Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Här rapporterar ni buggar, stavfel och felaktiga översättningar - dock inga diskussioner!

Featured Replies

Publicerat
1 hour ago Galne sa:

Blir väldigt mycket dubbelposter från iPhone, tar sån otrolig tid och spara inläggen. Slocknar skärmen då så postar den en gång till när man låser upp och går in i Safari. 

Oftast när man har bilder med i inläggen…

Har samma problem

• Svar 311
  • Visningar 71,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Fixat. Det var en annons som hade ballat ur...

• TILL ADMIN.  SKULLE NI KUNNA VARA LITE MER SELEKTIVA MED VILKA NI SLÄPPER IN I GRUPPEN? VI HAR EN NY MEDLEM, EN ÄLDRE DAM, SOM SKICKAR PM TILL KILLAR I GRUPPEN. HON SKICKAR GROTESKA

• För att göra en lång historia kort... Det var ett fel som var trasigt! Skämt åsido, det var ett hårdvarufel som tog ett antal timmar och sömnlösa nätter att laga, och vi ber om ursäkt att f

Posted Images

Publicerat
1 hour ago Galne sa:

Blir väldigt mycket dubbelposter från iPhone, tar sån otrolig tid och spara inläggen. Slocknar skärmen då så postar den en gång till när man låser upp och går in i Safari. 

Har samma problem

Publicerat
10 hours ago Galne sa:

Har inte det problemet med min iPhone. Efter att man tryckt Skicka Svar så tar det 3-10 sekunder innan det postas. Tycker det var betydligt värre för nåt år sen eller två.

Jag kör inte Tapatalk.

Publicerat

Har ibland detta fenomen, men det är skillnad dag för dag.  Har också märkt att om man exempelvis har öppnat en bilaga (bild) så går det fortare att svara.

Publicerat

Samma problem här, samt att man från startsidan inte kan komma in i forumet stundtals.

Publicerat

Hoppas Wiz Niclas eller någon kunnig passerar, jag har ingen aning om det tekniska under huven. Ser dock en del dubbelposter så ngt knas är det.

• 1 month later...
Publicerat

Tänkte väl bara säga till om att det var ett gissel för mig att registrera mig som ny användare. Gick vare sig via mail eller nystartat facebook konto. Fick aldrig verifieringsmailet man behöver för att komma in. 

inte heller gick det att maila er om detta då den sidan också krävde verifiering. 

Tur man har varit med ett tag så jag gick bakvägen och sökte en admin på sidan som snällt hjälpte till. Kul att få va med efter mycket lång väntan. 😂

Publicerat
38 minutes ago Bubba_Chuck sa:

Tänkte väl bara säga till om att det var ett gissel för mig att registrera mig som ny användare. Gick vare sig via mail eller nystartat facebook konto. Fick aldrig verifieringsmailet man behöver för att komma in. 

inte heller gick det att maila er om detta då den sidan också krävde verifiering. 

Tur man har varit med ett tag så jag gick bakvägen och sökte en admin på sidan som snällt hjälpte till. Kul att få va med efter mycket lång väntan. 😂

Mail har inte fungerat på flera år så det är “tyvärr” ingen nyhet.

Publicerat
8 hours ago, exabit said:

Mail har inte fungerat på flera år så det är “tyvärr” ingen nyhet.

Men hur har då alla nya medlemmar lyckats regga sig? Pratar inte om notifikationer om nya inlägg nu utan registrering där bekräftelsemejlet är ett måste. För det gick inte att logga in efter registrering för min del. 

Publicerat
8 minutes ago Bubba_Chuck sa:

Men hur har då snälla nya medlemmar lyckats regga sig? Pratar inte om notifikationer om nya inlägg nu utan registrering där bekräftelsemejlet är ett måste. För det gick inte att logga in efter registrering för min del. 

Jag glömde mitt lösenord och blev utloggad från telefonen. 

Det gick inte att byta utan hjälp av en moderator från en annan enhet där jag fortfarande var inloggad. Även jag väntade på ett mejl som aldrig kom.

Det finns en tråd om bristen på aktivitet på forumet, lätt att se en koppling till svårigheterna vid nyregistrering och lösenordsbyte.

Publicerat
16 minutes ago, Mr P said:

Jag glömde mitt lösenord och blev utloggad från telefonen. 

Det gick inte att byta utan hjälp av en moderator från en annan enhet där jag fortfarande var inloggad. Även jag väntade på ett mejl som aldrig kom.

Det finns en tråd om bristen på aktivitet på forumet, lätt att se en koppling till svårigheterna vid nyregistrering och lösenordsbyte.

Jo jag har sett att aktiviteten är låg men inte just en tråden. Får leta på och läsa då. Men jag ville bara göra Mods uppmärksam att det verkar vara en bugg vid registreringen. 

Publicerat
10 hours ago Bubba_Chuck sa:

Jo jag har sett att aktiviteten är låg men inte just en tråden. Får leta på och läsa då. Men jag ville bara göra Mods uppmärksam att det verkar vara en bugg vid registreringen. 

Om du inte vet det så ska du ha 100 inlägg för att kunna öpna en dagbok och läsa runt lägerelden.

Publicerat

Vet att det är ngt strul med mailen, tror Wiz fick fart på den helt kort, men nu verkar den ha havererat igen. Jag går in på amin lite nu och då och klickar igenom folk med uppenbart vettiga användare.. alla dessa bootar eller vad de heter åker i papperskorgen.

Jag kan testa att dra ett sms till Wiz o Niclas så får vi se..

• 10 months later...
Publicerat
På 2024-09-15 at 18:53 Hipshot sa:

Vet att det är ngt strul med mailen, tror Wiz fick fart på den helt kort, men nu verkar den ha havererat igen. Jag går in på amin lite nu och då och klickar igenom folk med uppenbart vettiga användare.. alla dessa bootar eller vad de heter åker i papperskorgen.

Jag kan testa att dra ett sms till Wiz o Niclas så får vi se..

Vad var det som spökade på forumet igår o idag?

Publicerat
14 minutes ago Wizard sa:

För att göra en lång historia kort...

Det var ett fel som var trasigt! ;)

Skämt åsido, det var ett hårdvarufel som tog ett antal timmar och sömnlösa nätter att laga, och vi ber om ursäkt att forumet var offline så länge som det var men när det blir hårdvarufel så blir det avsevärt mer komplicerat att fixa, inte minst för att servrarna står i ett bergrum i ett annat land... Hade varit enklare om de stod i mitt sovrum men så är tyvärr inte fallet... Eller lyckligtvis?!

Hur som, nu är det permanent fixat och ni skall slippa mer störningar nu!

Hoppas ni fick lite sol och kunde nyttja tiden vi var nere med andra aktiviteter! :D

Mvh,
Jens 

Tack för det förklaringen Jens!:thumbsup: Då får vi hoppas på att det inte blir några missöden på ett bra tag. Typ flera år.:thumbsup:

Publicerat
5 hours ago Galne sa:

Otroligt kul och se dig online igen @Wizard :wub:!!!

+1 på den bigtime!!!

• 1 month later...
Publicerat

Jag får inte längre några notifieringar om inlägg i trådar jag följer. Har inte gjort några inställningsändringar. 

Publicerat
7 hours ago OlaK sa:

Jag får inte längre några notifieringar om inlägg i trådar jag följer. Har inte gjort några inställningsändringar. 

Jag får bara notifieringar till vissa inlägg. Inga ändringar i inställningarna.

• 4 months later...
Publicerat

Ska man gissa på planerat underhåll/uppdatering eller felsökning/felavhjälpning då forumet ser annorlunda ut och Wizard och Niclas L är online?

MVH

Alias

Publicerat

En uppdatering. Det kommer roddas lite mer i morgon tror jag..

Publicerat
11 hours ago Hipshot sa:

En uppdatering. Det kommer roddas lite mer i morgon tror jag..

Tack för hjälpen Hippen.❤️

Publicerat

Är det bara jag som har problem med att hamna på senaste olästa inlägg i trådarna?

Jag försöker trycka på den blå markeringen mellan trådstartarens användarbild och trådrubriken, men tycker att denna har blivit klart mindre sedan uppdateringen och hamnar nu 9 ggr av 10 på första inlägget på sidan 1 i resp. tråd eller på trådstartarens profilsida istället för på det senaste olästa inlägget i tråden.

MVH

Alias

Publicerat
29 minutes ago alias sa:

Är det bara jag som har problem med att hamna på senaste olästa inlägg i trådarna?

Jag försöker trycka på den blå markeringen mellan trådstartarens användarbild och trådrubriken, men tycker att denna har blivit klart mindre sedan uppdateringen och hamnar nu 9 ggr av 10 på första inlägget på sidan 1 i resp. tråd eller på trådstartarens profilsida istället för på det senaste olästa inlägget i tråden.

MVH

Alias

Mm jag är mest inne via datorn och där finns den blå stjärnan och är inga problem att klicka på.. Du menar när du är inne via mobilen gissar jag?