Publicerat Juli 2, 20179 yr Författare 6 minutes ago pmt sa: Personligen tycker jag R8 är stabbigare och en seriös ingenjörsmässig lekstuga. Så, R93an är med andra ord ett alternativ och inte ett sniket snedsteg/nedköp från R8an? Jag har nu, efter dina råd, reviderat mina vapenplaner. Tikkan, eller drabanten som den även kallats på forat, är inte längre aktuell. Tanken på nån frän grövre kaliber till gris och älg är kittlande när man samtidigt kan pipa om och övningsskjuta med 6,5. Nu måste jag söka runt efter alternativa kalibrar. .358 NM? R93 har klen Magasinkapacitet. Nog vill man ha iaf 5 smockor i knallpåken!
Publicerat Juli 2, 20179 yr Det är svårt att hjälpa när det inte lyssnas.... Skönt att du har svar på allt mrT! Framförallt när du i nästa mening nämner att du i princip inte har någon erfarenhet av vapen överhuvudtaget! Om du nu har så jäkla svårt att hitta en skjutbana att provskjuta bössan på....Hur ska du då kunna öva!??
Publicerat Juli 2, 20179 yr Just now Flintbüchse sa: Så, R93an är med andra ord ett alternativ och inte ett sniket snedsteg/nedköp från R8an? Jag ser dem som två olika vapen - som förr kompletterar än ersätter...... Däremot är en 202a en gammal 404a om vi ska prata Sauer. Om sedan 404an är bättre är sedan en helt annan fråga, men det är liksom en logik i den skillnaden. Vad gäller R93 vs R8 är det liksom två helt olika saker. Och som sagt - kolla gärna på S&L, de gör faktiskt riktigt vettiga grejor i det konceptet. /T
Publicerat Juli 2, 20179 yr 53 minutes ago pmt sa: Varför köpa en Sako med funktioner du med största sannolikhet ALDRIG kommer att behöva. Om du kan hitta det du behöver för 2-3000:- i begagnatstället? Du vet, det där med begagnat. Jag tittade i länken du bifogade vid ett tidigare tillfälle, vad det gäller att köpa en begagnad hagelbössa. Inte för mig... 53 minutes ago pmt sa: 2-3000:- i begagnatstället...... Det gör ju inte valet svårare. 53 minutes ago pmt sa: Ja jo - men behöver du dem? Kommer du att Och mitt ärliga svar får bli: Att jag har inte en susning (i dagsläget). Men behovet kanske skulle uppstå, över tid . Jag (försöker) alltid att se långsiktigt i det jag gör. 53 minutes ago pmt sa: Jo, men nu är här en ganska ordentlig skillnad mellan dig och TS. Du är grön och håller på att reda ut vad som fram och bak poå bössan och dig själv. Då har du ett läge då du krasst sett inte har någon som helst koll på vad och hur du kommer att jaga eller skjuta Jag får nog (med reservation) oreserverat hålla med dig i denna formuleringen (även om jag tycker mig ha koll på i vilken ände jag skall hålla i bössan, innan jag låter skottet gå av ). 53 minutes ago pmt sa: TS befinner sig en bit upp i kedjan, han har jagat en del och har tillgång till egen jakt och vet mer vad han vill. Han vet även en aning mer vartåt han vill framgent med sin jakt och s No argument. Om jag på något sätt försökt göra sken av någonting annat ( i mitt fall), så ber jag om ursäkt för det. Det har aldrig varit min avsikt. 53 minutes ago pmt sa: Det som är rätt till dig behöver då alls inte vara rätt till honom. Och det som är rätt for TS behöver då inte heller vara rätt för mig. Mycket bra sammanfattat ! 53 minutes ago pmt sa: En rookie som står i början på sin jaktliga karriär är en T3 som regel ett mycket klokt och förståndigt val Jag är angelägen att tro att det är det. I annat fall så hade jag sannolikt ägt en annan bössa . 53 minutes ago pmt sa: Men en som som sagt befinner sig något pinnhåll upp och som har mer specifika syften med mer än ett vapen behöver det inte alls vara speciellt rätt. No argument. 53 minutes ago pmt sa: Det finns få saker som kan göra mig mer trött än "Jag har en. Den är skitbra! Jag fick den av pappa i går. Världens bästa bössa!" Jag tar inte åt mig. Men jag förstår vad du vill säga, och det är väl det som är viktigt, antar jag. 53 minutes ago pmt sa: Det finns nu inte EN BÖSSA lika lite som det bara finns EN SORTS JA Det framkommer ju med all önskvärd tydlighet. För att inte tala om alla dessa olika kalibrar som finns tillgängliga att välja på ! 53 minutes ago pmt sa: Jag har nog mött fler som är irriterade på sina T3or än än som är irriterade på sina Blasers. Det betvivlar jag inte, men vad jag ville ha sagt med det är att priset (eller namnet), är inte allt. 53 minutes ago pmt sa: Så köp en T3 i standardutförande Det har jag ju redan gjort, det var ju längesedan. En T3x t o m. Det du . 53 minutes ago pmt sa: den dagen (om den kommer, det behöver den inte göra) du inser att den inte är riktigt vad du behöver så kan vi diskutera det då. Det kan vi göra, men då är vi bägge säkert gamla och gaggiga . (Gaggiga kanske vi redan är, förresten ). 53 minutes ago pmt sa: Men det gör nu inte en T3a till "skivat bröd" för resten av jordens befolkning. Det skall jag inte göra, det överlåter jag till andra .
Publicerat Juli 2, 20179 yr 2 minutes ago Flintbüchse sa: Så, R93an är med andra ord ett alternativ och inte ett sniket snedsteg/nedköp från R8an? Jag har nu, efter dina råd, reviderat mina vapenplaner. Tikkan, eller drabanten som den även kallats på forat, är inte längre aktuell. Tanken på nån frän grövre kaliber till gris och älg är kittlande när man samtidigt kan pipa om och övningsskjuta med 6,5. Nu måste jag söka runt efter alternativa kalibrar. .358 NM? R93 har klen Magasinkapacitet. Nog vill man ha iaf 5 smockor i knallpåken! Är ingen blaserfantast, men skulle alla dagar i veckan köpa en R93 före en R8! ! Det många hävdar, att det inte nyproducerad pipor till Iran, ser jag som ett litet problem, då det fortfarande finns ett stort utbud av beggagnat! Dock tycker jag personligen att om det finns plats i garderoben, så är det bättre att köpa två bössor i olika kalibrar än en pipbytare! Jag skulle själv kolla efter heim sr21, vill minnas att de är snuskigt billiga på xxl emellanåt.... Tror inte det alternativet blir dyrare än blaser. . Då har du två ready ro go bössor....varav en alltid funkar....även om slagstiftet skulle panka på den andra...
Publicerat Juli 2, 20179 yr 6 minutes ago Flintbüchse sa: Jag har nu, efter dina råd, reviderat mina vapenplaner. Tikkan, eller drabanten som den även kallats på forat, är inte längre aktuell. Råd och dåd var det! Skämt å sido, det jag försöker göra är att påpeka ett lite annat konceptuelt tänk. Det betyder nu inte att det är rätt för dig, MEN det vet du liksom inte förrän du tänkt igenom "mitt koncept" OCH för den delen alla andras koncept en eller ett par rundor. Det kan ju vara så att drabanten är rätt grej för dig, men jag har en smula svårt att se logiken i vad du vill och vad förväntar dig i det valet. Men nu läser jag vad du skiver och inte vad du tänker så där kan finnas grejor i ditt resonemang jag inte se. Ett beslut är allt för ofta resultatet av att man inte längre orkar tänka som Gahlin så fyndigt konstaterade. Det ligger en hel del i resonemanget att man ska aldrig vara rädd för att inte göra som alla andra tycker, men det skadar sällan att vara nästintill kriminellt lat och kopiera det man finner klokt. /T
Publicerat Juli 2, 20179 yr Detta är en populär post. 6 minutes ago Urban sa: Dock tycker jag personligen att om det finns plats i garderoben, så är det bättre att köpa två bössor i olika kalibrar än en pipbytare! Det är därför man ska ha en dubbelstudsare OCH en bultpang eventuellt med pipbytessystem om man ser behovet. Då har du TRE slagstift! På två platser i garderoben. Komplettera med en 22a så har du plats till en bra hagelbössa med. Och kan på sikt komplettera med en drilling. En sådan borde alla ha! /T
Publicerat Juli 2, 20179 yr 1 hour ago Urban sa: Det är svårt att hjälpa när det inte lyssnas Klart att jag tar till mig vad andra skriver. Det är inte slumpen som avgjort att jag köpte en T3x som första bössa. 1 hour ago Urban sa: Skönt att du har svar på allt mrT! Tja, jag sitter inte här och kommunicerar med mig själv, d v s, jag har inte en monolog, utan en dialog, (bl. a med dig). 1 hour ago Urban sa: Om du nu har så jäkla svårt att hitta en skjutbana att provskjuta bössan på....Hur ska du då kunna öva!?? Nja, jag tror att du missförstod mig här, eller så var jag otydlig. Vad jag menade var att om jag skulle köpa en bössa begagnad, av t ex en privatperson här på forat (eller grannkanalen) hur vet jag att jag kan provskjuta den innan jag genomför köpet ? Det var det jag avsåg och ingenting annat. Skjutbana har jag tillgång till, om än inte direkt utanför dörren till min bostad.
Publicerat Juli 2, 20179 yr @Urban: Läste du det här? 16 minutes ago pmt sa: Det ligger en hel del i resonemanget att man ska aldrig vara rädd för att inte göra som alla andra tycker, men det skadar sällan att vara nästintill kriminellt lat och kopiera det man finner klokt.
Publicerat Juli 2, 20179 yr 15 minutes ago MrT. sa: Du vet, det där med begagnat. Jag tittade i länken du bifogade vid ett tidigare tillfälle, vad det gäller att köpa en begagnad hagelbössa. Inte för mig... Att kontrollera en hagelbössa är lite meckigt de första gångerna, och det är som regel inget de flesta kan fnula ut själv hemma på kammaren hur det ska gå till. Det var därför jag skrev artikeln..... Men att kontrollera en bult 22a är däremot närmast barnsligt enkelt i jämförelse. Så länge man struntar i den värsta avarterna som de filipinska Bingham eller någon av de amerikanska lågprisprodukterna så är faktiskt inte mycket svårare än att man provskjuter. Lirar inte bössan får man fundera om man vill/orkar felsöka, vill man inte så tar man nästa...... 15 minutes ago MrT. sa: Och mitt ärliga svar får bli: Att jag har inte en susning (i dagsläget). Men behovet kanske skulle uppstå, över tid . Jag (försöker) alltid att se långsiktigt i det jag gör. Det finns ett talesätt som jag gillar: Elefanten uppfanns när en byråkrat på DoD såg en häst springa förbi och försökte beskriva det djuret enligt Mil.Std. 3912. Långsiktigt är ju bra. Men till vilket pris som helst? Jag tycker nog inte det..... Därav att man i början ska köpa sånt som är lättsålt den dagen man behöver något annat. 15 minutes ago MrT. sa: Det framkommer ju med all önskvärd tydlighet. För att inte tala om alla dessa olika kalibrar som finns tillgängliga att välja på ! Vilket är en sådan sak som man kan fundera på den dagen man "växt ur" sin 6,5a eller 308a. 15 minutes ago MrT. sa: Det betvivlar jag inte, men vad jag ville ha sagt med det är att priset (eller namnet), är inte allt. Pris och namn är som regel extremt ointressanta i sammanhanget. För vapen är livslängdskostnaden (dvs med ammunitionen inräknad) egentligen det enda man ska beakta. Resten handlar ENBART om VAD man köper till VAD och med vilket syfte. Det är direkt obegåvat att köpa en Perazzi om man bara ska använda den en gång om året på annandag jul när jaktlaget bjuder in Rolf med drevern och jagar hare. Statistiskt sett skjuts bössan då 1,5 skott per fem år. Till det duger ärligt talat vilket skit som helst som har två rör i kaliber 12. Men ska man vara en smula aktiv - då kommer saker och ting i ett annat läge. Skjut 5000 skott om året på banan och 500-1000 till på jakt om året så kommer hela frågan i ett helt annat perspektiv. Då är Perazzin inte speciellt dyr sett till de runt 100 000:- instegsmodellen kostar sett över tid. Det handlar om att förstå vilka krav man har, vilka krav man behöver och vad man är beredd att betala för det. För det är ju så här enkelt: sett till motsatsen krav - prestanda handlar det lika mycket om att förstå att sänka krav som att höja prestanda. Vi är ju lite småkorkade i det att vi ALLTID börjar med att försöka få till det senare..... /T
Publicerat Juli 2, 20179 yr 20 minutes ago pmt sa: Men att kontrollera en bult 22a är däremot närmast barnsligt enkelt i jämförelse. Så länge man struntar i den värsta avarterna som de filipinska Bingham eller någon av de amerikanska lågprisprodukterna så är faktiskt inte mycket svårare än att man provskjuter. Ja, det förefaller vara av det enklare slaget. Om man köper beg. hos en handlare, finns det då också möjlighet till att provskjuta (generellt) ?
Publicerat Juli 2, 20179 yr 22 minutes ago pmt sa: Långsiktigt är ju bra. Men till vilket pris som helst? Jag tycker nog inte det..... Därav att man i början ska köpa sånt som är lättsålt den dagen man behöver något annat. No argument. 23 minutes ago pmt sa: Vilket är en sådan sak som man kan fundera på den dagen man "växt ur" sin 6,5a eller 308a. Vilket i mitt fall, lär dröja. 25 minutes ago pmt sa: Pris och namn är som regel extremt ointressanta i sammanhanget. För vapen är livslängdskostnaden (dvs med ammunitionen inräknad) egentligen det enda man ska beakta. Resten handlar ENBART om VAD man köper till VAD och med vilket syfte. Även om jag förstår tankegångarna, så är kvalitet inte oviktigt i sammanhanget; (kan jag tycka). Och inte sällan hänger kvalité och pris samman (men inte alltid) ! 28 minutes ago pmt sa: Det är direkt obegåvat att köpa en Perazzi om man bara ska använda den en gång om året på annandag jul när jaktlaget bjuder in Rolf med drevern och jagar hare. Statistiskt sett skjuts bössan då 1,5 skott per fem år. Till det duger ärligt talat vilket skit som helst som har två rör i kaliber 12. Men ska man vara en smula aktiv - då kommer saker och ting i ett annat läge. Skjut 5000 skott om året på banan och 500-1000 till på jakt om året så kommer hela frågan i ett helt annat perspektiv. Då är Perazzin inte speciellt dyr sett till de runt 100 000:- instegsmodellen kostar sett över tid. Jag förstår resonemanget. 30 minutes ago pmt sa: Det handlar om att förstå vilka krav man har, vilka krav man behöver och vad man är beredd att betala för det. För det är ju så här enkelt: sett till motsatsen krav - prestanda handlar det lika mycket om att förstå att sänka krav som att höja prestanda. Vi är ju lite småkorkade i det att vi ALLTID börjar med att försöka få till det senare..... Väldigt bra sammanfattat, måste jag säga.
Publicerat Juli 2, 20179 yr 43 minutes ago MrT. sa: @Urban: Läste du det här? Jo.....eftersom pmt skriver så måste jag ju ha helt fel......T3an måste ju vara en sjujäkla bra bössa, och jag är helt dum i huvudet som menar att den bara är en förenkling produktionsmässigt mot en m65a, och inte bättre på en endaste punkt bortsett från kolvens utformning!
Publicerat Juli 2, 20179 yr 1 minute ago Urban sa: ....T3an måste ju vara en sjujäkla bra bössa, och jag är helt dum i huvudet som menar att den bara är en förenkling produktionsmässigt mot en m65a, och inte bättre på en endaste punkt bortsett från kolvens utformning! Efter att ha provat en och annan T3a så vet jag inte om jag är böjd att hålla med om det sista.... Det andra skriver jag under på direkt! Därmed inte sagt att en m/65 är "skivat bröd för alla". Men det är tveklöst en av de bästa knökmatarna som någonsin gjorts. T
Publicerat Juli 3, 20179 yr 13 hours ago Urban sa: T3an måste ju vara en sjujäkla bra bössa. Det fins en hel del ägare som är nöjda med just sin T3:a, ja. Nu har jag inte skjutit speciellt mycket med min (som tidigare framgått i tråden), men på inskjutningsbanan (100 m, när jag var där första gången med mitt nyinköp) , så satte jag åtminstone två kulor nästan hål i hål. Duger åt mig, i vart fall. 13 hours ago Urban sa: och jag är helt dum i huvudet Har försökt hitta någon som tillskrivit dig den egenskapen i tråden, men har inte hittat någon (förutom du själv då, förstås). Tråkigt att man inte kan hålla en god ton, när man (i egenskap av mig själv) är helt seriös i mina frågeställningar och dessutom tämligen obevandrad i detta med vapen och jakt. Bara för att jag inte oreserverat köper allt som påstås eller kommer fram på internet (i största allmänhet), innebär inte det att jag är obstinat, bara att jag försöker hitta andra infallsvinklar på frågan och gärna tar in andras synpunkter i en aktuell frågeställning. Uppenbarligen finns det mer än en "sanning"; 13 hours ago pmt sa: 13 hours ago Urban sa: ....T3an måste ju vara en sjujäkla bra bössa, och jag är helt dum i huvudet som menar att den bara är en förenkling produktionsmässigt mot en m65a, och inte bättre på en endaste punkt bortsett från kolvens utformning! Efter att ha provat en och annan T3a så vet jag inte om jag är böjd att hålla med om det sista.... Det andra skriver jag under på direkt! Därmed inte sagt att en m/65 är "skivat bröd för alla". Men det är tveklöst en av de bästa knökmatarna som någonsin gjorts. T Avslutningsvis, jag skall se om jag kan finna en begagnad .22:a i vänsterutförande, för övningsskjutning.
Publicerat Juli 3, 20179 yr Efter trådkapningen på sidan ett har tråden visserligen genererat ett antal intressanta reflektioner, men grundfrågan har tappat fokus. Så med det i åtanke: @Flintbüchse Att byta vapen för att man vill är inte ett dåligt argument. Jag personligen är inte så imponerad av Blaser, men flera andra är det och det kan ju vara skäl nog. På det rent idéella planet, eftetsom min personliga erfarenhet sträcker sig till några skott med en R8, skulle jag nog välja en Mauser. Personligen skulle jag välja en gängad pipbytare, men jag är "mekaniskt kompetent och villig att ta besväret". @MrT. Att endast ha ett gevär kommer bara ge erfarenhet med det geväret. Då kan du kanske tycka att det är motsägelsefullt att rekommendera att köpa en .22:a att mängdtränäna med. Men. Kostnaden för skyttet är en tiondel eller mindre jämfört med vilket "klass ett "-vapen du än väljer. Du behöver inte vänta på att pipan svalnar. Du behöver ingen lång bana för att "sträcka ut", upp till vapnets räckvidd är det enkelt att minska målets storlek. Det ger orientering, vilket ett grövre vapen också gör. Angående osäkerheten med att köpa ett begagnat gevär så är det bara att gilla läget. Även nya vapen kan vara befatta med fel. Hur ska du veta att det är fel på ett vapen i din hand om du inte har erfarenheten att göra bedömningen?
Publicerat Juli 3, 20179 yr Författare 5 hours ago JohanL73 sa: Efter trådkapningen på sidan ett har tråden visserligen genererat ett antal intressanta reflektioner, men grundfrågan har tappat fokus. Så med det i åtanke: @Flintbüchse Att byta vapen för att man vill är inte ett dåligt argument. Jag personligen är inte så imponerad av Blaser, men flera andra är det och det kan ju vara skäl nog. På det rent idéella planet, eftetsom min personliga erfarenhet sträcker sig till några skott med en R8, skulle jag nog välja en Mauser. Personligen skulle jag välja en gängad pipbytare, men jag är "mekaniskt kompetent och villig att ta besväret". @MrT. Att endast ha ett gevär kommer bara ge erfarenhet med det geväret. Då kan du kanske tycka att det är motsägelsefullt att rekommendera att köpa en .22:a att mängdtränäna med. Men. Kostnaden för skyttet är en tiondel eller mindre jämfört med vilket "klass ett "-vapen du än väljer. Du behöver inte vänta på att pipan svalnar. Du behöver ingen lång bana för att "sträcka ut", upp till vapnets räckvidd är det enkelt att minska målets storlek. Det ger orientering, vilket ett grövre vapen också gör. Angående osäkerheten med att köpa ett begagnat gevär så är det bara att gilla läget. Även nya vapen kan vara befatta med fel. Hur ska du veta att det är fel på ett vapen i din hand om du inte har erfarenheten att göra bedömningen? Kollade filmer och läste recensioner av blasers r93 och r8 igår. Det är ju en rejält dyr pjäs för vad den är och många verkade ha negativa saker att säga om magasinet, magasinkapaciteten, svårigheter med patron ur, det klena slutstycket och vad de ansåg vara en vek upplåsningen i pipan, med mera. När jag hållit bössan i butik känns den rejäl, men å andra sidan har jag hållit mer än en, till synes gedigen ungmö, som sedermera visat sig vara skrot. I handen och för ögat är r93 enligt eget tycke ett par snäpp över sauer men sauers bössor fick bättre recensioner. Fördelen med en ny bössa är precis som med en ungmö, den är obesudlad. Utöver det har man väl garantier från säljaren om bössan är defekt?
Publicerat Juli 3, 20179 yr Har haft R93 i mer än 10 år nu. Det är den enda bössa jag inte haft sönder. Rost har varit ett problem dock. Men alla 3 finnar 2 med rost trögt stål har rostat mer. Likaså Hqa, CG, Varberger Remington mfl Har känt begränsningen med antal skott 2 gånger på dessa år. Patron ur går av vana. Sadelmontaget är guld. Inga problem att byta kikare. Riva bössan efter en blöt dag i skogen. Och montera ihop den igen. Och den är skott fast. Skjuter mer än godkänt med all ammunition jag provat. Verkar totalt okänslig? Spänntangent är kalas. Älskar den. Dock är priset idag åt helvete mot vad man får! Men jag är fast så är de bara. S
Publicerat Juli 3, 20179 yr Detta är en populär post. 4 hours ago Flintbüchse sa: Fördelen med en ny bössa är precis som med en ungmö, den är obesudlad. Utöver det har man väl garantier från säljaren om bössan är defekt? Fy fan för ungmör..... Sträva räliga saker som hålla på med en massa för att den ska blir drägligt medgörliga. Har nån annan gjort jobbet och priset är halverat så ser jag överhuvudtaget ingen som helst sans och vett i att köpa nya grejor. Därtill har produktionen blivit skitkass under de senaste 60-70 åren, så nytt skit drar sällan ner applåder hos mig. Och garantier? Hm, ja, jo. Typ - kanske. Ibland. Lite beroende på vilken typ av fel det gäller. Det är hur som inget jag hyser några högre tankar om kan jag säga...... Skulle en garanti mot all förmodan utfalla till min fördel ser jag det som en ren lotterivinst ärligt talat. /T
Publicerat Juli 3, 20179 yr 10 minutes ago hs_merkel sa: Sadelmontaget är guld. Inga problem att byta kikare. Riva bössan efter en blöt dag i skogen. Och montera ihop den igen. Och den är skott fast. Skjuter mer än godkänt med all ammunition jag provat. Verkar totalt okänslig? Spänntangent är kalas. Älskar den. Skottfast? Jag må vara en vrång person med hur mina grejer ska skjuta- men det där Blasereländet är en jäkel att skjuta tät... Med allt jag har matat den med än så länge.. Ruskigt tät...
Publicerat Juli 3, 20179 yr Demontera pipan och byta för att sedan byta tillbaka igen. Sitter på samma ställe. Jo alla piporna jag har skjuter tätt. S
Publicerat Juli 3, 20179 yr 35 minutes ago pmt sa: Fy fan för ungmör..... Sträva räliga saker som hålla på med en massa för att den ska blir drägligt medgörliga. Har nån annan gjort jobbet och priset är halverat så ser jag överhuvudtaget ingen som helst sans och vett i att köpa nya grejor. Därtill har produktionen blivit skitkass under de senaste 60-70 åren, så nytt skit drar sällan ner applåder hos mig. Och garantier? Hm, ja, jo. Typ - kanske. Ibland. Lite beroende på vilken typ av fel det gäller. Det är hur som inget jag hyser några högre tankar om kan jag säga...... Skulle en garanti mot all förmodan utfalla till min fördel ser jag det som en ren lotterivinst ärligt talat. /T Trots att vi är totala motsatser jaktligt.....verkar vi konstigt nog vara ganska överens vad gäller grunderna i vapenval......!! Att vi sen förmodligen aldrig kommer att ha samma bössor..det är nog där våra jaktliga preferenser spelar in!! Sannolikheten att jag skulle släpa runt på en tung 202a är väl möjligtvis någon% högre än att se pmt visa sig offentligt med en Tikka.....Vilket aldrig kommer inträffa!!
Publicerat Juli 3, 20179 yr 28 minutes ago hs_merkel sa: Demontera pipan och byta för att sedan byta tillbaka igen. Sitter på samma ställe. Jo alla piporna jag har skjuter tätt. S Däremot verkar inte montagen passa på olika pipor: det skiljer nästan ett halvt varv på skruvarna mellan mina pipor.
Publicerat Juli 4, 20179 yr 5 hours ago Dansken sa: Däremot verkar inte montagen passa på olika pipor: det skiljer nästan ett halvt varv på skruvarna mellan mina pipor. Ibland ibland inte. S