Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Är hylsorna slut eller vad?!

Featured Replies

• Author
20 hours ago Mr P sa:

Hade du ett grain mer krut än het laddning i hylsorna som skjuter ut tändhattarna?

Ja.. men jag har tidigare skjutit med den där heta laddningen är jag rätt säker på. Verkar som hylsorna, när de blir slut, inte mäktar med den laddningen. Nu testar jag igen lite mindre krut och helkalibrerat. Hylslängden är ok, alla kamrar fint.

19 hours ago exabit sa:

Jag laddar mina V-Max 40 med 22,5 grains 200 i 222 och får 1040 m/s, så du får ju mer hastighet än så :) 

Låter ju otroligt.. ska fan bli kul att klocka den med magnetospeeden när det blir trevligare att vistas ute! Jag kan nästan sätta min keps på att den ligger under 1000 m/s.

10 hours ago LGH sa:

Jag har åtskilligt med 40 grains Ballistic Tip Lead Free i .224 om du vill testa. Samma typ av kula som Varmint Grenade, tunn mantel fylld med pressat kopparpulver.

Ska försöka ha det i minnet, när orken drabbar mej så kanske jag testar hör av mej då.. Spanx!

• Replies 128
  • Views 10.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Jag vill inte skriva för mycket om Hippens äventyr för då kan det uppfattas som negativt och nära nog mobbing. Men kan bara konstatera att 500 skott (så många det tog för mig att döda en ny Rem 700 SP

• Rejält märke från utstötaren och blåst tändhatt  Sluta genast använda dessa och gör en ordentlig felsökning.

Posted Images

1 hour ago Hipshot sa:

Ja.. men jag har tidigare skjutit med den där heta laddningen är jag rätt säker på. Verkar som hylsorna, när de blir slut, inte mäktar med den laddningen. Nu testar jag igen lite mindre krut och helkalibrerat. Hylslängden är ok, alla kamrar fint.

Då förstår jag att hylsorna ger upp, ett extra grain på en redan het laddning är mycket.

1 hour ago Hipshot sa:

Låter ju otroligt.. ska fan bli kul att klocka den med magnetospeeden när det blir trevligare att vistas ute! Jag kan nästan sätta min keps på att den ligger under 1000 m/s.

1096 m/s Norma fabriksladdad 40gr 

50cm pipa 

• Author

Kollade lite på laddatabasen på RS.. Jag backar på kepsen, allt pekar på att den ligger över 1000.. det trodde jag INTE för den känns slö. Undrar om 204:an har rubbat ens referenser eller något.. Skit samma, kul insikt!