Publicerat September 27, 20178 yr Författare 21 minutes ago TekDr sa: När får vi se bilder på henne i sin nya skrud? Det kommer så fort hon fått komma ut i sitt rätta element - vilket jag inte tycker att ett vardagsrumsgolv/bord eller dylikt är. Lämnade in om ledigt från 12.00 imorgon iallafall. Så om inget oförutsett händer (mellangrabben ligger i feber så hoppas inte på en vabdag bara) så bör det komma bilder och träffbildsbilder under morgondagen Mvh Joacim
Publicerat September 28, 20178 yr Författare Varför i helvete är man så dum i huvudet så att man tar ledigt för att åka och skjuta - på banan nu och allt som hittills kunnat gå åt helvete, har gått åt helvete Rembygelfästen som åker av (limmet eller vad som håller det har släppt) Så fick improvisera en smula Tror ni inte på fan att bössan välter när jag fyller på nytt magasin med kikarn före rakt ner i betongplattan Kikarfästena kasar dessutom betänkligt på de integrerade baserna Det går bra nu, kompis det går bra nu
Publicerat September 28, 20178 yr Aj fan det var ingen bra början Rembygelfästet får du nog plugga och borra nytt för det verkar ha rensat gängorna. Limmet du ser är jag som tog i lite när jag köpt bössan för den ville vrida sig när man gick med den på ryggen. Dyrt jävla loctite stöttåligt superduper men det hjälpte visst inte här
Publicerat September 28, 20178 yr Författare Just nu är jag bara trött på allt vad vapen heter, hem och tjura ihop och se när man rest sig upp igen
Publicerat September 28, 20178 yr Författare 26 minutes ago exabit sa: Fy f-n va tradigt Men fick du iväg några skott? Jodå jag sköt några serier och det såg ut såhär - blandat, men nöjd med hur jag lyckades hålla ihop skotten försts gången med bössan/kalibern och med halvkasst stöd
Publicerat September 28, 20178 yr Gött att du ändå fick iväg nån serie. Ser ju ändå ut att finnas potential. Vad är det för fästen du har? De verkar sakna rekylstopp eller ser jag fel?
Publicerat September 28, 20178 yr Författare 1 hour ago TekDr sa: Gött att du ändå fick iväg nån serie. Ser ju ändå ut att finnas potential. Vad är det för fästen du har? De verkar sakna rekylstopp eller ser jag fel? Det är Rusan fästen - nja, jag hade bara lite "otur när jag tänkte" imorse när jag smällde ihop prylarna innan jag for till jobbet. Inget urfräst för rekylstopp och på det hållet som ringarna var på siktet så fanns det inget av ringen att fästa om man skulle ha rekylstoppen hängande ner vid utkasstarporten. Vänd på den så lär det funka - kom jag på senare och då låg rekylstoppen hemma Nåja, jag kör vidare med 8x57:an, det är ett säkert kort så får vi se när jag dammar av 300:an nästa gång - som det ser ut nu så kan den mycket väl förvandlas till ett lågförstorande sikte istället Mvh Joacim
Publicerat September 28, 20178 yr 45 minutes ago Joacim sa: Det är Rusan fästen - nja, jag hade bara lite "otur när jag tänkte" imorse när jag smällde ihop prylarna innan jag for till jobbet. Inget urfräst för rekylstopp och på det hållet som ringarna var på siktet så fanns det inget av ringen att fästa om man skulle ha rekylstoppen hängande ner vid utkasstarporten. Vänd på den så lär det funka - kom jag på senare och då låg rekylstoppen hemma Nåja, jag kör vidare med 8x57:an, det är ett säkert kort så får vi se när jag dammar av 300:an nästa gång - som det ser ut nu så kan den mycket väl förvandlas till ett lågförstorande sikte istället Mvh Joacim Hon skäms inte som drevjaktsbössa
Publicerat September 28, 20178 yr Författare Sådärja, då har 8x57:an fått tillbaka Deltasiktet igen och snart kan man åter stressa för att försöka trycka in lite laddande och ett skjutbanebesök igen - innan söndag Mvh Joacim
Publicerat Oktober 3, 20178 yr Författare Tror att jag kan ha lösningen på problemet till 300:an - vad tror ni? Hittade Hexet gängnit på jobbet (vi använder ruskigt mycket sådant) med M5 gänga. Borrade ett 7.5mm hål (på Tikkan blir det 7mm för att få bättre "grepp" när jag bankat i niten) Frågan är om man ska nöja sig med något Loctight lim eller om man ska lägga en klick epobed i hålet för att få den att sitta. Mvh Joacim
Publicerat Oktober 3, 20178 yr Det väl inte så illa ut. Fila lite rillor i den så du får lite mekanisk låsning också och avfetta med aceton. Sen tror jag nog epobed duger alldeles utmärkt till ändamålet
Publicerat Oktober 3, 20178 yr Författare 1 hour ago TekDr sa: Det väl inte så illa ut. Fila lite rillor i den så du får lite mekanisk låsning också och avfetta med aceton. Sen tror jag nog epobed duger alldeles utmärkt till ändamålet Sådärja, dags att strippa av kolven från systemet på 300:an imorgon så ska det nog kunna bli 300 med på älgjakt iår Mvh Joacim
Publicerat Oktober 3, 20178 yr 1 hour ago Joacim sa: Nytt på toppen av 8x57:an - så jäflar nöjd Mvh Joacim Är det siktet eller bössan du döpt till Jennifer?
Publicerat Oktober 3, 20178 yr Författare 9 minutes ago klompdomp sa: Är det siktet eller bössan du döpt till Jennifer? Dottern, men bössan kanske skulle få heta det med iallafall med SST laddat
Publicerat Oktober 3, 20178 yr Författare Nu är siktet monterat - ska ta lite bilder när de två minsta hulliganerna har gått och lagt sig Just nu funderar jag på att utrusta siktet med Leupolds Alu-flippisar. Någon med erfarenhet av de? Mvh Joacim
Publicerat Oktober 3, 20178 yr Författare Detta är en populär post. Såhär ser "set-up:en" ut just nu - nöjd som bara f*n. Det blir dock inte 300WM på älgjakten utan det får bli 8x57js p g a att jag har knapert med .30" kulor och ingenting laddat. 8x57:an lär säkert lägga kalvarna så gott som något annat dock Har tänkt skjuta in mina 170grs SST med 5cm överslag på 100m - vilket enligt Normas ballistikapp ska ge "mitt-i" på 180m och inom de berömda 10cm ut till 234m. På älgkalv och vuxen dov skulle jag våga mig på att stretcha hållet till 250m om allt känns bra - då droppar kulan knappt 15cm. Imorgon blir det skjutbanan efter jobbet så då får vi se hur det ser ut i verkligheten med Mvh Joacim
Publicerat Oktober 5, 20178 yr Författare Detta är en populär post. Då så är jag på väg från skjutbanan, det blev några skott i axeln. Började först med att skjuta in mig 5cm högt på 100m, det kändes inte helt bra så efter att ha smsat @exabit så skruvade jag ner två klick Inga superserier precis, men jag är tillfreds med serier som de, jag är inte bättre än då i snitt. Förflyttade mig bak till 222m ochla mig på gruset med benstöd och handkikarn under kolven, det är så det brukar bli för min del ute i fält så det är fältmässigt kan man säg - en bild säger det mesta Kände direkt hur första skottet "dansade" iväg och siktbilden försvann helt efter skottet vilket inte brukar vara så lovande - de andra två skotten sitter som de bör. Flyttade sen fram igen till 200m och la mig på "plattan" och sköt med benstöd och beanbag, precis som på 100m Inte mycket att orda om där heller ca 6-7cm spridning - inte bra, men jag är nöjd ändå. Lite stämmningsbilder då Mvh Joacim
Publicerat Oktober 6, 20178 yr Jäkla bra kikare dom där European 30! Har sådan på både 30-06:an och 22:an.
Publicerat Oktober 6, 20178 yr Författare 29 minutes ago Sako_Finnbear sa: Jäkla bra kikare dom där European 30! Har sådan på både 30-06:an och 22:an. Ja dom är helt ok. Hade ett 1.25-4x24 ett tag med - hade suttit som en smäck som komplement till detta. Ska se lite framöver hur mycket jag saknar den röda punkten i riktmedlet, det kan bli ett byte uppåt till något belyst vid tillfälle och när börsen tillåter eventuellt men det får vi se. Men det är trevliga och pålitliga sikten, helt klart Mvh Joacim
Publicerat Oktober 16, 20178 yr Författare Hålet är borrat, på middagsrasten blandar jag bäddmassan och "smäller" ihop det.
Publicerat Oktober 16, 20178 yr På 2017-10-05 at 18:28 Joacim sa: Det har alltid varit en gåta för mig varför "folk" inte använder vita klisterlappar på vit botten och svarta lappar på svart. Du verkar annars hyffsat skärpt att tala med