Publicerat Juli 8, 20179 yr Detta är en populär post. Tog ett vakpass i mitt torn. Det var dött till en början men sen dök en valp upp som jag lyckades skjuta när den stack upp huvudet i vetet. Efter några minuter kom en försiktig liten valp. Jag sköt så fort jag kunde och den gjorde ett illvrål och skutta iväg. Ville inte skjuta nån mer om den var skadad så jag gick och kollade läget. Den låg i vetet som väl var. Valp nr 5 och 6 för säsongen. 5 rävar från samma torn på 3 jakter.. bra start på säsongen. Nu testas vakkojan..hehe
Publicerat Juli 12, 20179 yr Detta är en populär post. Nummer 7 föll på kråkjakten nu.. Hade skjutit några kajor när en räv hoppa upp 5m ifrån mig inne på bondgården.. pang pang.. en liten vuxen som föll.. skyddsjakt..
Publicerat September 2, 20178 yr Detta är en populär post. Ingen räv idag men en grävling på ståndskall för min spaniel blev det imorse☺
Publicerat September 10, 20178 yr Detta är en populär post. Fick skjuta en valp efter 20 min drev imorse. Nr 6 för säsongen.
Publicerat September 10, 20178 yr 14 minutes ago Husqvarna30-06 sa: Fick skjuta en valp efter 20 min drev imorse. Nr 6 för säsongen. Grattis HVA 30-06!
Publicerat Oktober 19, 20178 yr Detta är en populär post. Blivit två rävar i fällorna under veckan, haft några nätter med frost nu och då ramlar dom in fort.
Publicerat November 7, 20178 yr Detta är en populär post. Säsongens 11e räv satt i grävlingfällan i morse.. Första fällfångade för säsongen.. Skabbangrepp på svansroten.
Publicerat November 24, 20178 yr Detta är en populär post. Räv nr 12 dök upp vid hönsgården för några minuter sen.. Han knyckte 4 ankor igår men nu knycker han inget mer..
Publicerat November 28, 20178 yr Detta är en populär post. Fångst i den värmländska tunnelfällan hemma i trädgården.. rävhane 7kg.. Den häromdagen var en hane det med så det var lustigt. Hursomhelst.. säsongens räv nr 13!
Publicerat November 28, 20178 yr 1 hour ago vildmark sa: Fångst i den värmländska tunnelfällan hemma i trädgården.. rävhane 7kg.. Den häromdagen var en hane det med så det var lustigt. Hursomhelst.. säsongens räv nr 13! Grattis! Du gör ett jävla jobb med rävarna! Jag är grymt sugen på att bygga en tunnelfälla i skogsbrynet på tomten till våren som kan börja fånga till nästa höst.
Publicerat December 16, 20178 yr Nummer 14! En skabbräv..blä.. skjuten på bondgården från min vakkoja..
Publicerat December 16, 20178 yr Detta är en populär post. Här ligger man efter med uppdateringarna.. sköt fyra i fredags kväll, nr 29-32..