Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bra stålammo?

Featured Replies

Publicerat

Nu var det mest för att 16 kanske inte är en kioskvältare, men om man nu vile konkurrera m KENT/GB i kalibern så för att göra 2 flugor på smällen med en kombinerad sport/jaktpatron i 26:6   , sedan är jag helt överrens med han Mickes resonemang  med 12/70  28:5-4-3  för det överenstämmer med mitt. 

• Svar 158
  • Visningar 15k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• För att glädja Clutten lite så har jag slaktat en av bornaghisarna som Galne skjutsar upp från Blekinge.  28 gr (172 hagel), 1.56 gr grönaktigt krut, slitsad förladdning ca 40 mm. Fin finish på hyls

• Fortsätter på Bornaghispåret men för stål i kaliber 16 SSE - Skytteservice Enkoneryd kommer att göra ett försök att beställa hem Bornaghi 16/70 26g i nr 3 (Italiensk numrering men motsvarar ca us

• Nä de vore ju trist om du fick lära dig något om just träffbilder,  men det är i vart fall bekvämt då det alltid är fel på skotten ✌️😜✌️

Posted Images

Publicerat

sen med de priser  idag på jaktstål är det inga problem att få ekonomi i att ladda ,

bara man får tag på komponenter.

• 1 month later...
Publicerat
På 2024-06-24 at 17:55 K9 sa:

Fortsätter på Bornaghispåret men för stål i kaliber 16

SSE - Skytteservice Enkoneryd kommer att göra ett försök att beställa hem Bornaghi 16/70 26g i nr 3 (Italiensk numrering men motsvarar ca us4) till mig inom kort. Bornaghi har även nr 4 och 5 (Italienska).

Är man intresserad av stål i 16/70 så ta en kontakt omgående med Mikael så kanske det kommer hem lite patroner.

Enl uppgift från tillverkaren:
16/70
Italienska nr 3,4,5
405m/s
750Bar
På 2024-11-05 at 07:57 culot sa:

låter bra! jag drog iväg ett mess nu nyss då jag tycker iden m en 26:6  skulle vara perfekt för både lerduva och duva samt kråkfågel och anna lättare fågeljakt..  då kan man skippa en 26:7 då 6:or är tillåtna  

Nu meddelar Micke på Skytteservice Enkoneryd ha fått in cal 16 stål, storlek no 3,4 och 5 alla med laddvikt 26gram.

Publicerat
På 2024-12-18 at 15:16 Galne sa:

Nu meddelar Micke på Skytteservice Enkoneryd ha fått in cal 16 stål, storlek no 3,4 och 5 alla med laddvikt 26gram.

Vet du någon som tänker shoppa ?  Jag är dubbelt intresserad att få bekräftat om hylsan verkligen är 16/70  och inte 

67 mm som är vanligast. 

Sen inte för att jag behöver jaktammo men jag kan tänka mig ett stödköp, om nån inte vill köpa en hel 250 låda.. 

Hoppas dom lyssnar på mitt tips  om övningstål 26:6 i 16 , skulle vara en grym ringduva och kråkfågelpatron :thumbsup:

Den skulle jag klockrent köpa istället för GB/KENT 26:7 

Publicerat
11 hours ago culot sa:

Vet du någon som tänker shoppa ?  Jag är dubbelt intresserad att få bekräftat om hylsan verkligen är 16/70  och inte 

67 mm som är vanligast. 

Sen inte för att jag behöver jaktammo men jag kan tänka mig ett stödköp, om nån inte vill köpa en hel 250 låda.. 

Hoppas dom lyssnar på mitt tips  om övningstål 26:6 i 16 , skulle vara en grym ringduva och kråkfågelpatron :thumbsup:

Den skulle jag klockrent köpa istället för GB/KENT 26:7 

Var någon som hört av sig från Stockholms området och ville ha lite cal16, tror han skulle neråt i februari och eventuellt hämta. Har tyvärr inga resor planerade i närtid..

Publicerat
På 2024-12-20 at 20:34 Galne sa:

Var någon som hört av sig från Stockholms området och ville ha lite cal16, tror han skulle neråt i februari och eventuellt hämta. Har tyvärr inga resor planerade i närtid..

En gammal kaliber 16 kontakt hörde av sig om ett ev samköp, vi får se hur det går och nr:1   är att få bekräftat att det är en 

70mm hylsa    sen kan ju ett överpris grusa gången men som jag tyckte det lät så var ju defakto målsättningen att det skulle gå att sälja  patronerna åxå. 

• 2 months later...
Publicerat

Nu ska jag upp till Södertälje den 10/3 och sen mot Västerhaninge och bo på Globen den 11/3 så vill någon att jag ska frakta med något från Micke på SSE får ni höra av er på lämpligt sätt! Tömmer helst bilen den 11/3 så ha det i åtanke, om inte så kanske @Ken1 kan agera mottagare! 

Publicerat
På 2024-12-23 at 10:52 culot sa:

En gammal kaliber 16 kontakt hörde av sig om ett ev samköp, vi får se hur det går och nr:1   är att få bekräftat att det är en 

70mm hylsa    sen kan ju ett överpris grusa gången men som jag tyckte det lät så var ju defakto målsättningen att det skulle gå att sälja  patronerna åxå. 

Enligt Micke så är det 70mm hylsa, jag litar på hans ord!

Publicerat
2 hours ago Galne sa:

Nu ska jag upp till Södertälje den 10/3 och sen mot Västerhaninge och bo på Globen den 11/3 så vill någon att jag ska frakta med något från Micke på SSE får ni höra av er på lämpligt sätt! Tömmer helst bilen den 11/3 så ha det i åtanke, om inte så kanske @Ken1 kan agera mottagare! 

Kan nog funka..