Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

"En äkta Tikka trippel" 10-years later

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
37 minutes ago Dansken sa:

Det har alltid varit en gåta för mig varför "folk" inte använder vita klisterlappar på vit botten och svarta lappar på svart.
Du verkar annars hyffsat skärpt att tala med ;)

I detta fallet så är det ren bekvämlighet  - springa runt där med ett par tre rullar, nä då byter jag hellre tavla lite oftare bara ;)

• Svar 185
  • Visningar 18,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• ÄNTLIGEN!!! Jaha, då landade äntligen andra bössan i denna trippel. Såhär såg det ut på vardagsrumsbordet innan jag skred till verket och slängde på tumhålskolv, kikarsikte och ny avtryckarfjäder

• Ja, fy fan vad man fegladdar. Nu är ribban lagd.

• Förtrollningen bruten även med 8x57:an 

Posted Images

Publicerat

Bekvämlighet? lat? med en ren klistrat tavla ser du träffarna från skjutplatsen och behöver inte gå fram så ofta.

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Dansken sa:

Bekvämlighet? lat? med en ren klistrat tavla ser du träffarna från skjutplatsen och behöver inte gå fram så ofta.

Jag behöver min motion, bullar och annat flott är gott ;):D

Publicerat

Just därför: Man blir andfådd av att springa fram och tillbaka över vallen- och då hoppar korset i siktet så förskräckligt när man kommer tillbaka och sätter sig bakom bössan :)

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Dansken sa:

Just därför: Man blir andfådd av att springa fram och tillbaka över vallen- och då hoppar korset i siktet så förskräckligt när man kommer tillbaka och sätter sig bakom bössan :)

Lite realistiskt måste det väll va? ;)

Publicerat
  • Författare

Det går bra nu (igen) <_<20171016_161830.thumb.jpg.644d46e1600f96cefe4a612587faa04c.jpg20171016_161850.thumb.jpg.e45f87ad97f4da3202ccabe706103c36.jpg20171016_161856.thumb.jpg.3eeed451e7d4c27ac7560a52b2c72568.jpg

Publicerat
  • Författare

Hur viktig är den skruven egentligen? Tycker det känns som om magasinet sitter som det ska osv 20171016_165211.thumb.jpg.27f7dd247955b669c5743bf3f09c13ee.jpg

Publicerat

Den håller väl varbygeln på plats? Eller minns jag fel? Måste väl va en M-gänga på den så överdrivet svår att ersätta kan den väl inte va?

Publicerat
  • Författare
4 minutes ago TekDr sa:

Den håller väl varbygeln på plats? Eller minns jag fel? Måste väl va en M-gänga på den så överdrivet svår att ersätta kan den väl inte va?

Säkert inte förutom att den är avröken nere i gängan/hålet :ph34r:

Varbygeln hålls ju även av bakre korsskruven.

Mvh Joacim 

Publicerat

Vill du ha hjälp att fixa det kan jag PM:a numret till farsan. Han reparerar bössor lite då och då (har även vapenrepararionstillstånd så det är legitimt) och en avryken skruv lär han fixa rätt lätt. Han har säkert nåt som duger att lösa det tills vidare.

Han bor i Bökeberg ca 25min från Halmstad så det är hyffsat nära.

Publicerat
  • Författare
1 minute ago TekDr sa:

Vill du ha hjälp att fixa det kan jag PM:a numret till farsan. Han reparerar bössor lite då och då (har även vapenrepararionstillstånd så det är legitimt) och en avryken skruv lär han fixa rätt lätt. Han har säkert nåt som duger att lösa det tills vidare.

Tack, sjysst som tusan.

Ska se om jag löser det, annars får den gå vidare till pappa (jobbar på mekanisk verkstad så bör vara en smal sak) och funkar inte det så hör jag av mig till dig :thumbsup:

Mvh Joacim