Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bra stålammo?

Featured Replies

Publicerat

Vad  kostar de här 28/4 pluggen? Mer nyfiken än att jag behöver mer plugg..

• Svar 158
  • Visningar 15k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• För att glädja Clutten lite så har jag slaktat en av bornaghisarna som Galne skjutsar upp från Blekinge.  28 gr (172 hagel), 1.56 gr grönaktigt krut, slitsad förladdning ca 40 mm. Fin finish på hyls

• Fortsätter på Bornaghispåret men för stål i kaliber 16 SSE - Skytteservice Enkoneryd kommer att göra ett försök att beställa hem Bornaghi 16/70 26g i nr 3 (Italiensk numrering men motsvarar ca us

• Nä de vore ju trist om du fick lära dig något om just träffbilder,  men det är i vart fall bekvämt då det alltid är fel på skotten ✌️😜✌️

Posted Images

Publicerat

184kr/ask om jag inte minns fel. Har skjutit ankor med dessa under helgen, fungerade fint. 

Publicerat

Fan.. de är rejält mkt dyrare än Mirage tex.. Så bra lär de inte vara.. 

Publicerat
5 hours ago Hipshot sa:

Fan.. de är rejält mkt dyrare än Mirage tex.. Så bra lär de inte vara.. 

Rejält mycket dyrare? När handlade du Mirage, de priser jag hittar ligger kanske en dryg 10a under per ask vid 1000-tal men du kanske har ett bra vattenhål..

Publicerat

5,30 något tror jag att jag fått betala..

Publicerat
1 hour ago Hipshot sa:

5,30 något tror jag att jag fått betala..

Onekligen bra pris, Torsbo var billigaste jag hittat nu efter lite letande 32:4 för 5,7kr. Annars ligger Mirage mellan 7-9,5kr då är inte 7,3kr överdrivet dyrt. 

Publicerat
  • Författare

Har för mig att jag betalade 175-180 för Mirage när jag bara köpte ett par askar. Kan ha varit lite mer. 5or med biowad i kammomönstrad ask. Finns säkerligen 1000pris på dem.

Minns inte riktigt SSEs rabatter på Bornaghi men han har rabatt 5% vid någon kartong och 10% vid några fler kartonger.

Jag tycker inte att priset är problemet utan tillgången på bra grejer. Ex Virå hade bara lite Mirage kvar i augusti och skulle bara få in någon pall till i år.

Publicerat

Kan finnas en möjlighet för leverans till Gotland om ett par veckor, inget bokat i kalendern än men varit uppe för diskussion!

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Galne sa:

Kan finnas en möjlighet för leverans till Gotland om ett par veckor, inget bokat i kalendern än men varit uppe för diskussion!

Där vet jag en spekulant på några kartonger.

• 4 weeks later...
Publicerat

Bilen rullar mest troligt den 12/11 till Stockholm, så möjlighet finnes för hugade att beställa.. :ph34r:

• 2 weeks later...
Publicerat

Nu har Micke lagt ut @pmt’s test i Vapentidningen på sin hemsida om någon är läs sugen…

https://www.ssesweden.se

• 1 month later...
Publicerat

Micke på SSE skall upp till Walter Borg på fredag och hämta ett auktions köp, så vill någon ha något levererat på väg från Småland till Stockholm hör av ons/tors så kan han ta med det upp!

• 6 months later...
  • 2 months later...
Publicerat

Så var det dags att ut och köra bil igen, ska köra till Enköping på tisdag. Så bilen komet passera Vetlanda-Mjölby sen kommer vägvalet mor Örebro eller E4 en bit och upp över Katrineholm-Strängnäs, så är någon längs vägen sugen på något från Micke på SSE så kan jag mest troligt lösa det. 

• 1 month later...
Publicerat

Kör till Halmstad nästa Måndag om någon på väst sidan vill gör affärer med SSE så kan jag transportera lite med största sannolikhet.

• 4 weeks later...
Publicerat

Åker till Nynäshamn den 11 november om någon vill ha någon Bornaghi ammunition från SSE. 

Publicerat
På 2024-06-24 at 17:55 K9 sa:

Fortsätter på Bornaghispåret men för stål i kaliber 16

SSE - Skytteservice Enkoneryd kommer att göra ett försök att beställa hem Bornaghi 16/70 26g i nr 3 (Italiensk numrering men motsvarar ca us4) till mig inom kort. Bornaghi har även nr 4 och 5 (Italienska).

Är man intresserad av stål i 16/70 så ta en kontakt omgående med Mikael så kanske det kommer hem lite patroner.

Enl uppgift från tillverkaren:
16/70
Italienska nr 3,4,5
405m/s
750Bar

Mkt gammal tråd ,  men jag undrar om de 16 stål du pratar om  är med 70mm hylsa ??  

Publicerat
6 minutes ago culot sa:

Mkt gammal tråd ,  men jag undrar om de 16 stål du pratar om  är med 70mm hylsa ??  

Slå Micke en signal, jag skall till Nynäshamn nästa måndag så vill du ha med något upp kan jag kanske hjälpa till med transport.. 

Publicerat
6 hours ago Galne sa:

Slå Micke en signal, jag skall till Nynäshamn nästa måndag så vill du ha med något upp kan jag kanske hjälpa till med transport.. 

Jag är mest nyfiken på hylsan då jag handladdar  16 & 12  både stål och bly,  GB finns ju  i 16/67  men 70mm hylsa är att föredra för den som handladdar..     Jag har nån jävla Barnspärr på jobb datorn  tror du att du kan skriva ut  firmanamnet och telefon till den så kan jag ringa och fråga om hylsan. 

Publicerat
39 minutes ago culot sa:

Jag är mest nyfiken på hylsan då jag handladdar  16 & 12  både stål och bly,  GB finns ju  i 16/67  men 70mm hylsa är att föredra för den som handladdar..     Jag har nån jävla Barnspärr på jobb datorn  tror du att du kan skriva ut  firmanamnet och telefon till den så kan jag ringa och fråga om hylsan. 

Skytteservice Enkoneryd Mikael 072 317 60 35

Publicerat
14 hours ago Galne sa:

Skytteservice Enkoneryd Mikael 072 317 60 35

Jag ringde honom igår och vi surrade en bra stund , riktigt trevlig kille med bra tänk. Bara det att köra en 28g med lite fart när  det som snackas mest om är långsamma 32g. Sen till 16 patronen så var det för mig det primära att den hade 70mm hylsa och det sa han att den skulle ha,  detta är perfekt för mig som handladdar  och jag tog även upp att varför inte en likadan patron m 7 eller helst 6: or  den sistnämda skulle ju lätt kunna vara en "kombi patron " för duvjakt och lerduva.

Publicerat
1 minute ago culot sa:

Jag ringde honom igår och vi surrade en bra stund , riktigt trevlig kille med bra tänk. Bara det att köra en 28g med lite fart när  det som snackas mest om är långsamma 32g. Sen till 16 patronen så var det för mig det primära att den hade 70mm hylsa och det sa han att den skulle ha,  detta är perfekt för mig som handladdar  och jag tog även upp att varför inte en likadan patron m 7 eller helst 6: or  den sistnämda skulle ju lätt kunna vara en "kombi patron " för duvjakt och lerduva.

Jo han nämnde att du ringt igår, när vi språkades vid. De där 28:4 stål han har upplever jag bättre för i än de 33:4 eller 33:5 han även har, skulle meddela när han fått hem de cal16 du var intresserad av så slänger jag en blänkar till dig! 

Publicerat
3 minutes ago Galne sa:

Jo han nämnde att du ringt igår, när vi språkades vid. De där 28:4 stål han har upplever jag bättre för i än de 33:4 eller 33:5 han även har, skulle meddela när han fått hem de cal16 du var intresserad av så slänger jag en blänkar till dig! 

låter bra! jag drog iväg ett mess nu nyss då jag tycker iden m en 26:6  skulle vara perfekt för både lerduva och duva samt kråkfågel och anna lättare fågeljakt..  då kan man skippa en 26:7 då 6:or är tillåtna  

Publicerat
3 hours ago culot sa:

låter bra! jag drog iväg ett mess nu nyss då jag tycker iden m en 26:6  skulle vara perfekt för både lerduva och duva samt kråkfågel och anna lättare fågeljakt..  då kan man skippa en 26:7 då 6:or är tillåtna  

Skjutit mkt bös både lerkakor och sånt som andas med 28/6.. Jag TROR jag skulle landa på 28-30/5 som allround plugg om jag fick välja fritt.. Nu måste jag spara stålet till lergökar, har förbenat mkt bly att tugga igenom först..

Publicerat

Med stål är 30/5 och 28:6 väldigt trevligt och nitar det mesta som flyget om det inte är gås. Jag håller med hip om detta. /C