Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Det här räcker inte för mig Agria!

Featured Replies

• Svar 122
  • Visningar 11,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Ajdå...nu är jag blockad på Hunt Saboteurs Swedens FB-sida. Jag frågade på ett sakligt och icke provocerande sätt, hur de ställer sig till avel av sällskapsdjursraser vars fysionomi innebär att vi tvi

• Jag flyttar mina pensionsförsäkringar från LF. Skrev ett mail till agrias och LFs vdar och förklarade varför. Fick ett standardsvar blablabla från Agrias vd där de ber om överseende. Ändra er då istäl

• Straffar Agria genom att vara kvar, dom skulle nog gärna bli av med mig med tanke på vad mina hundar har kostat dom de senaste åren..... 

Posted Images

Publicerat

Jag måste erkänna att det skulle vara kul att vara ett gäng med bra ghillie suits och rätt kamerautrustning och filma några konfrontationer och bevaka några bilar utanför några värdshus! Framförallt dokumentera vilka aktivister som är närvarande. Så att man kan konfrontera dem med detta vid lämpligt tillfälle i framtiden.

Publicerat

Läste att en taleskvinna från DR va helt lugn för att det INTE va någon av deras folk som var där å förstörde. Det va ju inte deras sätt att göra så för dom jobbade bara politiskt med att förändra saker... 

Personligen är jag rätt säker på att dessa terrorister är medlemmar i DR men att dom hittar på allt jävelskap  dom kan på eget initiativ... :wallbash:

Publicerat

OJ, så förvånad jag blir, eller inte... 

:D

Publicerat
31 minutes ago Dr Krall sa:

Ajdå...nu är jag blockad på Hunt Saboteurs Swedens FB-sida. Jag frågade på ett sakligt och icke provocerande sätt, hur de ställer sig till avel av sällskapsdjursraser vars fysionomi innebär att vi tvingar på dem ett livslångt lidande. T.ex problem med syresättning, avkylning, felställda tänder, kroniska hudvecksdermatiter mm, hos exempelvis mops, engelsk bulldog, sharpei, perserkatt mm. Hänvisade till Sveriges Veterinärförbunds så kallade 'trubbnosupprop'. Frågan var tydligen obekväm. En av adm bakom HSS sida har själv engelsk bulldog. Sanning och konsekvens svider nog lite ibland :rolleyes:;)

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0ahUKEwjDrt7I3ZHSAhVBECwKHaGMAbkQFggvMAM&url=http%3A%2F%2Fwww.svf.se%2FDocuments%2FF%C3%B6rbundet%2FStyrelsen%2Ftrubbnosuppropet%20SVT%2010%20-15.pdf&usg=AFQjCNH2wQ1ioeBG3bXY3IGzRMAEVhNfCQ&cad=rja

13900368_10153592478976216_1616170348357925507_n.jpg

Kan undra om hunden är vegan?

Lite svårt att ha koll på ursprung av köttet i hundmaten, om man inte köper ex kravmärkt eller viltkött och föder upp den med. ;)

Publicerat
15 minutes ago Tjörnbon sa:

Lite svårt att ha koll på ursprung av köttet i hundmaten, om man inte köper ex kravmärkt eller viltkött och föder upp den med. ;)

Varför är de så stereotypiskt äckliga dessa varelser? :yucky:

EDIT: Hmmm, bilden på varelsen försvann i min citering därför kan min fråga verka förvirrad!

Publicerat
2 hours ago Tjörnbon sa:

Opp Opp Opp inte viltkött det går inte. Endast självplockat roadkill till hunden allt annat stödjer dålig djurhållning. Men det är bättre med kött från tamdjur som levt under vedervärdiga förhållanden än något som en jägare lagt ner. ;)

Publicerat

Är det bara jag som förundras över dubbelmoralen bland djurrättsfolk?

Vi har en djurskyddslagstiftning som säger att husdjur/tamdjur skall ges utlopp för sina naturliga beteenden (därav höga produktionskostnader i svenskt jordbruk, tämligen dyr mat och stor andel import av kött som fötts upp under sämre förhållanden). Jag tvivlar på att vegansk kost, agility m.m. är naturligare beteende för en hund än att jaga ett bytesdjur och att äta kött.

Likaså funderar jag på att hästnäringen inte har fått mer kritik - tävlingar i dressyr t.ex. kan omöjligt klassas som att låta hästen få utlopp för sina naturliga beteenden. Jag har inget emot hästnäringen, men jag kan tycka att det vore mer befogat att kritisera att en häst tvingas röra på sig i ett onaturligt rörelsemönster istället för att förfäras över att en jakthund, som väl kan kallas för en förädlad varg, jagar villebråd om man stryker kopplet.

Skulle även vara intressant med statistik på hälsoläget för jakthundsraser jmf. raser som avlas för att bli rena sällskapshundar. En jakthund förväntas ju ha en fysik som gör att den kan jobba tämligen hårt i flera timmar per dag, ofta flera dagar i sträck - det skulle jag förvånas mycket över om en engelsk bulldog klarar!

Sen håller jag inte med Mulle Mek om att tamdjur producerade i Sverige, enligt gällande lagstiftning, skulle ha det vedervärdigt - i vart fall inte nötkreaturen och fåren hos de lantbrukare jag känner (ägg- kyckling- och grisproduktion kan väl vara mer diskutabelt). Vad det gäller importerat kött så finns det säkert hela skalan när det kommer till djurvälfärd.

MVH
Alias

Publicerat

Vill minnas jag nyligen läste att 8 av de statistiskt friskaste hundraserna är jakthundar. 

Publicerat
1 hour ago alias sa:

Är det bara jag som förundras över dubbelmoralen bland djurrättsfolk?

Svar nej du är inte ensam B)

Sen håller jag inte med Mulle Mek om att tamdjur producerade i Sverige, enligt gällande lagstiftning, skulle ha det vedervärdigt - i vart fall inte nötkreaturen och fåren hos de lantbrukare jag känner (ägg- kyckling- och grisproduktion kan väl vara mer diskutabelt). Vad det gäller importerat kött så finns det säkert hela skalan när det kommer till djurvälfärd.

Fråga en djurrättsaktivist om den håller med!!  Säkert inte så mycket! 

MVH
Alias

Publicerat
3 hours ago MarkusR sa:

Vill minnas jag nyligen läste att 8 av de statistiskt friskaste hundraserna är jakthundar. 

Japp, nåt däråt. Den allra friskaste enl försäkringsbolagens statistik är Norrbottenspets B)

Bratthögens Mira aka 'Myran' :wub:

myrans-första-tjädertupp.jpg

Publicerat
11 hours ago Dr Krall sa:

Ajdå...nu är jag blockad på Hunt Saboteurs Swedens FB-sida. Jag frågade på ett sakligt och icke provocerande sätt, hur de ställer sig till avel av sällskapsdjursraser vars fysionomi innebär att vi tvingar på dem ett livslångt lidande. T.ex problem med syresättning, avkylning, felställda tänder, kroniska hudvecksdermatiter mm, hos exempelvis mops, engelsk bulldog, sharpei, perserkatt mm. Hänvisade till Sveriges Veterinärförbunds så kallade 'trubbnosupprop'. Frågan var tydligen obekväm. En av adm bakom HSS sida förefaller själv ha engelsk bulldog. Sanning och konsekvens svider nog lite ibland :rolleyes:;)

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0ahUKEwjDrt7I3ZHSAhVBECwKHaGMAbkQFggvMAM&url=http%3A%2F%2Fwww.svf.se%2FDocuments%2FF%C3%B6rbundet%2FStyrelsen%2Ftrubbnosuppropet%20SVT%2010%20-15.pdf&usg=AFQjCNH2wQ1ioeBG3bXY3IGzRMAEVhNfCQ&cad=rja

Knappast en slump att denna killen har en grand jeep cherokee som den som aktivisterna på gotland hade.. Straffregistret finns att läsa på flashback. Det är inga naiva ungdomar som vill "göra skillnad" för djuren, dem här tillhör det gamla minkattentatgänget. Gravskändning, mordbrand mm.

Publicerat

Hippierna i Kalifornien på '60 talet brukade gå med röda briller då dom fick besvär med ljuset av att "trippa" på LSD.

Publicerat

Annars är det väl även ett sätt att slippa skylta med onormal pupillstorlek för omgivningen ?

Publicerat
22 hours ago Dr Krall sa:

Ajdå...nu är jag blockad på Hunt Saboteurs Swedens FB-sida. Jag frågade på ett sakligt och icke provocerande sätt, hur de ställer sig till avel av sällskapsdjursraser vars fysionomi innebär att vi tvingar på dem ett livslångt lidande. T.ex problem med syresättning, avkylning, felställda tänder, kroniska hudvecksdermatiter mm, hos exempelvis mops, engelsk bulldog, sharpei, perserkatt mm. Hänvisade till Sveriges Veterinärförbunds så kallade 'trubbnosupprop'. Frågan var tydligen obekväm. En av adm bakom HSS sida förefaller själv ha engelsk bulldog. Sanning och konsekvens svider nog lite ibland :rolleyes:;)

Det verkar vara just så HSS FB tråd jobbar, ta bort alla sakliga informativa inlägg från jägare och alla hatiska inlägg från djurrättsaktivister för att i slutändan ha en censurerad tråd där aktivisterna felaktigt framstår som folk med sunda ideal och jägarna som ilskna. Jag fick också mina inlägg raderade och blev blockad efter att sakligt diskuterat områden i världen där jakt förekommer resp inte med sakliga vetenskapliga källor förstås, detta upplevde HSS kränkande på ngt sätt, särskilt när jag kunde påvisa felaktigheter i deras källor.

HSS och djurrättsalliansen är väl samma organisation verkar det som, samma folk i vart fall.

• 2 weeks later...
Publicerat

OM du får svar gissar jag att de skrivs ungefär... 

Bäste Qvarnhill!

Så tråkigt att Ni lämnar oss som kund p.g.a Agrias beslut som vi på L.F inte råder över. Bla bla blaablabbla babbel hitådit etc mm å dylika undanflykter...  

Du är givevis välkommen tillbaka som kund hos oss på L.F närhelst du vill...

Hälsningar

Förstående L.F arbetare som ändå måste skriva som ovan...

Publicerat

Skall nog ändå ta tag i att byta bolag, har just nu 6 hundar och troligtvis en till ( om parningen har tagit...). Grämer mig lite eftersom Agria får ofta betala rätt rejäla summor varje år för mina hundar, den här säsongen har varit snäll ot dom ( och mina hundar;))