Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Det här räcker inte för mig Agria!

Featured Replies

• Svar 122
  • Visningar 11,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Ajdå...nu är jag blockad på Hunt Saboteurs Swedens FB-sida. Jag frågade på ett sakligt och icke provocerande sätt, hur de ställer sig till avel av sällskapsdjursraser vars fysionomi innebär att vi tvi

• Jag flyttar mina pensionsförsäkringar från LF. Skrev ett mail till agrias och LFs vdar och förklarade varför. Fick ett standardsvar blablabla från Agrias vd där de ber om överseende. Ändra er då istäl

• Straffar Agria genom att vara kvar, dom skulle nog gärna bli av med mig med tanke på vad mina hundar har kostat dom de senaste åren..... 

Posted Images

Publicerat
  • Författare
42 minutes ago MagnusN sa:

Jag flyttar mina pensionsförsäkringar från LF. Skrev ett mail till agrias och LFs vdar och förklarade varför. Fick ett standardsvar blablabla från Agrias vd där de ber om överseende. Ändra er då istället!

"

Till ledningen för Agria och Länsförsäkringar!

Med anledning av Agrias populistiska avhopp som sponsor av Räv-SM kommer jag att flytta mina pensionsförsäkringar från Länsförsäkringar. 

Det är naturligtvis valfritt, och berömvärt, att sponsra evenemang men att vika sig för en lite grupp extremister med skev uppfattning är anmärkningsvärt. Det är få människor som månar så mycket om djur som de jägare jag känner och möter.
Alla förtjänar en andra chans så om ni vågar sträcka på er och ändra ert beslut så ska jag ta det i beaktande.

/Magnus XXXXXXX, som är trött på företag som saknar ryggrad

"Hej,

Men man får inte glömma att vi är helt opolitiska och vi  heller inte är en intresseförening. Vi är i grund och botten ett  försäkringsbolag med missionen att möjliggöra god hälsa och omvårdnad om husdjur och sällskapsdjur. 

Mission, my ass!! Synd att han inte vet att det är ett företag som skall dra in stålars till sina ägare. Och det kommer nog att minska nu.

Publicerat
  • Författare
42 minutes ago MagnusN sa:

Jag flyttar mina pensionsförsäkringar från LF. Skrev ett mail till agrias och LFs vdar och förklarade varför. Fick ett standardsvar blablabla från Agrias vd där de ber om överseende. Ändra er då istället!

"

Till ledningen för Agria och Länsförsäkringar!

Med anledning av Agrias populistiska avhopp som sponsor av Räv-SM kommer jag att flytta mina pensionsförsäkringar från Länsförsäkringar. 

Det är naturligtvis valfritt, och berömvärt, att sponsra evenemang men att vika sig för en lite grupp extremister med skev uppfattning är anmärkningsvärt. Det är få människor som månar så mycket om djur som de jägare jag känner och möter.
Alla förtjänar en andra chans så om ni vågar sträcka på er och ändra ert beslut så ska jag ta det i beaktande.

/Magnus XXXXXXX, som är trött på företag som saknar ryggrad

"Hej,

Men man får inte glömma att vi är helt opolitiska och vi  heller inte är en intresseförening. Vi är i grund och botten ett  försäkringsbolag med missionen att möjliggöra god hälsa och omvårdnad om husdjur och sällskapsdjur. 

Mission, my ass!! Synd att han inte vet att det är ett företag som skall dra in stålars till sina ägare. Och det kommer nog att minska nu.

Publicerat
  • Författare

Dubbel post.

Publicerat

är detta en regelrätt grej.

om jag köpte försäkringen pgav att dom stöttar räv sm, kan jag då avsluta med omedelbar verkan?

nu har jag IF, men ville haft agria för att kunna avsluta

Publicerat

Hur i hela friden kan dom ens försöka påstå att dom är helt neutrala då dom HELT UPPENBART backat från räv-sm pga påtryckningar från kramerihulaganerna?! Jag funderar på vad som är värst... Att dom drog sig ur räv-sm eller att dom inte rakryggat står för VARFÖR dom gjorde det?! Båda sakerna är ruttna oavsett å förtjänar då ingen "andra chans" om dom inte agerar i rejäl handling, precis som MagnusN skriver... 

Publicerat

Jaktmotståndare och abortmotståndare har en skrämmande lika strategi ...

om dumhuvet tror att alla hans premiebetalare består av ägare av papegojor och skitpåsnörethundar så sket han sig i näven BIGtime, gör man ett sådant ställningstagande 

så ska man få plikta med uteblivna premier ...

/P

Publicerat
  • Författare
44 minutes ago Hipshot sa:

Klart. 

Vi kommer byta till Svedea.. aldrig hört talas om det men hustrun har roddat med detta och det verkar bli bra. Bye bye Agria.

Sveland är mycket bra att ha med att göra.:thumbsup:

Publicerat

Vi är många och därmed en maktfaktor om vi samarbetar, kanske detta är rätt läge att statuera exempel ?

Sprid detta till era jaktkamrater på lämpligt sätt.

Publicerat
1 hour ago Hipshot sa:

Klart. 

Vi kommer byta till Svedea.. aldrig hört talas om det men hustrun har roddat med detta och det verkar bli bra. Bye bye Agria.

Är också nyfiken på Svedea, och deras djurförsäkring. Jag är kassör i en lokal snöskoterklubb, och vi böt nyligen från LF till Svedea, för vår klubbförsäkring (byggnader, ansvar, olycksfall) och skoterförsäkringar. Av flera skäl. Priset en faktor men inte allt. LF's arrogans vid personlig kontakt också en starkt bidragande faktor. Svedea har hittills varit väldigt bra att ha att göra med. I.o.f inga skadehanteringar ännu, ta i trä :thumbsup:

Publicerat

Många försäkringsbolag är som Volvo säljare,  mao det är lätt att skita när arslet är fullt ...

/P

Publicerat

mycket välskrivet!

Publicerat
34 minutes ago hulkovius sa:

mycket välskrivet!

Tack.

När min livsfarliga mancold tillåter så skall jag ta mig i kragen och göra en variant som kan skickas till lite olika tidningar.

Publicerat

Som ägare av gammal gård på landet, vad finns det för alternativ till Länsförsäkringar då? Gården är ~125 år gammal med varierande ålder på stall, lada, hönshus etc etc och när jag köpte den så var det i princip bara Länsförsäkringar som var vettig. Dyrt som attans dock och det är inte mycket de täcker eftersom gården är så gammal...

Publicerat

Jag funderar på att byta till IF då jag har Nordea som bank och dom har samarbete. 

Publicerat
4 hours ago Älgflugornas Herre sa:

Tack.

När min livsfarliga mancold tillåter så skall jag ta mig i kragen och göra en variant som kan skickas till lite olika tidningar.

Glöm inte att skicka till Land och hundtidningar överlag.

Det hade varit bra med en välskriven artikel där lantbrukare och hundägare som kanske inte lusläser jaktsidor får till sig information som detta.

Det kan ju göra nytta till nästa gång de får för sig att gå i mupparnas ledband!

Krya på dig!

Publicerat

Det kan ju vara intressant för jägare att veta att IF- som är samarbetspartners till Svenska Knätofsförbundet- har ett tak på 5000 kronor för matvaror vid skada. Då jag hade 2 frysar fyllda med kött vid öersvämningen (skaderegleraren fick själv lyfta på påsarna) kom jag "långt över deras schablonbelopp för hur mycket mat man kan ha i frysen"
Likaså ingick all saft och sylt som stod under bajsvatten i förrådet i denna summa...
Och 2 säckar hundmat som stod under denna "sörja" (i ett annat rum) undrade skaderegleraren om "jag inte kunde torka det lite"... Även hundarna var försäkrade i samma skitbolag...

Hos Länsförsäkringar - som jag bytte till efter översvämningen ersätter dom max 5000 kronor matvaror PR ENHET....
Det blir en jäkla skillnad för en jägare med ett par fulla frysar..

Publicerat
2 hours ago Wizard sa:

Som ägare av gammal gård på landet, vad finns det för alternativ till Länsförsäkringar då? Gården är ~125 år gammal med varierande ålder på stall, lada, hönshus etc etc och när jag köpte den så var det i princip bara Länsförsäkringar som var vettig. Dyrt som attans dock och det är inte mycket de täcker eftersom gården är så gammal...

Alternativet heter nog först och främst Dina försäkringar. De har lantbrukskompetens och är rätt bra, åtminstone tills nåt händer och där har jag inte så många referenser tyvärr. Däremot har jag nog ett par hundra referenser på sak och egendomsskada med LF, de flesta bra skötta. 

Publicerat
27 minutes ago Tjörnbon sa:

Glöm inte att skicka till Land och hundtidningar överlag.

Det hade varit bra med en välskriven artikel där lantbrukare och hundägare som kanske inte lusläser jaktsidor får till sig information som detta.

Det kan ju göra nytta till nästa gång de får för sig att gå i mupparnas ledband!

Krya på dig!

Det var faktiskt Land jag hade i åtanke i första hand. I jakttidningarna har det redan skrivits en del. 

Publicerat
1 hour ago OINK sa:

Jag funderar på att byta till IF då jag har Nordea som bank och dom har samarbete. 

Prata med dansken innan du väljer If. :excl: