Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Har nästan bestämt mig för.,,

Featured Replies

Publicerat
55 minutes ago aasenheim sa:

Hörni. Vart tog den här tråden vägen? ;) Nu var det tax och inte Drever som var ämnet och frågan var hur ni ser på utbildningen av en valp. 

Köp en Wachtel och du får utbildning:wink:.

Publicerat
4 hours ago aasenheim sa:

Hörni. Vart tog den här tråden vägen? ;) Nu var det tax och inte Drever som var ämnet och frågan var hur ni ser på utbildningen av en valp. Vart startar man för att få en bra rådjurshund och vad har ni för tips på bra uppfödare?

Jag är helt oskyldig till urspårning av tråd. Du har ju själv förstått att du ska ha det bästa, sen att andra försöker svärta ner taxen  bottnar i ren och skär avundsjuka.

Angående träning av tax så ska du lägga fokus på allmän lydnad och inkallning. Det har du igen senare. Jakten kommer av sig själv. När du börjar släppa unghunden i skogen, sätt dig på en stubbe och låt hunden söka av närområdet. När den kommer tillbaka ger du mycket beröm och nått gått skadar inte heller. Sen flyttar du dig och när den söker ut igen sätter du dig och väntar igen. Då får du en hund som blir trygg av att veta att husse finns där han började.

Har det inte blivit något drev dom första gångerna får man ev hjälpa till lite genom att släppa där man har haft synobs av djur. 

Publicerat
4 hours ago aasenheim sa:

Hörni. Vart tog den här tråden vägen? ;) Nu var det tax och inte Drever som var ämnet och frågan var hur ni ser på utbildningen av en valp. Vart startar man för att få en bra rådjurshund och vad har ni för tips på bra uppfödare?

Redigerad med kkjon
Dubbelpost

Publicerat
  • Författare

@kkjon tack för tips. Ja, det låter både logiskt och vettigt. Blir till att börja med en kurs i grundlydnad. Hur gamla ska de egentligen vara för det. Är det bara att köra igång direkt när man får hem valpen?

Publicerat

Inkallning och sitt kan man börja med ganska omgående, utan att ställa några krav. Jag brukar (brukar och brukar, jag är bara inne på min andra egna tax men har växt upp med taxar) träna sitt vid matskålen, brukar vara effektivt då dom små rackarna oftast har förkärlek för mat.

Publicerat
26 minutes ago Takko sa:

Faxe, när man har tax sköter de allt :D

Fan kanske blir en i alla fall, vore skönt att slippa släpa på bössan jämt:D.

Publicerat
  • Författare

:D

Publicerat
På ‎2016‎-‎10‎-‎22 at 19:24 faxe sa:

Köp en Wachtel och du får utbildning:wink:.

Är det lönt?

Jag har hört att Wachtlar endast köps av obildbara individer! ;)

MVH
Alias