Publicerat Mars 1, 20224 yr Detta är en populär post. 14 hours ago tobe sa: Bara bevisar vad de står för innerst inne.... Totalitärt styre! KOMMUNISTER!!!
Publicerat Mars 1, 20224 yr 7 hours ago lindgren sa: https://www.marketscreener.com/quote/stock/VIASAT-INC-11323/news/Satellite-outage-knocks-out-thousands-of-Enercon-s-wind-turbines-39612504/ Vad lär man sig av detta...? vad man än gör... koppla inte upp kärnkraftverket... Övervakning ja kontroll nej gäller alla typer av samhällskritiska funktioner
Publicerat Mars 2, 20224 yr https://blickovernejden.wordpress.com/2022/03/02/det-handlar-om-att-visa-ledarskap-i-provningens-tidevarv/ Vad skall vi tro om ledarskapet från vår "skickliga landsmoder"?
Publicerat Mars 2, 20224 yr 48 minutes ago doenitz sa: https://blickovernejden.wordpress.com/2022/03/02/det-handlar-om-att-visa-ledarskap-i-provningens-tidevarv/ Vad skall vi tro om ledarskapet från vår "skickliga landsmoder"? Jag tycker att hon är bättre än svetsaren för hon lyckades med bedriften att bli av med mp och det snabbt. Ang. anslag till försvret så har dom nämnt runt 30 miljarder kronor, men det var reporten som nämnde det och partiledarna utom s höll väl med om den summan. 2 % av BNP typ.
Publicerat Mars 3, 20224 yr Detta är en populär post. Jag kan inte hjälpa det, men när jag lyssnar på våra politiker så får jag känslan av att dom bara säger vad dom tror pöbeln vill höra. Enda positiva är att man slipper höra om det där jävla klimattjatet längre, även om det finns en klick i media som gråtandes gnyr över att ingen längre lyssnar.
Publicerat Mars 3, 20224 yr Detta är en populär post. Ja spelplanen har ju ändrats fort med tanke på kommande valrörelse. Från lag och ordning, invandring och miljö så kommer troligen valrörelsen handla mest om Natomedlemsskap och upprustning. Är jäkligt kluven till det första, ska det ske ska det ske nu med en öronmärkt riksdagsbeslutad budget om minst 2% av BNP 2023. Tror inte kamrat vill ha tvåfrontskrig, ej heller med Nato men Finland ligger nog risigast till, det har hört till gammelryssland och är lika illa som Natobas. Anfaller de Finland anfaller de oss samma minut. 53% av finnarna är idag positiva till ansökan, ansöker de måste vi följa samtidigt. Har själv trots snart 49 fått meddelande om att jag inte ska lämna landet. Med tanke på att jag inte gjort en repövning på över 20 år så funderar man ju vad dom tänkt sig? Är inte ens med i hemvärnet. Är förvisso reservare och specialförbandstränad för 30 år sen så nåt soppkök ska man väl klara hålla liv i ändå, får väl bli med dubbelstudsaren på ryggen. 😁 Men det ger mig en tydlig signal att de aktiverar gamla reservare med artros här och där, det är rätt illa ställt med vårt försvar. Det händer grejor nu.
Publicerat Mars 3, 20224 yr Dock: med nuvarande takt på migration så lär vänstern få allt mer % av rösterna totalt på sikt. Så skulle tro att loppet är kört för högern. Skulle möjligen vara att det tippar lite åt ena eller andra hållet beroende på om MP och/eller L kommer in i riksdagen eller ej. I övrigt har vi precis överlevt två års pandemi med all skit och ångest. Ett krig nu med flyktingströmmar och osäkerhet, kränkningar av svenskt luftrum, skicka pansarskott till Ukraina etc. etc. är inte vad man ville ha. Blir så trött...
Publicerat Mars 3, 20224 yr 3 hours ago Järven sa: Jag kan inte hjälpa det, men när jag lyssnar på våra politiker så får jag känslan av att dom bara säger vad dom tror pöbeln vill höra. Enda positiva är att man slipper höra om det där jävla klimattjatet längre, även om det finns en klick i media som gråtandes gnyr över att ingen längre lyssnar. Den enda trösten är att om det skulle skorpa till sig här är att alla "ekonomiska Flyktingar inklusive Adidasriddarna" Lär vara de första som lämnar Sverige...
Publicerat Mars 3, 20224 yr 3 hours ago exabit sa: Dock: med nuvarande takt på migration så lär vänstern få allt mer % av rösterna totalt på sikt. Så skulle tro att loppet är kört för högern. Skulle möjligen vara att det tippar lite åt ena eller andra hållet beroende på om MP och/eller L kommer in i riksdagen eller ej. I övrigt har vi precis överlevt två års pandemi med all skit och ångest. Ett krig nu med flyktingströmmar och osäkerhet, kränkningar av svenskt luftrum, skicka pansarskott till Ukraina etc. etc. är inte vad man ville ha. Blir så trött... Med lite tur så kostade det på för dom ( Kommunister ) att rösta nej till att skicka vapen till ukraina
Publicerat Mars 4, 20224 yr Detta är en populär post. Satt i skogen och filade sågen när min far ringde...centerpartisten ni vet. För övrigt snart den ende centerpartisten i dalarna som fortfarande sympatiserar med partilinjen. Han är fortfarande min farsa som jag älskar och man skall ha överseende med nån som är 75 visst. Men när han inte kunde låta bli att gotta sig i att M och SD hade svängt i flyktingfrågan lackade jag ur. Vi pratar för helvete kvinnor och barn från en kristen civilserad nation på tillfälliga uppehållstillstånd, inte halvkriminella arabiska och afrikanska vuxna män som fegt lämnat sina kvinnor bakom i konflikten på permanenta uppehållstillstånd. Äpplen och päron farsan 😖
Publicerat Mars 4, 20224 yr Varför ska vi ha högsta priset på drivmedel.. ärligt jag fattar inte varför Sverige ska skjuta sig i foten.
Publicerat Mars 4, 20224 yr 22 minutes ago lindgren sa: Varför ska vi ha högsta priset på drivmedel.. ärligt jag fattar inte varför Sverige ska skjuta sig i foten. För miljöööns skull😉, absolut inte för att riksdag och regering behöver finansiera sina "välfärdsprojekt" som skola, vård och omsorg, om du förstår mig rätt...😉
Publicerat Mars 4, 20224 yr 22 minutes ago MrT. sa: För miljöööns skull😉, absolut inte för att riksdag och regering behöver finansiera sina "välfärdsprojekt" som skola, vård och omsorg, om du förstår mig rätt...😉 Jag skulle nästan vilja påstå finansiera för ett välfärdssystem för alla medborgare som tidigare byggde på att var familj jobbade och betalade skatt under ett helt arbetsliv där det skitit sig å det grövsta med grundtanken hur finansieringen går till i och med att för många som inte arbetat i hop en krona samtidigt är dom som utnyttjar bidragen hårdast.
Publicerat Mars 4, 20224 yr 43 minutes ago lindgren sa: Varför ska vi ha högsta priset på drivmedel.. ärligt jag fattar inte varför Sverige ska skjuta sig i foten. Var inte orolig. När dom tvingat nog många att gå över till att köra elbil så kommer skatten att styras till elen ska du se.
Publicerat Mars 4, 20224 yr Vänta bara. När skattepengarna uteblir kommer dom att beskatta elbilar också.
Publicerat Mars 4, 20224 yr 1 hour ago MrT. sa: För miljöööns skull😉, absolut inte för att riksdag och regering behöver finansiera sina "välfärdsprojekt" som skola, vård och omsorg, om du förstår mig rätt...😉 ...och det har mp varit med och bestämt.
Publicerat Mars 4, 20224 yr 6 minutes ago lsjonsson sa: ...och det har mp varit med och bestämt. Dom där 4%:arnas politik har stått bakom medparten av det som skapat det här landets största problem....förlåt...utmaningar. Man måste ge dom att dom har varit effektiva, även om dom haft bra draghjälp av "oberoende" och "opolitiska" media som SVT, Sveriges radio och TV4.
Publicerat Mars 4, 20224 yr 32 minutes ago Dansken sa: Vänta bara. När skattepengarna uteblir kommer dom att beskatta elbilar också. Jag är förvånad att man inte tvingat bensinmackarna att införa elbilsladdare redan. Lite som med Etanolen, först tvingade man mackägarna att investera i etanoltankar för hiskliga belopp, många av de små på landsbyggden hade inte råd så dom fick lägg ner, sedan när det skett passade man på att skatta ihjäl etanolen och nästan ingen använder den längre. "Grön politik" när den är som bäst, man vill tvinga folk att bli stadsbor som är dom som är de största klodioxsidbovarna per capita och bor i de mest förstörda biotoperna trots att dom är mest benägna att "rösta grönt"
Publicerat Mars 4, 20224 yr 16 minutes ago lsjonsson sa: ...och det har mp varit med och bestämt. Yes, så är det, och dom kommer att få sin insats de senaste 4 åren i riksdagen recenserad i September.
Publicerat Mars 4, 20224 yr 29 minutes ago Dansken sa: Vänta bara. När skattepengarna uteblir kommer dom att beskatta elbilar också. Lika säkert som amen i kyrkan. Välkommen, kilometerskatt...
Publicerat Mars 4, 20224 yr 1 hour ago Järven sa: (...) Jag skulle nästan vilja påstå finansiera för ett välfärdssystem för alla medborgare som tidigare byggde på att var familj jobbade och betalade skatt under ett helt arbetsliv (...). Så är det naturligtvis, men samhället har förändrats ganska radikalt sedan denna idé sjösattes och har egentligen inte justerats till de nya förutsättningarna.
Publicerat Mars 4, 20224 yr 11 minutes ago Järven sa: Jag är förvånad att man inte tvingat bensinmackarna att införa elbilsladdare redan. Lite som med Etanolen, först tvingade man mackägarna att investera i etanoltankar för hiskliga belopp, många av de små på landsbyggden hade inte råd så dom fick lägg ner, sedan när det skett passade man på att skatta ihjäl etanolen och nästan ingen använder den längre. "Grön politik" när den är som bäst, tvingar folk att bli stadsbor som är dom som är de största klodioxsidbovarna per capita och de mest förstörda biotoperna. Funderar över hur all el skall produceras när all trafik skall styras över till el, samtidigt som kärnkraften läggs ner. Jag är ingen egentlig anhängare av kärnkraft, men vad är alternativet i o m den "gröna" omställningen !?
Publicerat Mars 4, 20224 yr 1 hour ago Järven sa: Dom där 4%:arnas politik har stått bakom medparten av det som skapat det här landets största problem....förlåt...utmaningar. Man måste ge dom att dom har varit effektiva, även om dom haft bra draghjälp av "oberoende" och "opolitiska" media som SVT, Sveriges radio och TV4. Dom där 4-%-partierna skulle inte få sitta i en regering och vara en maktfaktor.
Publicerat Mars 4, 20224 yr 1 hour ago MrT. sa: Yes, så är det, och dom kommer att få sin insats de senaste 4 åren i riksdagen recenserad i September. Ja, det får vi verkligen hoppas om dom inte lyckas knyta till sig en massa förstagångsväljare som är intresserade av klimatet och framtidens energibehov. Man ser ju vilka mängder ungdomar och även gamlingar Greta Tunbergs rörelse har dragit med sig.
Publicerat Mars 4, 20224 yr 32 minutes ago lsjonsson sa: Ja, det får vi verkligen hoppas om dom inte lyckas knyta till sig en massa förstagångsväljare som är intresserade av klimatet och framtidens energibehov. Man ser ju vilka mängder ungdomar och även gamlingar Greta Tunbergs rörelse har dragit med sig. Kan förvisso ha en förståelse för att ungdomarna känner oro, men det är ingen quick-fix att lösa det här. Dessutom är jag tveksam till att dom är medvetna om vilka uppoffringar på bekvämligheten som krävs för att vrida tillbaka klockan ett par hundra år, för att vi skall kunna leva "klimat-smart". Ett grundläggande problem är överbefolkningen på vår planet, men det kanske Putin kan råda bot på, det gäller ju bara att trycka på rätt knappar, typ !?