Publicerat Juli 18, 20178 yr På 07/17/2017 at 16:35 Joacim sa: Det här blir en rysare att få ihop Bössjävlen (243:an) och jag vi skjuter så kopiöst ojämnt ihop Första tre skotten med nytt sikte, nybäddad bössa osv. Katastrof!!! Du behöver en 6 mm BR Joacim
Publicerat Juli 18, 20178 yr Skämt åsido. 243 win är ju notoriskt kinkig. Ska jag skicka nåt tiotal av de här så du får testa nåt lite lättare?
Publicerat Juli 18, 20178 yr Författare 15 minutes ago Dr Krall sa: Skämt åsido. 243 win är ju notoriskt kinkig. Ska jag skicka nåt tiotal av de här så du får testa nåt lite lättare? Ja tack, det hade varit snällt Mvh Joacim
Publicerat Juli 18, 20178 yr Författare 39 minutes ago Dr Krall sa: Du behöver en 6 mm BR Joacim Saknar min BR ibland
Publicerat Juli 18, 20178 yr Jag skickar lite blandade kulor jag med om du lovar att avvakta att hiva pangen tills dess du skjutit väck dem. PM:a adress C
Publicerat Juli 19, 20178 yr Författare 59 minutes ago Dahla sa: Joacim, hur är det med vapenvården? Städa ur pipan ordentligt Ja jag vet, den är typ som vanligt Har ju fan inte ens lappar, jagg och borstar för något under kaliber .30 längre - kanske ska lägga lite av besparingarna där. Däremot en finfin stång har jag som bör funka Krutlösare och sweets har jag också. Dansken påpekade faktiskt detta med en rejäl rengöring också. Jag är ju lite bortskämd då de flesta av mina vapen har skjutit även med min bristfälliga vapenvård, har dom inte gjort det så har dom bytts bort. Men det är väll dags att krypa till korset och fixa lite prylar igen för rengöring Mvh Joacim
Publicerat Juli 19, 20178 yr Nu ringer du till Vapenvårdsbutiken och beställer en uppsättning av RIKTIGA grejer från Dewey. Och ta till dom andra kalibrar också när du ända håller på Det kostar en liten peng, men är ändå billigt med tanke på hur fina grejer du får: Vapenvård kommer att bli ett nöje framöver- och inte en belastning.......... En liten ask för "vapenvård" från Jaktia med delade stänger och borstar och allt för 99 kronor är bara S.K.I.T.
Publicerat Juli 19, 20178 yr Författare Detta är en populär post. 42 minutes ago Dansken sa: Nu ringer du till Vapenvårdsbutiken och beställer en uppsättning av RIKTIGA grejer från Dewey. Och ta till dom andra kalibrar också när du ända håller på Det kostar en liten peng, men är ändå billigt med tanke på hur fina grejer du får: Vapenvård kommer att bli ett nöje framöver- och inte en belastning.......... En liten ask för "vapenvård" från Jaktia med delade stänger och borstar och allt för 99 kronor är bara S.K.I.T. Här finns det resurser i gömmorna - köpte en uppsättning till 6BR:en när jag hade den - bara borstar, lappar och jagg att beställa då Mvh Joacim
Publicerat Juli 19, 20178 yr En boreguide är också trevligt när man håller på med kopparlösare...om du ändå ska beställa
Publicerat Juli 19, 20178 yr Författare 3 minutes ago Dr Krall sa: En boreguide är också trevligt när man håller på med kopparlösare...om du ändå ska beställa Det springer snabbt till pengar märkte jag. Har tagit 1st jagg, 1st bronsborste, 1st adapter, 1st nylonborste och ett 100pkt draglappar = 236kr. För att få lite rent i pipan 566kr med boreguide, nej det får va så länge
Publicerat Juli 19, 20178 yr Bronsborstar köper jag i tiopack... dom tenderar att gå åt. Solvent har jag dock lagt av med. Ska byta till stålborstar när jag hittar några.
Publicerat Juli 19, 20178 yr Författare 51 minutes ago Dahla sa: Bronsborstar köper jag i tiopack... dom tenderar att gå åt. Solvent har jag dock lagt av med. Ska byta till stålborstar när jag hittar några. Vad kör du istället för solvent då? Mvh Joacim
Publicerat Juli 19, 20178 yr Endast bronsborste... om jag har skjutit ett skott åker borsten fram och tillbaka genom pipan två gånger... tio skott tjugo ggr och så vidare. Drar en lapp med fet olja genom loppet innan bössan ställs i skåpet och tendrar med fem lappar innan jag ska skjuta. Med solventrengöring får jag alltid ett läskskott som tar fem centimeter fel i höjd och sida. Börjar bössan skjuta illa får jag väl köra med solvent en gång
Publicerat Juli 20, 20178 yr Säger inte att det är rätt men det är enligt Schulz&Larsens rekommendationer och jag har nånting liknande från någon hos norma i ett mail.
Publicerat Juli 27, 20178 yr Författare Detta är en populär post. Idag anlände ett vadderat kuvert med prylar från vapenvårdsbutiken. Imorgon har jag "preliminärbokat" en dag på skjutbanan - dottern får hänga med så avlastar det frun lite. Dessutom kom det ett paket i måndags med kulor från Chris (tack grabben ) - om jag minns rätt fritt ur minnet nu när jag sitter på stadsparken i Laholm så var det 58grs V-max, 65grs V-max, 70grs Sierra HP, 90grs Scenar, 90grs Berger Target (?) samt 105grs Scenar. Dessutom fick jag ett paket med 10st 75grs V-max från en signatur på grannkanalen. Så nu ska här testas lite olika meduciner Fortsättning följer Mvh Joacim
Publicerat Juli 28, 20178 yr Författare 8 hours ago Stefa7n sa: GL HF Har tänkt och tänkt nu, men den förkortningen knäcker jag fan inte Mvh Joacim
Publicerat Juli 28, 20178 yr Författare Detta är en populär post. Jaha igår körde jag en "prepair for the range day" ihop med dottern Först började vi med att försöka städa ur bössan grundligt - det gick väll sisådär. Efter en timme med kolsvarta/blå lappar så tröttnade jag. Lite JB pasta eller forest skum i några timmar hade nog inte skadat. Får se om jag orkar skura mer på banan innan skjutning. Den bör ju iallafall vara 10x bättre nu än innan. Här nedan har vi samlat alla prylarna inför städningen. Såhär såg första lappen ut. Körde följande preparat - rätt eller fel, det var det som stod i skåpet så. Körde från vänster till höger med undantag att efter kopparlösaren (sweets) så körde jag bronsborste doppad i shooters choise igen 5-10x. Avslutade med en lapp dränkt i ballistol som drog gebom pipan och sedan drog jag ett par varv med bomullsmopp/"borste" för att ta bort det överblivna. Sen åkte vi igår kväll hem till far och laddade upp 25st 75grs V-max med 48grs MRP bakom Min erfarenhet är att V-max brukar skjuta väl i 6mm:arna. Så idag blir det skjutbanan Mvh Joacim
Publicerat Juli 28, 20178 yr 1 hour ago Joacim sa: Har tänkt och tänkt nu, men den förkortningen knäcker jag fan inte Mvh Joacim Good Luck Have Fun
Publicerat Juli 28, 20178 yr Författare På plats och kan konstatera att det är en äckligt oförlåtande bössa - minsta lilla fel i rekylupptagning osv så sticker sjotten iväg och det gör dom med besked Mvh