Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

"En äkta Tikka trippel" 10-years later

Featured Replies

Publicerat
På 07/17/2017 at 16:35 Joacim sa:

Det här blir en rysare att få ihop :wallbash:

Bössjävlen (243:an) och jag vi skjuter så kopiöst ojämnt ihop :yucky:

Första tre skotten med nytt sikte, nybäddad bössa osv. Katastrof!!! 20170717_161305.thumb.jpg.3f08ac832e0eefcf90bb30fe9e839d3f.jpg

Du behöver en 6 mm BR Joacim ;)

• Svar 185
  • Visningar 18,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• ÄNTLIGEN!!! Jaha, då landade äntligen andra bössan i denna trippel. Såhär såg det ut på vardagsrumsbordet innan jag skred till verket och slängde på tumhålskolv, kikarsikte och ny avtryckarfjäder

• Ja, fy fan vad man fegladdar. Nu är ribban lagd.

• Förtrollningen bruten även med 8x57:an 

Posted Images

Publicerat

Skämt åsido. 243 win är ju notoriskt kinkig. Ska jag skicka nåt tiotal av de här så du får testa nåt lite lättare? B)

20170718_205321.jpg

Publicerat
  • Författare
15 minutes ago Dr Krall sa:

Skämt åsido. 243 win är ju notoriskt kinkig. Ska jag skicka nåt tiotal av de här så du får testa nåt lite lättare? B)

20170718_205321.jpg

Ja tack, det hade varit snällt :wub:

Mvh Joacim 

Publicerat
  • Författare
39 minutes ago Dr Krall sa:

Du behöver en 6 mm BR Joacim ;)

Saknar min BR ibland :(

Publicerat

Jag skickar lite blandade kulor jag med om du lovar att avvakta att hiva pangen tills dess du skjutit väck dem. PM:a adress C 

Publicerat

Joacim, hur är det med vapenvården? Städa ur pipan ordentligt :) 

Publicerat
  • Författare
59 minutes ago Dahla sa:

Joacim, hur är det med vapenvården? Städa ur pipan ordentligt :) 

Ja jag vet, den är typ som vanligt :blush: Har ju fan inte ens lappar, jagg och borstar för något under kaliber .30 längre - kanske ska lägga lite av besparingarna där. Däremot en finfin stång har jag som bör funka20170719_081208.thumb.jpg.4d8d969b4c342edfcd39d48eb56c0553.jpg  Krutlösare och sweets har jag också. 

Dansken påpekade faktiskt detta med en rejäl rengöring också. Jag är ju lite bortskämd då de flesta av mina vapen har skjutit även med min bristfälliga vapenvård, har dom inte gjort det så har dom bytts bort. Men det är väll dags att krypa till korset och fixa lite prylar igen för rengöring -_-

Mvh Joacim 

Publicerat

Nu ringer du till Vapenvårdsbutiken och beställer en uppsättning av RIKTIGA grejer från Dewey.

Och ta till dom andra kalibrar också när du ända håller på ;)

Det kostar en liten peng, men är ändå billigt med tanke på hur fina grejer du får: Vapenvård kommer att bli ett nöje framöver- och inte en belastning..........
En liten ask för "vapenvård" från Jaktia med delade stänger och borstar och allt för 99 kronor är bara S.K.I.T.

Publicerat

En boreguide är också trevligt när man håller på med kopparlösare...om du ändå ska beställa B)

Publicerat
  • Författare
3 minutes ago Dr Krall sa:

En boreguide är också trevligt när man håller på med kopparlösare...om du ändå ska beställa B)

Det springer snabbt till pengar märkte jag. Har tagit 1st jagg, 1st bronsborste, 1st adapter, 1st nylonborste och ett 100pkt draglappar = 236kr. För att få lite rent i pipan :huh: 566kr med boreguide, nej det får va så länge :D

Publicerat

Bronsborstar köper jag i tiopack... dom tenderar att gå åt. Solvent har jag dock lagt av med. Ska byta till stålborstar när jag hittar några.

Publicerat
  • Författare
51 minutes ago Dahla sa:

Bronsborstar köper jag i tiopack... dom tenderar att gå åt. Solvent har jag dock lagt av med. Ska byta till stålborstar när jag hittar några.

Vad kör du istället för solvent då? 

Mvh Joacim

Publicerat

Endast bronsborste... om jag har skjutit ett skott åker borsten fram och tillbaka genom pipan två gånger... tio skott tjugo ggr och så vidare. Drar en lapp med fet olja genom loppet innan bössan ställs i skåpet och tendrar med fem lappar innan jag ska skjuta. Med solventrengöring får jag alltid ett läskskott som tar fem centimeter fel i höjd och sida. Börjar bössan skjuta illa får jag väl köra med solvent en gång :)

Publicerat

Tendrar = rendrar för dom som inte druckit öl

Publicerat

Intressant läsning :)

Publicerat

Säger inte att det är rätt men det är enligt Schulz&Larsens rekommendationer och jag har nånting liknande från någon hos norma i ett mail.

Publicerat

GL HF :D

Publicerat
  • Författare
8 hours ago Stefa7n sa:

GL HF :D

Har tänkt och tänkt nu, men den förkortningen knäcker jag fan inte :o;)

Mvh Joacim 

Publicerat
1 hour ago Joacim sa:

Har tänkt och tänkt nu, men den förkortningen knäcker jag fan inte :o;)

Mvh Joacim 

Good Luck Have Fun

Publicerat

:D

Publicerat
  • Författare
26 minutes ago Stefa7n sa:

Good Luck Have Fun

:D Tack du 

Publicerat
  • Författare

På plats och kan konstatera att det är en äckligt oförlåtande bössa - minsta lilla fel i rekylupptagning osv så sticker sjotten iväg och det gör dom med besked <_< 20170728_121203.thumb.jpg.1475cd1c9e87d90b832ade2592daf0d2.jpg20170728_121143.thumb.jpg.77f95ca8deb2144da23a288afec40b8e.jpg20170728_121120.thumb.jpg.39ea82fe570c09844c21e49c76577073.jpg

Mvh