Publicerat Mars 12, 20179 yr 2 hours ago Tjörnbon sa: Grattis till räven och bara så du vet ! Det där är en snygg fälla Tack tack! Och dom blir bara finare och bättre med åren
Publicerat Mars 15, 20179 yr Detta är en populär post. Tappat räkningen nu, sköt gissningsvis nr 39 för säsongen igår kväll. Såg två till.. fan så surt att det är slut idag!
Publicerat Mars 15, 20179 yr 2 hours ago Hipshot sa: Tappat räkningen nu, sköt gissningsvis nr 39 för säsongen igår kväll. Såg två till.. fan så surt att det är slut idag! Grattis till räven Hippen! Skulle det inte sitta fint med en 40:de ikväll då?? Själv så kan jag inte jaga kvällen för Dottern passar på att fylla år idag, hon skulle inte se med blida ögon på att jag drog till skogs då Jag stannar på 22 st denna säsongen och är mer än nöjd med resultatet får jag nog erkänna trodde att jag kanske skulle lyckas med 10 som varit normalt de senare åren så detta kom som en smärre chock.. att det ramlade 2 st för kompisarna så sent på säsongen var ju riktigt kul dessutom
Publicerat Mars 15, 20179 yr Tack! Gissa om det skulle sitta som en smäck.. är ju dessutom ledig i morgon så jag kan vara hur trött som helst.. Men Wilda är lite ung ännu för att sova ensam och inte läge att rekrytera farmor..
Publicerat Mars 15, 20179 yr 1 hour ago Hipshot sa: Tack! Gissa om det skulle sitta som en smäck.. är ju dessutom ledig i morgon så jag kan vara hur trött som helst.. Men Wilda är lite ung ännu för att sova ensam och inte läge att rekrytera farmor.. Kan hon tänkas sova gott i kojan då!!?
Publicerat Mars 15, 20179 yr Konstigt.. just de tankarna satt jag med i kojan igår kväll och funderade.. Men nej, lite för trångt för att det ska funka.. Fick precis från V.. slarvern sätter sig nu.. Tror räven varit där ett tag redan och är skrämd nu!
Publicerat Mars 15, 20179 yr 8 hours ago Tjörnbon sa: Grattis till räven Hippen! Skulle det inte sitta fint med en 40:de ikväll då?? Själv så kan jag inte jaga kvällen för Dottern passar på att fylla år idag, hon skulle inte se med blida ögon på att jag drog till skogs då Jag stannar på 22 st denna säsongen och är mer än nöjd med resultatet får jag nog erkänna trodde att jag kanske skulle lyckas med 10 som varit normalt de senare åren så detta kom som en smärre chock.. att det ramlade 2 st för kompisarna så sent på säsongen var ju riktigt kul dessutom Men nu sover hon.
Publicerat Mars 16, 20179 yr Och V sköt en 22:30 igår.. tror han bet sig kvar, den han sköt var inte skabbisen.. Ska köra ut och vårda lite idag tänkte jag, måste få väck rävarna innan de börjar knalla bort själva och lite annat pyssel..
Publicerat Mars 16, 20179 yr 44 minutes ago Hipshot sa: Och V sköt en 22:30 igår.. tror han bet sig kvar, den han sköt var inte skabbisen.. Ska köra ut och vårda lite idag tänkte jag, måste få väck rävarna innan de börjar knalla bort själva och lite annat pyssel.. Bäst du skyndar dig då om rävarna blir gamla nog att knalla ivägsjälva så tar de ju kojan med sig Grattis till V för den fina avslutningen på rävsäsongen
Publicerat Mars 16, 20179 yr 2 hours ago vildmark sa: Ingen räv med sig sauern? Tänkte du på mej?? Isf så har jag ingen, har uniformerat folk att skicka för våta jobb, jag håller mej inne och bestämmer vart de ska åka
Publicerat Mars 17, 20179 yr Detta är en populär post. Samlingen började osa lagomt gott i vårsolens gassande så fick plocka ner samlingen idag. 15 av de 23 rävarna jag och brorsan skrämt livet av den här säsongen. Vägde dessa 15 (pga oerhörd odör samt likstela kroppar undersökte jag inte könet närmare utan gissade utifrån vikt och utseende) Tik 5,2 Tik 5,3 Tik 5,5 Tik 5,9 Tik 3,9 Tik 3,8 Tik 4,4 Hane 6,5 Hane 6,4 Hane 6,2 Hane 6,9 Hane 6,8 Hane 5,4 Hane 6,7
Publicerat Mars 26, 20179 yr Detta är en populär post. Satt en rätt stor hane i ena fällan imorse, fjärde i den för säsongen.
Publicerat Juni 12, 20179 yr Är ute, ja, ännu inte sett ngn valp. Ställt ett torn invid två vallar som ska slås snart så inom kort hoppas jag kunna svara ja på ovan fråga
Publicerat Juni 12, 20179 yr Blir väl ett par intensiva veckor nu när det ska sättas ut fasaner och ankor. Men har inte heller sett några valpar än..
Publicerat Juni 12, 20179 yr Såg två överkörda valpar på väg ut till gården i söndags, så bara de slår vallen får man nog sitta ute lite.
Publicerat Juni 12, 20179 yr Jag tänkte locka med fågelpipa och muspipa när de slagit vallen. Nån mer som lockar?
Publicerat Juni 12, 20179 yr 6 minutes ago Flintbüchse sa: Jag tänkte locka med fågelpipa och muspipa när de slagit vallen. Nån mer som lockar? Om jag sitter vid en nyslagen vall brukar jag enbart locka för att få räven i skotthåll, tycker vallen lockar bra nog i sig själv.
Publicerat Juni 12, 20179 yr Jag lockar med muspip. Har sätt 2 valpar. Men är på grannmarken och håller sig nära grytet. S