Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Räv 2016-2017

Featured Replies

• Svar 891
  • Visningar 58,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Japp!  5 st hängde jag upp förra veckan Blev en kortsittning i Tisdags som resulterade i en räv och sen avslutade jag med 4 st i Fredags. 204:an skjuter fortfarande rakt 

• Plötsligt händer det! Triss

• Städat 

Posted Images

Publicerat

Själv har jag inte hjärta längre att skjuta de små liven, utan väntar till 1 aug. Man har blivit blödig på senare år:yes:. Men till er andra, Skit jakt på er:thumbsup:. Och var noga med att inte ta de vuxna, då de kan se små ut i sommar pälsen.

Publicerat

Vad är det för regler kring jakten på valparna? Försökte googla men hittade inget specifikt kring valpjakten..

Publicerat

Beträffande skyddsjakt (på enskilds initiativ) 

Årsunge av rödräv får jagas om det behövs för att tillgodose viltvården den 1 juli–30 juni.

Publicerat
  • Författare
14 hours ago faxe sa:

Själv har jag inte hjärta längre att skjuta de små liven, utan väntar till 1 aug. Man har blivit blödig på senare år:yes:. Men till er andra, Skit jakt på er:thumbsup:. Och var noga med att inte ta de vuxna, då de kan se små ut i sommar pälsen.

Ja lite söta är de allt, nu när de dräller omkring :) och gränsen för mig går väl ungefär nu när de börjar leta runt lite själva. Nu är det ganska lätt att skilja dem från de vuxna men fram i juli kan det vara lite lurigt, är det då i skymning med så får man kolla extra noga.
6 rävar observerades under kvällen 3 stora och 3 valpar.  

Publicerat

Är valparna redan ute och springer? :o:) vart i Sverige?  

Publicerat
  • Författare

Detta var i nordöstra skåne, ja de är ute och rör på sig, dessa var minst 200 meter från grytet men kan varit längre, då vi inte vet exakt vart det ligger. Storleks mässigt (mätte/vägde inte dom) men betydligt större än en katt, och vikt kanske 2-2,5kg :)

• 2 weeks later...
Publicerat

Grattis Ola!:)

Publicerat
6 hours ago M-Ola sa:

Gjorde första skarpa försöket på rävvalp i kväll och gick rakt på en valp som låg och solade på en stenmur. Stor han-valp men efter den så såg jag inget mer. Fler försök i veckan.

Glad hund var med.

2016-06-19 19.56.49.jpg

Undrar om jag kommer att kunna hålla mig till 1 Aug:unsure:. Grattis.

Publicerat

Sköt en valp häromdagen, mitt inne i hägnet där vi släppt fasaner..

• 2 weeks later...
Publicerat

Varit ute på vakpass tre gånger utan resultat.. har inte sett nån räv vare sig levande eller död... det brukar ju ligga döda längs vägarna när de lämnat gryten..

Publicerat
På Sunday, July 10, 2016 at 10:25 vildmark sa:

Varit ute på vakpass tre gånger utan resultat.. har inte sett nån räv vare sig levande eller död... det brukar ju ligga döda längs vägarna när de lämnat gryten..

Inte en valp efter vägarna här heller, än kanske ska tilläggas. Dock sett nån som hjulat omkring längs dem, varav en vid vår postlåda...

Publicerat

Grattis grabbar!:smile:

Publicerat

Längtar till premiären :)

Publicerat

Grattis vildmark!:)

Publicerat

Syns ingen räv här heller men däremot massor med hare. Tror att vår insats har gjort verkan.

• 2 weeks later...
Publicerat

Nu är det dags för den stora premieren:yes:. Ni är väl vakna och på väg ut:thumbsup:. Skit jakt på er.

Publicerat

Hur går det för er andra?

image.jpeg

Publicerat

Grattis Vidland!:)

Publicerat

Räven raskade till grannen. Men jag fick se en i alla fall.