Publicerat Januari 26, 20206 yr Tja,efter två pass på slyngeljakten idag så höjer jag inte gläfsande slaskhundar till skyarna direkt. Mycket skällande men lite verksta ?
Publicerat Januari 26, 20206 yr Jakthundsägare är vad riktiga jägare kallar för veganer 2.0 (Vegan= dålig jägare) Så där ja nu fick man med de flesta?
Publicerat Januari 27, 20206 yr Jakthundar är klart överskattade, annars hade väl fler haft sånna ...
Publicerat Mars 16, 20206 yr En del jakthundsförare har de intressanta hundarna som alltid driver/ställer som gudar när de är själva eller har jagat hos andra där ingen kan bekräfta om det verkligen hänt.
Publicerat Mars 16, 20206 yr Jag har en som söker och ställer gris fint på hemmamarken. Tar jag bilen bort och jagar med grannen springer han runt fötterna på mig. Skulle han bete sig så även på hemmamarken så fick han vara ren sällskapshund som duger att leta svamp med. Så dom hundarna finns också utöver de som har sin bästa jaktliga effektivitet på en rävåtel.
Publicerat Mars 16, 20206 yr 6 hours ago robban.jagaren sa: En del jakthundsförare har de intressanta hundarna som alltid driver/ställer som gudar när de är själva eller har jagat hos andra där ingen kan bekräfta om det verkligen hänt. Jag har iaf så dåliga hundar så det alltid händer nånting besvärligt och oftast när man är på jakt med andra.