Publicerat Mars 29, 200719 yr Benellin låter onekligen som en riktigt fin bössa. Någon som vet nått om franchis I-12 Predator? De är visst benellis system i den.. Lägg gärna upp nån bild på eran Benelli Comfort så får man se
Publicerat Mars 29, 200719 yr De va en riktigt fin hög, sådana dar är underbara. Bra väder, gott om låga kråkor och ett skytte som stämmer ;D
Publicerat Mars 29, 200719 yr Verkligen! Det känns som att man saknar något. (Antagligen en bra uv och en soptipp)
Publicerat Mars 29, 200719 yr He he.. det där är frukten av en iofs hyfsad plastuv och en ruskig massa plugg samt tre skjutgalningar ;D Skyddsjakt på en gård med lösdrift precis efter att kajungarna flugit ur bona, innan vi var där så vågar jag inte ens tänka på hur det såg ut! Vi sköt +210 kajor.. tror det vart en kråka och en gråtrut med och två dagar senare var kompisarna åter på samma plats men då vart det knappt 20 kajor så visst gjorde skyddsjakten nytta! Mvh!
Publicerat Mars 29, 200719 yr He he.. det där är frukten av en iofs hyfsad plastuv och en ruskig massa plugg samt tre skjutgalningar ;D Skyddsjakt på en gård med lösdrift precis efter att kajungarna flugit ur bona, innan vi var där så vågar jag inte ens tänka på hur det såg ut! Vi sköt +210 kajor.. tror det vart en kråka och en gråtrut med och två dagar senare var kompisarna åter på samma plats men då vart det knappt 20 kajor så visst gjorde skyddsjakten nytta!Mvh! aaha plastuv, du har ingen bild på den? Ska nämligen börja klä min snart
Publicerat Mars 29, 200719 yr Denna? Inte helt klockren när det gäller att se hur uven ser ut men en ganska häftig bild tycker jag ;D Mvh!
Publicerat Mars 29, 200719 yr Är det en av kajorna, som anfaller uven. ??? : Ser tämligen övergöd ut.. ;D ;D PS... Saknade bild på dig och din rostiga Benelli i ditt repotage, Svensk Jakt... MVH...
Publicerat Mars 29, 200719 yr Ser väl vem som helst att det är en kaja som anfaller uven!!!! Tror du vi har taskiga ögon eller ;D ;D ;D ps,Häftig bild Tippshot..
Publicerat Mars 29, 200719 yr Telge. La du märke till grankvisten under uven (på slanan). Jag tror att vi får skrammla ihop till en läkarundersöking för våran Hipp.... Kan han bli botad tror du..? ;D ;D ;D Du är den värste Hippen.... ;D
Publicerat Mars 30, 200719 yr Telge. La du märke till grankvisten under uven (på slanan). Jag tror att vi får skrammla ihop till en läkarundersöking för våran Hipp.... Kan han bli botad tror du..? ;D ;D ;D Klart jag kan bli botad.. medusinen heter Talisker 8) Fästet på den uven, och på den riktiga förövrigt, är för grovt så jag måste trycka i div kvist o prylar där för att få uven fixerad rejält.. Mvh!
Publicerat April 3, 200719 yr Hur pass bra laddar Comforten om 24g:are? Var till Vapenhandlaren idag och hörde lite om Franchis Inetria Predator, och han påstod att den absolut inte laddar om 24grammare ??? De är vell samma "system" i Franchi (inertia) som Benellis inertia???
Publicerat April 3, 200719 yr Comforten laddar om utan problem ;D Hört en handlare så och såga just Benelli tidigare men det förklarades väldigt enkelt, handlaren var osams med generalagenten för handlaren fick inte köpa bössor tillräckligt billigt. Vips så började Benelli automaterna strula :o Och som av en händelse så hade denna handlare ett kanonpris på en turkisk noname automat som minsann svalde alla plugg alltid och därmed var bättre än Benelli ;D Mvh!
Publicerat April 3, 200719 yr Okej men eftersom dem har samma system så borde de ju inte vara nå konstigheter? Lite kluven två säljare har sagt att den inte laddar om 24grammare och såhär säger Jaktia: "Rekylupptagande bakkappa i gummi/gel Säker om-laddning även med 24 gr Godänd för stålhagel" Men vad jag läst runt om hagelautomater så verkar de flesta ha problem i början med lätta laddningar?
Publicerat April 3, 200719 yr Okej men eftersom dem har samma system så borde de ju inte vara nå konstigheter?Lite kluven två säljare har sagt att den inte laddar om 24grammare och såhär säger Jaktia: "Rekylupptagande bakkappa i gummi/gel Säker om-laddning även med 24 gr Godänd för stålhagel" Men vad jag läst runt om hagelautomater så verkar de flesta ha problem i början med lätta laddningar? Hövva nu ställer du knepiga frågor! Använder Franchi benellis system eller har de tillverkat ett eget? Jag har ingen som helst aning.. Jag vet dock att Comforten har en rätt rapp rekyl även med 24:grams plugg vilket ger en driftsäkerhet. Det är alltså väldigt mycket kraft kvar i systemet till själva omladdningen. Sen så har de en väldigt mjuk o skum bakkappa och hade det varit omladdningsproblem så hade de tveklöst monterat en hårdare variant. Har ingen som helst koll på Franchi öht alltså.. Mvh!
Publicerat April 3, 200719 yr Är det en av kajorna, som anfaller uven. ??? :Ser tämligen övergöd ut.. ;D ;D PS... Saknade bild på dig och din rostiga Benelli i ditt repotage, Svensk Jakt... MVH... Det löser sig, du får kolla Jaktmarker o Fiskevatten framöver ;D Mvh!
Publicerat April 3, 200719 yr Det löser sig, du får kolla Jaktmarker o Fiskevatten framöver ;DMvh! Får väll göra det.. Blir det läsvärt.? Har en del kajor som flyger här, tror du det går att reta upp dem med en uv.? 20an skriker efter att få slå ner lite fågel.. ;D
Publicerat April 3, 200719 yr Det lär det göra, kajorna är väldigt lätta att plocka in med en uv! Mvh!
Publicerat April 3, 200719 yr Ang kajorna. Funkar det lika bra med uven på förmidagen såvida de flyger.?
Publicerat April 3, 200719 yr Ja jag tror det! De dagar vi haft sån här rensningsaktion på kajor så har de flugit lika bra på uven oavsett tidpunkt. Mvh!
Publicerat April 3, 200719 yr Hövva nu ställer du knepiga frågor! Använder Franchi benellis system eller har de tillverkat ett eget? Jag har ingen som helst aning.. Jag vet dock att Comforten har en rätt rapp rekyl även med 24:grams plugg vilket ger en driftsäkerhet. Det är alltså väldigt mycket kraft kvar i systemet till själva omladdningen. Sen så har de en väldigt mjuk o skum bakkappa och hade det varit omladdningsproblem så hade de tveklöst monterat en hårdare variant.Har ingen som helst koll på Franchi öht alltså.. Mvh! Jo Franchi använder Benellis system, (Benelli ligger bakom Franchi.) Låter konstigt om den inte skulle ladda om lättare laddningar eftersom Benellin gör det.