Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Räv 2016-2017

Featured Replies

Publicerat
1 minute ago Tjörnbon sa:

Det ska du absolut hoppa på om du får chansen. 

Drevjakt på räv är kul men i ärlighetens namn så gillar jag mest lockjakten på vinternätterna i fullmåne det är en smula episkt :)

Jo, lockjakten känns som den lockar mer :)
Dock så vete fan om jag skulle klara flera timmar i kylan mitt i natten men man kanske har adrenalin så det räcker även till att värma frusna fingrar.

• Svar 891
  • Visningar 57,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Japp!  5 st hängde jag upp förra veckan Blev en kortsittning i Tisdags som resulterade i en räv och sen avslutade jag med 4 st i Fredags. 204:an skjuter fortfarande rakt 

• Plötsligt händer det! Triss

• Städat 

Posted Images

Publicerat
12 hours ago dragkhar sa:

Jo, lockjakten känns som den lockar mer :)
Dock så vete fan om jag skulle klara flera timmar i kylan mitt i natten men man kanske har adrenalin så det räcker även till att värma frusna fingrar.

Som M-ola skriver!  ^_^

Publicerat

Piffat till åteln och kojan lite idag, dragit fast lite isolering och fixat med gårdsbelysningen.. samt tagit ur en trafikdödad bock på ett ställe och sen släpat iväg den till en slånbuske där den ska få ligga till sig. Räntan ligger ute på en åker som ska höstsås tror jag så där vill vi inte ha ngr halvruttet rådjur liggandes. 

Allt riggat iaf.. i morgon natt blir det sittning :wub:

Publicerat
2 hours ago Hipshot sa:

Piffat till åteln och kojan lite idag, dragit fast lite isolering och fixat med gårdsbelysningen.. samt tagit ur en trafikdödad bock på ett ställe och sen släpat iväg den till en slånbuske där den ska få ligga till sig. Räntan ligger ute på en åker som ska höstsås tror jag så där vill vi inte ha ngr halvruttet rådjur liggandes. 

Allt riggat iaf.. i morgon natt blir det sittning :wub:

Kul då träffas vi skall ut och se ifall jag hittar hare till Mocca. I stubben satt det ju många sist och Mocca är röd, kan bli spännande det här:wink:.

Publicerat
12 minutes ago faxe sa:

Kul då träffas vi skall ut och se ifall jag hittar hare till Mocca. I stubben satt det ju många sist och Mocca är röd, kan bli spännande det här:wink:.

Okay.. ta det lugnt, vi har en andjakt hela dagen så du inte hamnar på fel ställe vid fel tidpunkt :-) Och undvik stubben vid kojan på eftermiddagen så det inte ligger massa vittring kvar. Ärtorna är frittfram och Nederäng!

Publicerat
4 minutes ago Hipshot sa:

Okay.. ta det lugnt, vi har en andjakt hela dagen så du inte hamnar på fel ställe vid fel tidpunkt :-) Och undvik stubben vid kojan på eftermiddagen så det inte ligger massa vittring kvar. Ärtorna är frittfram och Nederäng!

Jag vet att ni jagar änder, kommer jag så blir det efteråt. Men stubben har jag planerat att beträda 20,00, det tyckte Viktor var perfekt då jag berättade att du skulle sitta där då:wink:.

Publicerat

Mmm han tycker jag skjutit onödigt många rävar så jag förstår det.. ska ta ett snack med honom i morgon :huh:

Publicerat
3 minutes ago Hipshot sa:

Mmm han tycker jag skjutit onödigt många rävar så jag förstår det.. ska ta ett snack med honom i morgon :huh:

Klart jag låter stubben vara:P. Planen är Nederäng på kvällen.

Publicerat
2 hours ago Hipshot sa:

Två micklar sniprade i natt.. först en tikvalp sen en vuxen hane..tror jag.. rejält mycket mer utvecklad var hanen iaf.. vit under och inte grå. Dålig koll på det där inser jag.

Grattis, med 22-250 kommer man längre:yes:.

Publicerat

Grattis hippen!:)

Publicerat

Grattis Vildand!:)

Publicerat

Är det här man ska rapportera sina skjutna åtelrävar under senhösten och vintern? :)

Hittade ingen tråd som hette åteljakt 2016/2017, så som tidigare vintrars trådar döpts.

Jag tänkte nämligen försöka deltaga i år.

Jag har anlagt en åtel på gården och är i färd med att snickra en vakkoja på loftet i uthuset.

Publicerat

Oh yes med foton!:thumbsup:

Publicerat

FN vad fint!

Det råder ju ingen tvekan om att det är mycket räv i markerna, jag hör dem ibland på kvällarna när dom skäller och gör gastlilnande ljud, det och sen är frugans katt borta sedan snart en vecka. Den brukar aldrig gå av gården knappt. Måste varit mickel som knyckt honom på natten..?

Publicerat

O det är inte du eller trafiken som haft ett finger med i spelet? Räven brukar inte ta risken att ge sig på katter om det inte är rätt ont om föda i övrigt, men det är bara min erfarenhet. /Christian 

Publicerat
22 hours ago 6.5x55SM sa:

Michelin istället för Michel. 

Publicerat

Katten är tillbaka! Han har lekt Rasmus på luffen i 9 dygn och kom hem häromdagen.

Idag när jag och dottern gick hundpromenad snubblade jag över TRE gryt! Varav ett var enormt och låg i en bergsskreva.

Imorrn bitti ska jag vaka på grytet i både gryning och ett par timmar innan skymning.

Det går en gammal, smått igenvuxen, skogsväg 5-6 meter brevid grytet och på andra sidan grytet rinner en å.

Vägen hade både lämningar efter räv OCH grävling. Undrar om dom delar gryt?

Får väl se om det blir nån bild tagen på nån vakräv imorrn.

Trist bara att man får sju miljarder älglusflugor på sig direkt man går ut.

Publicerat

Grattis merkel!:)

Publicerat

Grattis! :)

Publicerat
6 hours ago hs_merkel sa:

20160923_185237-1.jpg

Blev en lock räv till. J locka.

Från 400m fullfart in på 31m då fick vi stopp på henne. Då jag skällde och kompisen vissla. Medvindpass. 

S

Fan vad kul! Grattis!

Jag trodde man var tvungen att vänta till snön kom innan locket fungerade bra!

Har du nå tips åt mig? Jag har köpt en nordik rävlockpipa och har bara testar en gång hittills.

Jag har gett mig fan på att jag ska bli bra på att locka räv ☺️