Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

GW och Vargarna

Featured Replies

• Svar 89
  • Visningar 5,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• "Att inte inse att GW och Guillou är föredettingar är som att påstå att Persbrant och Lassgård är stora skådespelare..." Gammalt huddingeordspråk

• Helt klart för min del är att jakten och i slutänden dödandet förändrat mig. Något driver mig ut igen och igen nästan oavsett väder, trots stora kostnader sett till min totalinkomst, trots negligerand

Posted Images

Publicerat
5 minutes ago Dansken sa:

Ännu värre är det med bärmedlet som fördelar covid vaccinet runt i kroppen: det innehåller kvicksilver vilket gör det lättare för myndigheterna att spåra oss från satelliter....

Och chemtrails :D 

Publicerat
33 minutes ago exabit sa:

Känner till en person som bor i en stuga utan el eller vatten. Teorin är nämligen att man kan bli avlyssnad även genom vattenledningarna :ph34r:

Det ligger i sakens natur då ljud färdas snabbare i vatten än i luft.

Gru/Stasi/Nasa/Säpo/Wallenberggruppen hör dig innan man ens öppnat käften. 

Publicerat
1 minute ago Järven sa:

Det ligger i sakens natur då ljud färdas snabbare i vatten än i luft.

Gru/Stasi/Nasa/Säpo/Wallenberggruppen hör dig innan man ens öppnat käften. 

Glöm inte de riktigt smarta människorna som tror att mobilen avlyssnar en även när batteriet är borttaget (från när man kunde avlägsna batteriet från telefonen). Den tankegången skulle man vilja följa.

Publicerat
16 minutes ago Dansken sa:

Ännu värre är det med bärmedlet som fördelar covid vaccinet runt i kroppen: det innehåller kvicksilver vilket gör det lättare för myndigheterna att spåra oss från satelliter....

Som om det skulle behövas när nästan alla är hysteriskt rädda för att lämna hemmet utan sin lätt spårbara mobil nuförtiden. 😂

Jag brukar få karta med positioner där jag varit från FB med jämna mellanrum, man behöver ju inte ens ett domstolsbeslut för att pejla folk längre.

Publicerat
6 minutes ago Järven sa:

Som om det skulle behövas när nästan alla är hysteriskt rädda för att lämna hemmet utan sin lätt spårbara mobil nuförtiden. 😂

Jag brukar få karta med positioner där jag varit från FB med jämna mellanrum, man behöver ju inte ens ett domstolsbeslut för att pejla folk längre.

Bara att förbjuda kontanter också så är saken biff.

Kontanter används fö enbart av pensionärer, svartjobbare och torskar :tongue: 

Publicerat
1 minute ago exabit sa:

Bara att förbjuda kontanter också så är saken biff.

Kontanter används fö enbart av pensionärer, svartjobbare och torskar :tongue: 

Takes on to know one......hur gammal är du ?   ;)🤪😂

Publicerat

Var en historiker med i GW och vargarna och han beskrev konspirationsteorier på ett sätt som stämmer med det som kommit upp här. "Dom" dvs staten, myndigheter eller andra starka krafter har gjort något hemligt och hysch, hysch som egentligen inte är så bra, rentutav onda avsikter. Men VI har upptäckt detta och avslöjar nu denna onda handling. Typ avlyssning genom eluttag, covidvaccin med kvicksilver för att satelliter ska ha koll på oss.

Publicerat

Det ringer fortfarande människor till Graceland och ber att få tala med Elvis. 

Publicerat
1 hour ago exabit sa:

Känner till en person som bor i en stuga utan el eller vatten. Teorin är nämligen att man kan bli avlyssnad även genom vattenledningarna :ph34r:

Det där är rätt tragiskt.. surrade med ngn i 40-års åldern, ingen historik alls sedan tidigare. Heeelt övertygad om att han var avlyssnad.. Sånt där är tragiskt, skitsvårt att fixa hjälp om personen inte själv insett hjälpbehovet.. ja förutom att sanera lägenheten från avlyssningsutrustning då rå. Ingen historik och skvattgalen, nydebuterat.. så ledsamt. Att tro sig vara avlyssnad enbart och ringa ett upprört 112 samtal lite nu och då räcker inte som grund för tvångsvård så det är inte så mycket att göra. Ledsamt för att personen jag surrade med hade så mycket kvar, var hyggligt "ung".. och då helt handikappad av dessa vanföreställningar.

Då är det lättare att hantera tex kvinnan i Märsta som ringer ngr gånger per dag och är vansinnig på grannen som för oväsen i lägenheten invid. När hon inte ringer så skickar hon e-tips med innebörden att om vi inte kommer och hanterar grannen så ska hon ta livet av sig. Vi har varit där x flera och på sin höjd landar det i en frivillig transport till St Göran.. Med tiden får hon färre och färre besök av blåljus varför hon jackat upp sitt suicidhots game.. börjar skicka små bilder på snaror, bilder på tabletter som ska konsumeras osv osv.. Hon är som ett filter för våra nyanställda, varje gång ngn ny kollega får kontakt m den här kvinnan så skapas ett HR prio 1 suicid... för att snabbt plockas ned till rutinjobb av området eller befäl :biggrin:

Väldigt mkt galenskap där ute i samhället... 

Publicerat

Nu är vi en bra bit ifrån trådstarten men det har redan spårat ur så jag fortsätter. 

Va och fortsatte med min Adhd/autism utredning förra veckan - 3:e besöket och fick svara på en satans massa frågor varav säkert 2 A4 handlade om hur pass konspiratoriskt lagd man var, just det avsnittet gick snabbt för mig, har aldrig varit konspiratorisk och har svårt att tro att jag någonsin kommer bli det heller, men visst man ska aldrig säg aldrig. Lite på samma spår har jag en liten anekdot om min älskade farfar (må du vila i frid) när pappa introducerade honom för sin nyköpta dreambox och pappa sa att detta måste du skaffa, varpå farfar sa "Nej för HELVETE, då åker man fast direkt, pejlarna kommer och tar dig". Hur ska dom göra det undrade pappa. "Dom jävlarna klättrar upp på taket och kopplar in sig på antennen, sen är det kört" 😂😂😂 

Publicerat
2 hours ago exabit sa:

Och chemtrails :D 

Har du sett filmerna  med  en lokal   ordförande  för MP när hon svamlar om chemtrails ?  

Publicerat
5 hours ago Buck sa:

Visserligen fick representanter från båda sidor om vargtyckandet komma till tals, men jag tyckte det fanns en underton som visade att vargen var ett stort problem och med det att "vargkramarna" har fel, lite märklig journalistik.

Kan kanske vara en sund motvikt till Anders "titta vad vackra dom är" Lundins Vargprogram som gick för några år sedan i så fall.

Han försökte nog vara neutral, men det hela  känndes filmat i rätt stark urbaniserad vinkel.

Publicerat

Ja. Jo. Visst kan vi skoja om andras å egna (inte jag / mina då) eventuella tillkortakommanden.

Dock när det rör ulven så var jag på en föreläsning för 15-20 år sedan och den handlade om just rovdjur. Rewilding Europé – with the big carnivores (RE) det var. Och innehållet var om att just återinföra de stora rovdjuren. Som jag förstått det är RE en expertgrupp, som leker med pengar, och som EU har som just expertgrupp. Som av en händelse har RE sitt säte i Holland. Ni vet det där platta odlade landet med mycke mark under havsytan där man går omkring i clogs samt man tvångsomhändertar lantbruk / lägger ner matproduktion. Till förmån för? !

Vi ska inte äta kött, ej heller de naturliga bytesdjuren vi skattar / jagar utan de ska vi föda de stora rovdjuren med. Vad ska vi äta tro?  Tips?

Nu har inte jag sett nåra av programmen, än. Men det kan väl knappast vara en slump om programmen skulle vara riktade, för inte har väll GW själv finansierat rubbet? Tänker jag, om han nu skulle vara 'bra'.

Om man är kritisk till något å blir belagd med att vara konspirationsteoretiker så säger det generellt mer om andra än en själv. Sheepel.

Nä, tänka själv är sundhetstecken oavsett vad andra säger / tycker. För inte sväljs väll okritiskt allt som sägs? /P

Publicerat

Ett friskhetstecken att vara lite sunt skeptisk/källkritisk till det man läser i media liksom hör kring fikabordet i dagens tokiga och polariserade värld.

Publicerat

GW var mindre filosofiskt virrig i del 2, jag ger honom dessutom rätt i att inget kommer att hända i vargkonflikten på 10 år.

Isak Isaksson och Rebecka Le Moine har jag aldrig kunnat med, det är kör i vägg utan vett och sans.

Pesticiden Karbofuran hade jag nästan lyckats förtränga, den hade ju en kort uppkomst i Hedinmålet men tjatades om till döds i "Vargkriget" och på diverse forum. Giftet har använts och vargar dödas illegalt men inte i den omfattning som vargkramarna hävdar.

Raggarö

Publicerat
  • Författare

Med lite mer distans... 
Blev ju en uppvisning i virrpannor från båda sidor.  Gubbarna från Dalarna med sina konspirationsteorier och antijaktsmaffian. Tror ingen (utom de inblandade) tycker de framstår som speciellt vettiga.

"Farligast" tycker jag nog gubben från naturskyddsföreningen som tyckte att 1200 vargar nog var lagom. Helt enkelt för att han, relativt de andra, framstod som vettig. Speciellt om man bor på södermalm...

Publicerat
På 2023-11-21 at 15:06 Fläskfia sa:

Var en historiker med i GW och vargarna och han beskrev konspirationsteorier på ett sätt som stämmer med det som kommit upp här. "Dom" dvs staten, myndigheter eller andra starka krafter har gjort något hemligt och hysch, hysch som egentligen inte är så bra, rentutav onda avsikter. Men VI har upptäckt detta och avslöjar nu denna onda handling. Typ avlyssning genom eluttag, covidvaccin med kvicksilver för att satelliter ska ha koll på oss.

Konspirationsteori betyder egentligen att man är upplyst och upptäcker sanningen före alla andra...

Publicerat
6 hours ago detstorabla sa:

"Farligast" tycker jag nog gubben från naturskyddsföreningen som tyckte att 1200 vargar nog var lagom. Helt enkelt för att han, relativt de andra, framstod som vettig. Speciellt om man bor på södermalm...

Ja, det är viktigt för jakten att den som för talan har någotsånär vettig framtoning.

Även om Vargen är oönskad hos många jägare håller det inte att vara helt rabiat i media.

Publicerat
1 hour ago MagnusN sa:

Konspirationsteori betyder egentligen att man är upplyst och upptäcker sanningen före alla andra...

Så kan det ju vara ibland.

Fanns ju folk historiskt som fick rejält på skallen för dom påstod att jorden är rund och inte platt. 😁

Publicerat

Idag ska Daniel Ligne vara med i tv4 morgon så man kan väl misstänka att det ska pratad varg

Publicerat
På 2023-11-21 at 09:26 dptrapper sa:

Det har jag mycket svårt att tro.

Att jakt och krig skulle höra ihop på något sätt.

Är det samma med fiske?

Historiskt sett hör krig och jakt ihop. Jakt betraktades under långa perioder som en samarbetsövning för överklassen som var bra träning för krig (givetvis inte i alla kulturer och alla tider men ofta nog för att det skall noteras). Jakten har i alla tider tagit över delar av krigets verktyg/teknologiska utveckling. 

Publicerat
3 hours ago MagnusN sa:

Idag ska Daniel Ligne vara med i tv4 morgon så man kan väl misstänka att det ska pratad varg

Bra att han får komma till tals för gemene man.

Tycker han har en framtoning som även icke frälsta kan lyssna på.