Publicerat April 5, 200719 yr Sitter och funderar om det skulle gå för sig att höra med handlaren om man får låna hem bössan och testa? De borde vell gå? Sen fick jag ett tips att man kunde korta ner rekylfjädern i bössan för omladdning av 24grammare.
Publicerat April 5, 200719 yr För tillfället finner jag den här tråden vidrig!! Detta för att jag för tillfället står mellan hagelgevär. Min Beretta står inbytt på Walter Borg och den nya väntar på sin licens. :'( Det suger verkligen i kråk-tarmen att läsa här!! (Även om det egentligen handlar om Benelli) Samma gäller kråkjakts-tråden.
Publicerat April 6, 200719 yr Sitter och funderar om det skulle gå för sig att höra med handlaren om man får låna hem bössan och testa? De borde vell gå?Sen fick jag ett tips att man kunde korta ner rekylfjädern i bössan för omladdning av 24grammare. Om du skulle hitta den eftersöka bössan i Uppsala hos Svante Nilssons vapen så hade du fått låna hem den för provskjutning, han är ruggigt liberal därvidlag. Tycker det är konstigt detta, vet du hur pass "nytt" systemet är? Äldre Benelli system tillverkade innan 24 grams tiden kunde ha problem men de nya sväljer allt. Om denna bössa strular så är det tveklöst ett äldre system. Idén att köpa, en som jag uppfattade, ny bössa och genast behöva köra den till smeden för modifiering suger tycker jag.. givet att handlaren tar fullpris för den. Har du provsvingat en Comfort? Det skulle onekligen lösa dina brydderier.. Mvh!
Publicerat April 6, 200719 yr För tillfället finner jag den här tråden vidrig!! Detta för att jag för tillfället står mellan hagelgevär. Min Beretta står inbytt på Walter Borg och den nya väntar på sin licens. :'( Det suger verkligen i kråk-tarmen att läsa här!! (Även om det egentligen handlar om Benelli) Samma gäller kråkjakts-tråden. Men varför släppte du ifrån dej din bössa innan du hade den nya i handen? Du borde kunnat övertyga handlaren om att du inte skulle förstöra den gamla i väntan på den nya och därmed kunnat jaga på som vanligt. Själv har jag två hagelbössor till så för min del skulle det inte vara ngr problem ;D Du, jag sköt 5 i morse, tre kråkor och två trut. Kass väder, kallt som fan, satt och sköt en trut med hagelbössan i bilen igenom takluckan 8) ;D Mvh!
Publicerat April 6, 200719 yr Om du skulle hitta den eftersöka bössan i Uppsala hos Svante Nilssons vapen så hade du fått låna hem den för provskjutning, han är ruggigt liberal därvidlag.Tycker det är konstigt detta, vet du hur pass "nytt" systemet är? Äldre Benelli system tillverkade innan 24 grams tiden kunde ha problem men de nya sväljer allt. Om denna bössa strular så är det tveklöst ett äldre system. Idén att köpa, en som jag uppfattade, ny bössa och genast behöva köra den till smeden för modifiering suger tycker jag.. givet att handlaren tar fullpris för den. Har du provsvingat en Comfort? Det skulle onekligen lösa dina brydderier.. Mvh! Okej, ska höra nästa vecka om man skulle få låna hem bössan och prova. Jag tror de är så att säljaren tror att Franchi har kvar gamla systemet som strulade med 24grammare. Ska även vara och kolla på Comforten, nackdelen är vell priset men den kanske är värd pengarna?
Publicerat April 6, 200719 yr Jo visst är det dyrt men då funkar bössan också. Men greppa och provsvinga lite så får du se, talar bössan till dej så kanske det kan vara värt att lägga ut lite mer pengar på den? Mvh!
Publicerat April 7, 200719 yr Ja jag tror det! De dagar vi haft sån här rensningsaktion på kajor så har de flugit lika bra på uven oavsett tidpunkt.Mvh! Typ 20kajor +3 kråkor brydde sig inte ens om uven i morse. Tillslut kom 2 kajor skrikande imot den men inte så jätte ilska, den närmsta kajan fick se vad kaliber 20 kan göra.! Vad är det för fel ??? 10 av kajorna kolliderade nästan med uven i sitt morgonsträck..!! (precis utom håll) ' ??? kan inte uven hänga upp o ner. ??? ;D TIPS TACK.........
Publicerat April 7, 200719 yr OK!...en gång för alla...Ni som funderar på att köpa en comfort, KÖP en!!...ni kommer inte att ångra er...överste über-kråk-dräparen Hipshot och ett pucko från piteå kan inte ha fel, Comforten är och förblir den bästa bössan som sett dagens ljus...PUNKT SLUT, end of discussion!..thats it!....Dyr å dyr, beror vad du jämför med, vissa köper en snöskoter för 100-papp, en annan köper en Porsche för en mille, andra sticker utomlands en gång per år...det är en prioriterings sak dedär med priset... seså löp å köp nu... :-* /Fredde * *
Publicerat April 7, 200719 yr TIPS TACK......... ??? ??? ??? ??? Så j-la surt!! Har du ngn bild på uven? Låter väldigt märkligt måste jag säga, kajorna gör alltid minst ett varv runt uven tycker jag oavsett vad man använt för uv.. Hur satt den då, fick du den rakt? Lyckats några dagar att få den att luta hårt åt något håll och det är sällan speciellt bra... Mvh!
Publicerat April 7, 200719 yr Fredde.. Kolla in jaktmarker o fiskevatten när reportaget kommer, Hipshot såg till att Comforten var med på typ alla bilder som togs ;D Tror det börjar bli dags för dej o mej att skicka faktura till Sako Sweden för all reklam vi gör eller rekvirera ngr tusen hagelplugg var som tack för hjälpen ;D ;D Mvh!
Publicerat April 7, 200719 yr Fredde.. Kolla in jaktmarker o fiskevatten när reportaget kommer, Hipshot såg till att Comforten var med på typ alla bilder som togs ;D Tror det börjar bli dags för dej o mej att skicka faktura till Sako Sweden för all reklam vi gör eller rekvirera ngr tusen hagelplugg var som tack för hjälpen ;D ;D Mvh! Villket nummer av JoF blir det?...givetvis ska den köpas ;D ja, för f*n...vi skickar en faktura på stört ;D ;D....hagelplugg låter bättre än pengar...hur många tusen ska vi kräva....5, 6 eller kanske 10? ;D ;D
Publicerat April 7, 200719 yr OK!...en gång för alla...Ni som funderar på att köpa en comfort, KÖP en!!...ni kommer inte att ångra er...överste über-kråk-dräparen Hipshot och ett pucko från piteå kan inte ha fel, Comforten är och förblir den bästa bössan som sett dagens ljus...PUNKT SLUT, end of discussion!..thats it!....Dyr å dyr, beror vad du jämför med, vissa köper en snöskoter för 100-papp, en annan köper en Porsche för en mille, andra sticker utomlands en gång per år...det är en prioriterings sak dedär med priset...seså löp å köp nu... :-* /Fredde * * Det låter bra! Ska ner till Piteå kanske redan nästa vecka och kolla på båda bössorna, vem vet kanske faller för Comforten 8) Men jag har inte sett nån bild på din Comfort fredde
Publicerat April 7, 200719 yr Vet inte när det kommer, egentligen så borde det inte bli något för morgonen som han var med och skrev om var superkass, men han sa att han hade så det räckte.. Kongratul.. Åk iaf och kladda på en så du för bilda dej en egen uppfattning. Du kanske även begriper varför Fredde och jag är så j-la insnöade på dem ;D Mvh!
Publicerat April 18, 200719 yr Tjena grabbar! Halsningar fran en argentina jagare, Mkt glad Skyttet gick fantastiskt bra,jag snittade ca 1,3 skott per duva. En gang skot jag 500 duvor i foljd Har skjutit sa mkt nu sa jag har skavsar pa avtryckarfingret. Min hogra hand ar oxo ganska medtagen. Vagar inte skriva hur mycket duvor det blev totalt men rekorddagen blev ett medlemskap i en fin klubb iaf. Vapnen jag skot med var 2 benelli automater 5skottare cal 20. Hoppas att aven ni far mojlighet att aka hit nangang! sag 16 ornar samtidigt foresten. Mvh
Publicerat April 19, 200719 yr För helvete, ta bilder!!!!!!!!!!!!!!Mvh! hehe,har bade filmat och tagit massor av haftiga bilder. Men vagar nog inte lagga ut offisielt. Kommer inte tillbaka till Sverige forens i maj, ska pa lite sightseing nu nar jakten e overmvh!
Publicerat April 19, 200719 yr Jag är avis på dig! Jag skulle gärna vara där nu också, har bara varit i grannlandet Chile, men inte för att jaga. Bilder vill jag se! Chao amigo ;D
Publicerat April 19, 200719 yr Så jävla coolt Ivan!!!!!...Nanne Grönvall har en viss låt som beskriver mina känslor just nu....avundsjuk, ja é så avundsjuuuuk ;D
Publicerat April 19, 200719 yr Ja då får du fan maila hit bilderna, ska se dem! Var det för krångligt att ta med din egen pang till utlandet eller? Mvh!
Publicerat April 20, 200719 yr Kosta ratt mycke + att jag reser omkring nu efter sa det e skont att inte ha en puffra med sig. Nu har jag ju haft 2 likadana att leka me. 2bossor och laddare ,utan de hade jag aldrig klarat skjuta antal. Min hogra hand ar annu medtagen.Lillfingret borjar aterfa kanseln..
Publicerat April 20, 200719 yr Kosta ratt mycke + att jag reser omkring nu efter sa det e skont att inte ha en puffra med sig. Nu har jag ju haft 2 likadana att leka me. 2bossor och laddare ,utan de hade jag aldrig klarat skjuta antal. Min hogra hand ar annu medtagen.Lillfingret borjar aterfa kanseln.. ehmmmm. ;D och dom säjer att kal 20.är kärringbössor... ???
Publicerat Maj 2, 200718 yr Nu e jag i Sverige.Pma så får ni se lite bilder,vill inte lägga ut till allmänheten. Mvh