Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bär- & svampplockartråden o tillvaratagande av frukt o grönsaker. Jaktsidans hamstrar.

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
15 minutes ago Jämta sa:

Men jag tycker det är roligt, sånt där och har svårt för att låta saker förfaras.

Det är samma här Jämta! Man tar tillvara på det som trädgården o naturen har att bjuda på.:thumbsup:

• Svar 631
  • Visningar 60,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Tre timmar i svampskogen idag. Fina svampmarker på en av såterna vi jagar på, så vi gick runt där och jag passade på att kolla till ett par pass. Sjukt mycket trattkantareller! Det blev som knark

• 12 kg svart trumpetsvamp idag, fyllde nästan en ikeakasse. /M

• Christian N
    Christian N

Årets skörd bland buskar o snår./C

Posted Images

Publicerat
19 minutes ago Jämta sa:

Här är ju bara jag och dottern (som är lika mycket borta som hemma) och ingen av oss är ju nån direkt storätare :unsure: Men jag tycker det är roligt, sånt där och har svårt för att låta saker förfaras, så skulle nån komma med fler äpplen skulle jag göra mer saft :lol:

Brukar vara fina gå bort presenter om inte annat, uppskattas mycket! ;)

Publicerat

Dubbelpost! :ph34r:

Publicerat
3 minutes ago Galne sa:

Brukar vara fina gå bort presenter om inte annat, uppskattas mycket! ;)

Förutsätter väl att man går bort  :ph34r: 

:P

Publicerat

Nu har jag skördat det sista av tomaterna för i år, de gröna blir syltade idag och de röda och halvröda ska bli tomat/paprikapasta i morgon eller nått sånt :D

22281589_1941260352558088_14844545222647

Publicerat

Sagt och gjort, 3 stora burkar blev det som flyttar in till resten i matkällaren

22154457_1941348965882560_22016897816373

Publicerat

Och det kan jag ju säga, att den som inte ätit syltade gröna tomater som deltillbehör till kött har missat något alldeles fantastiskt gott B)

Publicerat
  • Författare
10 minutes ago Jämta sa:

Och det kan jag ju säga, att den som inte ätit syltade gröna tomater som deltillbehör till kött har missat något alldeles fantastiskt gott B)

Det har jag gjort o det var gott!:)

Publicerat
På 10/9/2017 at 21:58 nuke sa:

12 kg svart trumpetsvamp idag, fyllde nästan en ikeakasse.

/M

Jag kan skicka adressen!

Publicerat

Blev en paus i bygget i dag då jag behövde hämta verktyg ute på gården. Tog en tur med sambon nere i skogen och fick ihop en korg trattisar.

59e093ae98eed_2017-10-1309_51_59.thumb.jpg.4739d0b3e9ae24b9933b892b5197abe4.jpg

59e093b0db0fa_2017-10-1310_06_19.thumb.jpg.73069182e69062d48a2f6a0217de64cb.jpg

Publicerat

Inlagda rödbetor är gott, men jag tror jag kommer få ett överflöd på dem :ph34r:

22489768_1953172938033496_62366237087260

I morgon ska jag stycka en älgkalvhalva och koka pölsa så ingen tur till svampskogen än

Publicerat

Idag malde jag ner trattisar som fått torka. Blev en glasburk, så nu borde jag klara mig typ 1 månad :D

Måste ut och plocka mer i veckan

Publicerat
1 hour ago Ryberget sa:

Idag malde jag ner trattisar som fått torka. Blev en glasburk, så nu borde jag klara mig typ 1 månad :D

Måste ut och plocka mer i veckan

Du kan få byta en drös trattar mot rödbetor :lol:

Första omgången gav 5 knöfulla burkar och det är inte små burkar, så jag gissar på att det nog blir 9-10 såna när jag är klar :d
Ylva Bomans foto.

Ylva Bomans foto.

Burkarna blir avtorkade när de är en smula svalare :D
Publicerat

Det är lungt, jag vet vart jag bor....

/M

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare
3 hours ago Ryberget sa:

Förra veckan plockade jag, torkade och malde/krossade trattkantareller. Fick ihop 1,5 liter :D

Idag var jag ute med min Mor och visade henne ett annat av mina svampställen. Blev inte besvikna idag heller ;)

Hittade både trattisar och vanliga gula kantareller.

Nu ligger nästa Batch på tork och imorgon ska jag ut en vända till. Känner några pensionärer som blivit för skröpliga och gamla för att kunna ta sig ut själva. Då rycker jag ut :)

Det ser ut som en bra dag ute i skogen! Du behöver då inte svälta med tanke på mängden kött du fick i andra tråden o all svamp. Många goda middagar!:thumbsup:

Publicerat

Bra svampställe:) 

Publicerat
  • Författare
44 minutes ago Takko sa:

Det kan man lugnt säga!:thumbsup:

Publicerat
16 hours ago lsjonsson sa:

Det ser ut som en bra dag ute i skogen! Du behöver då inte svälta med tanke på mängden kött du fick i andra tråden o all svamp. Många goda middagar!:thumbsup:

Jag känner så jag också :D. Räknade ut att det är över 60 kg viltkött i frysen, plus en massa svamp och bär. Känner att vintern och våren kommer gå i matlagningens tecken :) 

Publicerat
8 hours ago Takko sa:

Helt klart. Fick ihop en halv ikea-kasse på ett annat ställe idag. Det gav mig härligt pensionärsfika med tillhörande pratstund (var så trevligt att vi blev sittandes och pratade i över 2 timmar! :) ) och en gratis biljett till Scorpions den 25/11 på Friends Arena. Det tackar vi inte nej till! :D

Publicerat
  • Författare
20 minutes ago Ryberget sa:

Jag känner så jag också :D. Räknade ut att det är över 60 kg viltkött i frysen, plus en massa svamp och bär. Känner att vintern och våren kommer gå i matlagningens tecken :) 

Se där ja! Du kommer då inte behöva svälta till nästa höst iaf.:thumbsup: Haha! Blir många delikata måltider hos dig.:)

Publicerat

Krossade/malde nyss de som låg på tork. Blev ca 0,7 liter med småsmul av skålen :)

DSC_1107.thumb.JPG.cf1660407ceeb26b24e273ad1a02cddc.JPG

DSC_1103.JPG

DSC_1106.JPG