Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Det här räcker inte för mig Agria!

Featured Replies

Publicerat

Ja han verkade inte helt nöjd.

Vad ska man ha för bolag då om man vill försäkra villan ungar och 2 bilar? 

• Svar 122
  • Visningar 11,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Ajdå...nu är jag blockad på Hunt Saboteurs Swedens FB-sida. Jag frågade på ett sakligt och icke provocerande sätt, hur de ställer sig till avel av sällskapsdjursraser vars fysionomi innebär att vi tvi

• Jag flyttar mina pensionsförsäkringar från LF. Skrev ett mail till agrias och LFs vdar och förklarade varför. Fick ett standardsvar blablabla från Agrias vd där de ber om överseende. Ändra er då istäl

• Straffar Agria genom att vara kvar, dom skulle nog gärna bli av med mig med tanke på vad mina hundar har kostat dom de senaste åren..... 

Posted Images

Publicerat

Kolla med Folksam. Har haft allt hos dom sen 2006, ena bilen har de lagat fronten på 3ggr på 12 månader pga olyckor, inget knussel, bara att lämna in den. Stövaren jag hade kostade dom multum de första 3-4 åren med tandskador och fan och hans moster gällande tassar, sen lungt ett tag men senaste året var hon sjuk utan att orsak hittades så där gick flera besök hos vet med alla möjliga kontroller, jag la ut säkert 20 papp bara i självrisker. Inget knussel eller frågor de bara betalade sin del. Vindrutebyten på bilarna aldrig något knussel, bara lämna in och betala självrisken vid uthämtning.

Upplever att företagen blir lättade då man nämner att man har folksam, speciellt veterinärerna jag besökt.

Publicerat
1 hour ago Älgflugornas Herre sa:

Det var faktiskt Land jag hade i åtanke i första hand. I jakttidningarna har det redan skrivits en del. 

Jordbruksaktuellt och skogsaktuellt låg på bordet hos far och mor.

De kanske också kan vara intressanta?

Publicerat

Folksam har vi bara haft positiva vibbar med i några ärenden. De har skött sig bra i våra ärenden.

Publicerat

Folksma var aldrig några bekymmer med min hund så länge hon levde! Bara ringa in veterinärens underlag och ett par dagar senare fanns summan på kontot, vara behövt skicka in pappret 1 ggr av väldigt många. Hon var lite krasslig de sista tre-fyra åren!

Publicerat

Sådär ja. Ser att folkskam diskuteras som ett alternativ :) inget ont i det... har dem själv på livsförsäkringen.... fast hur det går med den får jag väl aldrig veta.  Då tog det bara åtta år att komma in i värmen :) något för Agria att fundera över :)

Publicerat

har folksam på båda hundarna, bilen och hemförsäkring.

faktiskt aldrig haft något med dom att göra än men vid tecknande av dessa gav det ett bra intryck och framförallt ett bra pris.

Publicerat

Detta kommer att bli en dyr historia för Agria! Både genom att folk säger upp sina försäkringar, vilket kan realiseras i kronor och ören enkelt - men även i anseende, vilket kan vara svårare att värdera men vara en betydligt större post än det initiala monetära bortfallet.

Att nu de måste dölja de lokala sponsorerna för att skydda dem är helt förkastligt. Vänsterterrorism i högform...

Publicerat

Dagens mailväxling. 

Hej Mats,

det finns inte en chans att jag skulle ha överseende med ert beslut, för genom det beslut som fattats viker ni ned för ett fåtal extremister med skev bild och vänder ryggen till jägarna som grupp. Ett ställningstagande. Rent affärsmässigt kommer ert beslut att kosta betydligt mer än vad ni trodde att ni skulle vinna på att ge efter. Agria kommer att smaka bäskt en lång, lång tid framöver och för alla som vet att LF äger Agria smakar LF likaså. MEN det går fortfarande att ändra och är den enkla, rimliga och enda godtagbara lösningen. 

Sträck på er och fatta rätt beslut redan imorgon! En pudel, det skulle passa bra.

Magnus

Hej Magnus,

Tack för din synpunkt på hur vi agerat i frågan och tråkigt att du inte längre vill vara kund hos oss på grund av det!

Jag låter Agria svara själva på denna fråga. I ett pressmeddelande i slutet av förra veckan skriver de:

Agria tar inte ställning för eller emot jakt. Agria är ett försäkringsbolag för alla som älskar djur och alla som vill värna sitt djurs hälsa. Vi vill stödja all möjlig verksamhet i djur-Sverige. Och vi är fullt medvetna om att det bedrivs ett mycket seriöst och ansvarstagande arbete inom jaktsverige. Vi bejakar att hundar används i många olika sammanhang – för jakt, för sport, som sällskapsdjur. Men man får inte glömma att vi är helt opolitiska och att vi heller inte är en intresseförening. Vi är i grund och botten ett försäkringsbolag med missionen att möjliggöra god hälsa och omvårdnad om husdjur och sällskapsdjur. Vi sponsrar och stöttar de flesta rasklubbar och intresseorganisationer i Sverige för att bidra till att de kan ta vara på varje ras speciella behov och egenskaper och arbeta skadeförebyggande.  Att jaktklubbarna bedriver utbildnings- och avelsverksamhet för att få fram bra och stabilt beteende hos hundarna tycker vi också är bra. I den mån hundar används för jakt tycker vi att det är viktigt med utbildning så att jakten går så bra till som det bara är möjligt och med minimal skaderisk för hundarna.       

Agria kommer att fortsätta att sponsra och stödja hundsporten inom jakt. Det är hundarnas hälsa som är i vårt fokus. Agria är angelägen om god djurhälsa inom alla hundsporter. Jakt med hund är en viktig sådan. Därför är det naturligt för oss att ha ett fortsatt gott samarbete med jakt-Sverige.

Om du har varit nöjd med Länsförsäkringar och Agria fram till nu, men missnöjd med vårt beslut kring Räv-SM, skulle vi önska att du har överseende den här gången och lita på att vi kommer göra vårt allra bästa för att hantera liknande situationer bättre i framtiden.

Med vänlig hälsning
Mats Carlens
Chef Kommunikation

Publicerat

Bra Magnus!:thumbsup:

Publicerat

Var uppmärksam om ni byter försäkringsbolag på om ni har en gammal hund som eventuellt skadas kort efter ni har bytt bolag- eller där nya bolaget kräver veterinärbesiktning för att ta över försäkringen och någon sjukdom upptäcks. Det kan bli besvärligt (och dyrt)

Jag kunde bland annat inte få livförsäkring på Echo på grund av hans ålder då jag flydde IF.

Bara en tanke innan ni gör något byte över hals och huvud med en senior..

Publicerat
5 hours ago MagnusN sa:

Dagens mailväxling. 

Hej Mats,

det finns inte en chans att jag skulle ha överseende med ert beslut, för genom det beslut som fattats viker ni ned för ett fåtal extremister med skev bild och vänder ryggen till jägarna som grupp. Ett ställningstagande. Rent affärsmässigt kommer ert beslut att kosta betydligt mer än vad ni trodde att ni skulle vinna på att ge efter. Agria kommer att smaka bäskt en lång, lång tid framöver och för alla som vet att LF äger Agria smakar LF likaså. MEN det går fortfarande att ändra och är den enkla, rimliga och enda godtagbara lösningen. 

Sträck på er och fatta rätt beslut redan imorgon! En pudel, det skulle passa bra.

Magnus

Hej Magnus,

Tack för din synpunkt på hur vi agerat i frågan och tråkigt att du inte längre vill vara kund hos oss på grund av det!

Jag låter Agria svara själva på denna fråga. I ett pressmeddelande i slutet av förra veckan skriver de:

Agria tar inte ställning för eller emot jakt. Agria är ett försäkringsbolag för alla som älskar djur och alla som vill värna sitt djurs hälsa. Vi vill stödja all möjlig verksamhet i djur-Sverige. Och vi är fullt medvetna om att det bedrivs ett mycket seriöst och ansvarstagande arbete inom jaktsverige. Vi bejakar att hundar används i många olika sammanhang – för jakt, för sport, som sällskapsdjur. Men man får inte glömma att vi är helt opolitiska och att vi heller inte är en intresseförening. Vi är i grund och botten ett försäkringsbolag med missionen att möjliggöra god hälsa och omvårdnad om husdjur och sällskapsdjur. Vi sponsrar och stöttar de flesta rasklubbar och intresseorganisationer i Sverige för att bidra till att de kan ta vara på varje ras speciella behov och egenskaper och arbeta skadeförebyggande.  Att jaktklubbarna bedriver utbildnings- och avelsverksamhet för att få fram bra och stabilt beteende hos hundarna tycker vi också är bra. I den mån hundar används för jakt tycker vi att det är viktigt med utbildning så att jakten går så bra till som det bara är möjligt och med minimal skaderisk för hundarna.       

Agria kommer att fortsätta att sponsra och stödja hundsporten inom jakt. Det är hundarnas hälsa som är i vårt fokus. Agria är angelägen om god djurhälsa inom alla hundsporter. Jakt med hund är en viktig sådan. Därför är det naturligt för oss att ha ett fortsatt gott samarbete med jakt-Sverige.

Om du har varit nöjd med Länsförsäkringar och Agria fram till nu, men missnöjd med vårt beslut kring Räv-SM, skulle vi önska att du har överseende den här gången och lita på att vi kommer göra vårt allra bästa för att hantera liknande situationer bättre i framtiden.

Med vänlig hälsning
Mats Carlens
Chef Kommunikation

Fint att svara med ett gammalt pressmeddelande.. Det företaget har ryggrad så det förslår! Idioter.. Vi byter bolag efter hand när försäkringarna löper ut nu.

Publicerat

Du är då påhittig Qvanhill!:D

Publicerat
1 minute ago lsjonsson sa:

Du är då påhittig Qvanhill!:D

Mmmmm, om du bara visste... :)

Publicerat

Jag tycker att det är rätt märkligt att inte Agria skriver en enda rad om detta på sin hemsida eller på något sätt yttrat sig mer ingående i denna fråga via media på annat vis...?! Hoppas dom att kunna tysta ner hela denna karusell å att alla flyende kunder då sķa komma tillbaka igen efter ett tag...:whistling:

Ha Agria överhuvudtaget insett att dom skitit i de blå skåpet med sitt ställningstagande som dom i värsta hycklarstil förnekar? Är det fortfarande bara en obetydlig del av sammanlagda kundkretsen som flytt att dom inte behöver bry sig? Tänker dom att "De e sånt som jämnar ut sig på en 10årsperiod!"??? :wallbash:Jag undrar hur snacket EGENTLIGEN går hos Agrias ledning just nu...

Publicerat

Håller med dig Huggy...tystnaden är så att säga 'talande'. Nu har det gått för lång tid utan annat än stereotypisk respons...för mig är de rökta :down: