag vet passar 6,5 pipan i din, men inte alla "klenlådor" lådor tåler magnumkalibrarna. /T Ok! tack för svar, bössan är från början i utförande med 300wm så torde inte vara någon risk. Quote av ignorant » 07 okt 2006, 23:46 Som på Sauer 200/202, fins der 2 låskasse størrelser. en som endast klarer standardkalibrer, og en der endast klarer magnumkalibrer Mekanisme for std kalibrer, har boltdiameter på 20mm og pipeinfästningsdiameter på 27mm. På magnum mekanismer er boltdiametren 21,5, og pipe indfæstnings diametren 28,5mm Samtidigt er der forskel på magasinlængde, og magasinbredde citatet ovan från en robsofttråd om cg 4000 jag googlade fram nyss fick mig dock att fundera lite. där det verkar som att det inte går med standardkalibrar i magnumlåda...
Publicerat Mars 14, 20179 yr Uppenbart umgås man med fel människor...... Det är helt korrekt - det är två lådor till både 200 och 202an, en grövre för magnumklaibrar och klenare för alla andra - med ett ganska tvärt klipp i vilka kalibrar som lirar var. Å andra sidan så finns det adaptrar för både 200 & 202 som gör det möjligt att använda andra pipor. Och just vår svenska 6,5 (liksom vår numera helt bortglämda 8x63) är lite speciell i det att den har en ganska stor diameter på hylsbotten för att vara en "nomalpatron". Följdaktiligen har jag i umgänget två som har "fel" pipor i sina...... /T
Publicerat Mars 14, 20179 yr 5 hours ago pmt sa: Och just vår svenska 6,5 (liksom vår numera helt bortglämda 8x63) är lite speciell i det att den har en ganska stor diameter på hylsbotten för att vara en "nomalpatron". Följdaktiligen har jag i umgänget två som har "fel" pipor i sina...... /T De har alltså 6,5pipor i magnumlådor och får slutstycket att mata 6,5patroner ändå om jag förstått det rätt? Mycket frågor men bössan jag sneglat på kostar inte mer än en ny str-pipa, då kunde det vara värt att lägga till en 6,5pipa och ev nytt slutstycke/adapter(om det behövs) då 300wm känns onödig för jakten jag bedriver. bössan kändes om än lite tung otroligt gedigen och mkt trevligare än sauer 100/101 jag sneglat på. för samma slutsumma.
Publicerat Mars 14, 20179 yr 4 hours ago alle sa: De har alltså 6,5pipor i magnumlådor och får slutstycket att mata 6,5patroner ändå om jag förstått det rätt? Ja 4 hours ago alle sa: Mycket frågor men bössan jag sneglat på kostar inte mer än en ny str-pipa, då kunde det vara värt att lägga till en 6,5pipa och ev nytt slutstycke/adapter(om det behövs) då 300wm känns onödig för jakten jag bedriver. Ska du ha en 6,5 pipa i magnumlådan får du gå till en smed...... Det är inte standard issue..... Annars är det bara att bygga ihop det du vill ha i standardsortimentet, det är ganska omfattande hur som. 4 hours ago alle sa: bössan kändes om än lite tung otroligt gedigen och mkt trevligare än sauer 100/101 jag sneglat på. för samma slutsumma. Lite äldre Sauer är väldigt välgjorda. /T
Publicerat Augusti 27, 20232 yr Har ganska nyligen införskaffat en CG4000. Mycket nöjd. Vill komplettera med ett till magasin. Passar magasin till Sauer 202?
Publicerat Augusti 27, 20232 yr 25 minutes ago Permartinsson sa: Har ganska nyligen införskaffat en CG4000. Mycket nöjd. Vill komplettera med ett till magasin. Passar magasin till Sauer 202? Ja. Även 200 STR magasin passar om man gör ett nytt hack för magspärren. Pipor och slutstycken passar också mellan CG4000 (sauer 200) och 202. STR pipor passar i CG4000/202 men inte tvärt om utan en viss modifiering. Detta gör att man kan använda STR växelsats i 22lr bara man slipar upp framstocken för att pipan ska få plats. Detta gäller då standardlådan. Magnumlådan tar bara pipor mellan andra magnumlådor.