Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

GW och Vargarna

Featured Replies

Publicerat

Har precis tittat igenom de två avsnitten på TV4 Play - Streama dina favoritprogram när du vill .

GW håller med om att KH utsatts för ett grovt rättsövergrepp.  Men i övrigt så tyckte jag mest att det var "gäsp". 

• Svar 89
  • Visningar 5,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• "Att inte inse att GW och Guillou är föredettingar är som att påstå att Persbrant och Lassgård är stora skådespelare..." Gammalt huddingeordspråk

• Helt klart för min del är att jakten och i slutänden dödandet förändrat mig. Något driver mig ut igen och igen nästan oavsett väder, trots stora kostnader sett till min totalinkomst, trots negligerand

Posted Images

Publicerat

Det är ngt konstigt med dessa föredettingar.. GW tokexponeras och Gulliko likadant.. iofs kan det vara att GW kör reklam för sitt vin nu med. Jag ids inte lägga tid på eländet, lyssnar däremot spänt på hustruns reaktioner som plöjer det just nu.

Och ang Hedin.. det är väl en icke-fråga numera, nu får ju NOA lyssna i förebyggande syfte.. alltså fritt fram.

Publicerat
56 minutes ago Hipshot sa:

Det är ngt konstigt med dessa föredettingar.. GW tokexponeras och Gulliko likadant.. iofs kan det vara att GW kör reklam för sitt vin nu med. Jag ids inte lägga tid på eländet, lyssnar däremot spänt på hustruns reaktioner som plöjer det just nu.

Och ang Hedin.. det är väl en icke-fråga numera, nu får ju NOA lyssna i förebyggande syfte.. alltså fritt fram.

Läs ”Om jakt och jägare” så kanske du fattar :tongue: 

”Föredettingar” - pfft!

Publicerat
12 minutes ago Mad Mike sa:

"Att inte inse att GW och Guillou är föredettingar är som att påstå att Persbrant och Lassgård är stora skådespelare..."

Gammalt huddingeordspråk:D

Stora och stora, nåja....Lassgård har glimmat till mellan varven.

Han passade som en smäck för sin roll i "Potatishandlaren"

Publicerat
30 minutes ago Mad Mike sa:

"Att inte inse att GW och Guillou är föredettingar är som att påstå att Persbrant och Lassgård är stora skådespelare..."

Respekt för de äldre för böveln ;)

Det som GW skriver i den boken stämmer till stora delar med mina egna tankar, observationer och erfarenheter. Det är därför jag håller honom såpass högt - jag vet att stora delar av det han skriver ”stämmer”. Sen är min jaktliga erfarenhet jämfört med honom givetvis en liten myggpiss i Mississippi, men han känns verkligen som the real deal.

Guillou känns betydligt mer tveksam.

Publicerat

Programmet hade kunnat vara betydligt sämre.......(har bara sett del 1)

Jag undrar bara över en sak: GW säger att "jakten är krigets kusin" och något om att har du en gång dödat blir du aldrig densamme igen. Det blir i mina öron: Steget är lättare mentalt att döda en människa om du är jägare.

Ska se på del 2 ikväll.

Raggarö

Publicerat

GW är gaggig. Punkt!

Publicerat

Att GW är gaggig tror jag inte, inte Guillou heller. De tycker bara mer om sig själva ju mer åren går och kanske litet rädda för att tiden springer ifrån dem.Fast programmet var ju inte så mkt att komma med.

Publicerat

Jag tycker man är rätt gaggig när man säger att steget från att skjuta ett djur och en människa inte är så stort.

Otroligt märkliga uttalanden han kom med i avsnitt 1.

När man dödat sitt första djur blir man inte samma människa igen 🙄

Påminde nästan om en äldre herre jag bodde granne med som blev helt övertygad om att staten lyssnade på honom via vägguttagen 😀

Publicerat
5 minutes ago dptrapper sa:

Jag tycker man är rätt gaggig när man säger att steget från att skjuta ett djur och en människa inte är så stort.

Påminde nästan om en äldre herre jag bodde granne med som blev helt övertygad om att staten lyssnade på honom via vägguttagen 😀

Tänk om han har rätt.

Publicerat

Gw är inget annat än en attention whore...ju äldre och mindre relevant han blir desto desperatare blir hans påståenden....

Publicerat

Det har jag mycket svårt att tro.

Att jakt och krig skulle höra ihop på något sätt.

Är det samma med fiske?

Publicerat
24 minutes ago exabit sa:

Tänk om han har rätt.

Att staten lyssnar via vägguttagen?

Publicerat
1 hour ago, dptrapper said:

What the f...

Vilken galaxhjärna.

Gäller det myggor också? Eller bara "söta" djur?

Publicerat
54 minutes ago Fläskfia sa:

Köp WIFI Spionkamera i vägguttag från Prylstaden.se

Nu tittar dom med. 😠

Nog säkrast att vira in sig i aluminiumfolie helt så dom varken kan se eller höra. 😄

Publicerat
15 hours ago Mad Mike sa:

Det där var ju en 50/50   

Publicerat

Såg båda avsnitten igår, tyckte de var mycket bra och informativa.

Visserligen fick representanter från båda sidor om vargtyckandet komma till tals, men jag tyckte det fanns en underton som visade att vargen var ett stort problem och med det att "vargkramarna" har fel, lite märklig journalistik.

Det som gjorde mig mest fundersam var hur meningarna skildes åt gällande hur vargstammen växt, själv tror jag mer på GWs åsikt om att den kommit hit via Finland men det är en intressant tanke på att man kan planterat ut en del exemplar från djurparker och via smuggling.

Inslaget om sabotörerna och våldsanvändandet var rätt skrämmande. Att ge sig på någon som är beväpnad kan ju komma att bli knivigt för båda parter. Hur ska man ens försvara sig om någon försöker rycka bössan av en...

Publicerat
13 minutes ago Järven sa:

Köp WIFI Spionkamera i vägguttag från Prylstaden.se

Nu tittar dom med. 😠

Nog säkrast att vira in sig i aluminiumfolie helt så dom varken kan se eller höra. 😄

Jag har vart i Låsmedsbranchen sedan 77-78  och ibland kommer det in folk som ska kopiera nycklar, dessa förvarar dom i tredubbla folie eller typ en portmonnä tillverkad av dito Folie, och dom viskar alvarligt att  grannen som jobbar för " DOM"  har en utrustning som kan se genom taket i genom betongen och koda av  deras nycklar.. detta brukar följas av en hel radda " Bevis"  för att understryka äktheten i deras påstående. Så kan jag ha det på jobbet , hur har ni det  :P

Publicerat
8 minutes ago culot sa:

Så kan jag ha det på jobbet , hur har ni det  :P

Har jobbat med folk i 25år.

Skogvaktare i djupaste vildmarken i Canada känns allt mer lockande för var dag.  😄

Publicerat
20 minutes ago culot sa:

Så kan jag ha det på jobbet , hur har ni det  :P

Arbetat i bank och leasing 25+år. Jisses vilka typer jag råkat ut för. Allt från totala virrpannor till ekobrottslingar som inte drar sig för att märka "golare" rejält. 

image.png.521565455d4e4a0c4b5466ea1433de39.png

Publicerat
2 hours ago culot sa:

Jag har vart i Låsmedsbranchen sedan 77-78  och ibland kommer det in folk som ska kopiera nycklar, dessa förvarar dom i tredubbla folie eller typ en portmonnä tillverkad av dito Folie, och dom viskar alvarligt att  grannen som jobbar för " DOM"  har en utrustning som kan se genom taket i genom betongen och koda av  deras nycklar.. detta brukar följas av en hel radda " Bevis"  för att understryka äktheten i deras påstående. Så kan jag ha det på jobbet , hur har ni det  :P

Vi brukar tipsa dem om att kontakta låssmed när de ringer och anmäler att grannen varit in med nyckel i deras lägenhet och monterat upp kameror o mikrofoner :whistling:

Det som alltid fascinerar mej med dessa paranoida personer m vanföreställningar är .. vad är det i just deras liv som är så j-la spännande att grannarna vill ta del av det? De flesta människors liv består av en ändlös radda med grå trista vardagar liksom.. vari ligger spänningen?? 

Det är ganska svårt men ibland går det att motivera dem till att beröra ämnet med sin husläkare alt gå med på att få lägenheten besiktigad av ambulanspersonal.. 😎 

Publicerat
4 hours ago Hipshot sa:

Vi brukar tipsa dem om att kontakta låssmed när de ringer och anmäler att grannen varit in med nyckel i deras lägenhet och monterat upp kameror o mikrofoner :whistling:

Det som alltid fascinerar mej med dessa paranoida personer m vanföreställningar är .. vad är det i just ditt liv som är så j-la spännande att grannarna vill ta del av det? De flesta människors liv består av en ändlös radda med grå trista vardagar liksom.. vari ligger spänningen?? 

Det är ganska svårt men ibland går det att motivera dem till att beröra ämnet med sin husläkare alt gå med på att få lägenheten besiktigad av ambulanspersonal.. 😎 

Jag brukar ibland fråga vanliga knäppisar om varför skulle nån gå in just hos dem,  men sedan brukar det ju toppas av Sveriges radio e dyl som varje sommar babblar om mystiska inbrott sufflerade av polisen dessutom , rekordet var ju ett äldre par som intervjuades där de påstod att tjuvarna forcerat både 9-tillhållarlås och vanliga cylinderlåset,  5 våningen bodde dom på ,  och varför dom var säkra berodde  på att fönstret " som var 100% säkert stängt " stod öppet när dom kom,  och det allra mest häpnadsväckande var att tjyvarna hade LÅST om sig innan dom gick, hur FAN ! man får uppta sändningstid med sådan dårskap är helt otroligt..      

Publicerat
3 hours ago Fläskfia sa:

Känner till en person som bor i en stuga utan el eller vatten. Teorin är nämligen att man kan bli avlyssnad även genom vattenledningarna :ph34r:

Publicerat
23 minutes ago exabit sa:

Känner till en person som bor i en stuga utan el eller vatten. Teorin är nämligen att man kan bli avlyssnad även genom vattenledningarna :ph34r:

Jag visste det!