Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Räv 2016-2017

Featured Replies

Publicerat

Nån som ska på't ikväll? Inte så blåsigt idag.. Hade en ny rävlöpa vid tornet där jag sköt igår..och på bondgården hade räven gått framför kojan efter att jag gick hem igår. Dumpade av en hög gäss vid tornet och kattmat vid kojan. Ska testa min gamla skogsåtel ikväll.. slängde ut en bärkasse gott i förrgår så den lär dra ikväll med..

• Svar 891
  • Visningar 57,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Japp!  5 st hängde jag upp förra veckan Blev en kortsittning i Tisdags som resulterade i en räv och sen avslutade jag med 4 st i Fredags. 204:an skjuter fortfarande rakt 

• Plötsligt händer det! Triss

• Städat 

Posted Images

Publicerat
På 2017-03-06 at 10:14 Hipshot sa:

Vet inte om du sett gruppen på facebook om rävjakt, åtel/vakjakt på räv.. Det är en galen jägare som heter Maja där som mulat ..tror det var 42 rävar denna säsong. Jag har lite granna tänkt försöka nå hennes resultat.. men det är nog kört är jag rädd. Börjar jobbsnurra nu och gör 4 nätter i rad. Kommande helg är det kråkjakt som gäller, ska iväg med 300 fåglar om tre veckor.. Så jag tror inte det blir så värst många fler rävar skjutna för mej. Men någon sväng hoppas jag kunna sitta iaf!

Har du skjutit 39 räv själv! Respekt!

S

Publicerat
13 minutes ago hs_merkel sa:

Har du skjutit 39 räv själv! Respekt!

S

Jo det ska nog stämma.. räknar kallt med att nå 40, ska sitta en natt till och det blir sista och det lär bli en helnatt :D 

Publicerat
44 minutes ago vildmark sa:

Nån som ska på't ikväll? Inte så blåsigt idag.. Hade en ny rävlöpa vid tornet där jag sköt igår..och på bondgården hade räven gått framför kojan efter att jag gick hem igår. Dumpade av en hög gäss vid tornet och kattmat vid kojan. Ska testa min gamla skogsåtel ikväll.. slängde ut en bärkasse gott i förrgår så den lär dra ikväll med..

Jo det är min plan att sitta en stund!:)

Publicerat
5 hours ago Tjörnbon sa:

Den här räven förtjänade jag nog inte ^_^

Jag visste att det fanns en tidig räv på åteln för jag har sett den runt 20:30 så jag åkte dit vid 17 och placerade en gås på åteln. 

Efter det så stack jag hem och käkade middag. 

Vid 19 tiden återvände jag och gåsen är borta <_< nä du tänkte jag och tog ficklampan och gick ikapp de 100m och tog tillbaka gåsen :D egentligen är ju åteln körd då men jag satte mig ändå och väntade in lite bättre ljus för att kunna locka . 

30 min senare så står den på åteln och vill hämta gåsen igen :huh: smart räv tänkte jag och sköt den. 

Haha! Gödsel i byxfickorna el. lite flax?:rolleyes::lol: Grattis iaf!:)

Publicerat
4 hours ago vildmark sa:

Orkade inte åka till skogsåteln så jag åkte till bondgården istället.. var på plats 2000.. hörde 2 olika rävar skälla några hundra meter bort. Från grannhuset hördes röster..2130 hördes en hund skälla.. 2135 rörde sig något på åteln.. en nervös liten rackare.. fick in den i kikaren och visst var det en räv...PANG!! Jag satt kvar en halvtimme till.. vid kontroll så visade sig räven vara en skabbis.. jag gick till bonden och berättade..han vill ju helst ha rävar kvar..men jag har försökt tala om hur skabben sprids när det blir för mycket räv..nu fick han se det själv. Räven stoppades i dubbla sopsäckar och nu får sopförbränningen ta hand om den.

Bra där Vildmark! Grattis!:)

Publicerat

Snyggt jobbat vildmark. 

Stackars räv. 

Publicerat

Tack! Den räven kan inte ha haft det så skoj i vinter..måtte frösit häcken av sig.. äckelfaktorn är hög och man vill helst inte gå nära..utifall att skabben hoppar..man vet ju aldrig..blää

Har en skabbräv till på gården om den inte dött än.. och en skabbräv på en annan mark också kring husen. 

Publicerat
3 hours ago lsjonsson sa:

Haha! Gödsel i byxfickorna el. lite flax?:rolleyes::lol: Grattis iaf!:)

Tackar! :)

Publicerat

Vakade 4h mellan 8 och 12 nu ikväll på skogsåteln.. blåsten och duggregnet bidrog nog till att räven höll sig borta..

Publicerat

WP_20170310_18_45_15_Pro.jpg.b53b438b2442ab56e1b79ba2d087c91e.jpg

Rävvaksväder i norr o -10,7.:D

Publicerat
12 minutes ago lsjonsson sa:

Månen like snö like men kölden fifan!

S

Publicerat
38 minutes ago lsjonsson sa:

Å ändå sitter du och häckar framför mellon.

Publicerat
35 minutes ago strävhår sa:

Å ändå sitter du och häckar framför mellon.

Nej, det gör jag inte! Du ska inte lyssna på vad faxe skriver. Bara 1 % det han skriver om mig är sanning på sin höjd.:rolleyes::lol:

Publicerat

Det enda som stämmer att jag är en kaffedrickare av RANG! +10 koppar/dag men det skriver han aldrig eftersom han själv dricker kaffe.:thumbsup::D

Publicerat

Var iväg och lockade en sväng igår. Satt högt och hade koll på ett hygge nedanför mig. Tyvärr såg jag inte när räven kom mot mig först så helt plötsligt dök den upp bara 10 meter fram för mig . Hade en bergkant där den troligtvis hade kommit. Full fart in i skogen igen:angry:

Publicerat
12 hours ago lsjonsson sa:

Nej, det gör jag inte! Du ska inte lyssna på vad faxe skriver. Bara 1 % det han skriver om mig är sanning på sin höjd.:rolleyes::lol:

Nu var du riktigt snäll!

Publicerat
19 minutes ago hs_merkel sa:

Nu var du riktigt snäll!

Ja visst var jag det!:thumbsup:

Publicerat

Grattis HVA 30-06!:)

Publicerat

17268289_269979306777342_435264070096624

Publicerat
8 hours ago Husqvarna30-06 sa:

En hane i fällan idag.