Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dovvilt

Featured Replies

Publicerat
här kommer en bild av sämre kvalitet som alla mina bilder  :( skovlen på blekning

Det värkar vara en fin skovel..

Fint i övrigt me Linus!

MVH/Jocke

• Svar 154
  • Visningar 18,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Nä, du Mauser.. Nästa år är det jag som följer med dig och gästjagar på Selahalvön.. Och jag vet ett sätt som kan få ta med mig...  ;D ;D Kan du gissa???

Oj oj..Hmmm.. nyfiken...tänker..tänker mera,Har vi någon gemensam bekant?känner vi varandra?NÄ NU VET JAG ;D du ger mig massvis med pengar för att få sitta i ett av mina torn ;)

Break it to me gentle please :-*

/Micke

Publicerat
Oj oj..Hmmm.. nyfiken...tänker..tänker mera,Har vi någon gemensam bekant?känner vi varandra?NÄ NU VET JAG ;D du ger mig massvis med pengar för att få sitta i ett av mina torn ;)

Break it to me gentle please :-*

/Micke

Räcker det inte med att jag köper en 222:a istället för en 243:a??? ;)

Publicerat

en liten rolig grej som finns på högra skovlen...

post-196-1140807596_thumb.jpg

Publicerat
Räcker det inte med att jag köper en 222:a istället för en 243:a??? ;)

;D

Caramba! Ännu en klok,ansvarstagande och synnerligen insiktsfull elitistisk jägare som har sett ljuset! (Pssst, tipsa gärna din hårfagre maniske .243vän om vad en sådan uppgradering kan leda till :D)

/Micke

Publicerat

Dream on!

Ripjägaren ska väl såvitt jag vet köpa en Benelli automat, han har inte råd med mespang även. Sen har han rätt stora avstånd på sin Märsta mark så han lär behöva en mer potent kaliber dvs .243 som inte svänger vid första brisen  ;D

Fast ok, jag är inte elak.. Om Ripjägaren hänger med till Sela en gång pga en .222 så lär jag få säsongsbiljett om jag byter min .243 mot en .223??  ;D ;D ;D

Fan vilken grej! Mauser, häng på här, ger mej fan på att Ripjägaren kommer att låta håret växa ut till mer manliga propotioner om du fanns med i hans liv med. Min påverkan är tydligen inte tillräcklig..än! >:(

Mvh!

Publicerat
Dream on!

Ripjägaren ska väl såvitt jag vet köpa en Benelli automat, han har inte råd med mespang även.

Mvh!

Det är ju Fan oxå att det är du som har hand om ekonomin i vårt förhållande... ;D ;D

Publicerat

Det är kärlek gubben, jag unnar dej det bästa (Benelli automat) och hjälper dej att undgå tabbarna (.224)..

;D ;D ;D ;D ;D 8)

Mvh!

Publicerat
Fan vilken grej! Mauser, häng på här, ger mej fan på att Ripjägaren kommer att låta håret växa ut till mer manliga propotioner om du fanns med i hans liv med. Min påverkan är tydligen inte tillräcklig..än! >:(

Mvh!

AHA ;D han har ännu inte insett de enorma jaktliga fördelarna med manligt hår,nåja det kommer väl med åren och mognaden ;D

Var ner till selaön imorse för en sista sittning innan halvårsvilan,en räv kom smygande bakom tornet med kastade för mina fotspår innan han kom in i min skjutsektor,däremot så sköt min kompis en ensam hindkalv som förmodligen gått ensam en längre tid.

Den vägde bara 9kilo passad vikt var bara skinn och ben,troligtvis har någon trott sig kunna urskilja ett"smaldjur" ur en större flock med hjortar,något som jag tycker är mer eller mindre omöjligt.

/Micke

Publicerat

[ ;Dte author=Hipshot link=topic=642.msg32630#msg32630 date=1140880792]

Det är kärlek gubben, jag unnar dej det bästa (Benelli automat) och hjälper dej att undgå tabbarna (.224)..

;D ;D ;D ;D ;D 8)

Mvh!

Har funderat lite på köpet på Benellin.. Varför egentligen?? Jag har ju din, dels så skjuter jag ju bättre än dig med den ;D sen har ju du 9 :o bössor och jag bara 3 :-[ vilket det då borde vara mest rättvist om jag tog din..

Dessutom så ju du pinsamt kär i min Browning Morgan som du alltid ska tafsa på.. Så det vore ju inte mer än rätt att jag får din med tanke på all tröst jag har fått lägga ner på browningen efter du har antastat den...!!

Publicerat
AHA ;D han har ännu inte insett de enorma jaktliga fördelarna med manligt hår,nåja det kommer väl med åren och mognaden ;D

/Micke

Hoppas inte det.. Jag har haft ett fjolligt "pash" (ingen aning hur det stavas som ni märker..) för många många år sedan.. Och DET mina herrar var ingen hit...

Publicerat

Herregud människa, inte en suck att jag låter en MAN som haft PAGE skända min Benelli!

Ska försöka använda den lite mer denna säsong, ska eventuellt mickla lite med kolven och se om jag blir mer kompis med den. Tror dock inte det tidvis tveksamma resultatet med den sitter i just kolven utan vapnets vikt. Bössan är helt enkelt för lätt.. Hade den på ena slyngeljakten på änder i höstas och efter två trippléer och ett antal dubbléer så måste jag konstatera att trasslet på tippen enbart handlar om min skytte teknik. Ta mej fan svårare med trötta seglande trutar än snabbt flygande änder ???

Är det inte dags för en sväng till tippen snart förövrigt?

Mvh!

Publicerat
Herregud människa, inte en suck att jag låter en MAN som haft PAGE skända min Benelli!

Ska försöka använda den lite mer denna säsong, ska eventuellt mickla lite med kolven och se om jag blir mer kompis med den. Tror dock inte det tidvis tveksamma resultatet med den sitter i just kolven utan vapnets vikt. Bössan är helt enkelt för lätt.. Hade den på ena slyngeljakten på änder i höstas och efter två trippléer och ett antal dubbléer så måste jag konstatera att trasslet på tippen enbart handlar om min skytte teknik. Ta mej fan svårare med trötta seglande trutar än snabbt flygande änder ???

Är det inte dags för en sväng till tippen snart förövrigt?

Mvh!

Ahh.. Page, så stavades det..

Nä, det är ingen period i livet jag är stolt över..

Jag är grymt sugen på tippenrace, måste bara bli klar med rummet först.. har inte så mycket kvar, jag kommer att köra alla kvällar den här veckan samt helgen om det behövs.. ska kolla lite på söndag.. Men jag hör av mig..

Publicerat

Låter vettigt, jag är ledig på söndag. Ett villkor dock är att det är plusgrader, tror det suger om det är för kallt. Tagit semester två veckor i april med..

Hittade förövrigt ngt datum för uvfixarkvällen men har det inte här. Tänkte ett tag att man kunde steka på ngt bit vildsvin o dricka något gott även men jag ska fundera vidare på det..

Mvh!

Publicerat
Låter vettigt, jag är ledig på söndag. Ett villkor dock är att det är plusgrader, tror det suger om det är för kallt. Tagit semester två veckor i april med..

Hittade förövrigt ngt datum för uvfixarkvällen men har det inte här. Tänkte ett tag att man kunde steka på ngt bit vildsvin o dricka något gott även men jag ska fundera vidare på det..

Mvh!

Japp, jag tror oxå på plusgrader..

Kolla upp datumet så grejar jag drickat.. ;D

• 2 weeks later...
Publicerat

testar...

post-240-1141842074_thumb.jpg

post-49-1141842074_thumb.jpg

• 5 months later...
Publicerat

minns hur jag med spänning följde denna tråden förra dovsäsongen, och det är väl snart dags för er hjortjägara att ge er ut igen va? hur ser det ut med stammarna i år på era marker?

Publicerat

Ser bra ut mycket observerade djur en del större flockar med...får väl se efter den 1 september....slänger upp en bild på min dubble..

post-196-1156272874_thumb.jpg

Publicerat

jo jag tycker att det ser bra ut på mina marker mycket med hindar med kalv. har kanske en ny mark på gång till hösten som det finns ganska mycket dov på

Publicerat

Just nu ser det ut att vara en dovviltsexplosion, såg hejdlöst med hjort förra veckan men om de är kvar om några veckor återstår att se.

Publicerat

den doublén går inte av för hackor linus....det var sista helgen eller nåt liknande som du vräkte ner dom va?

Publicerat
den doublén går inte av för hackor linus....det var sista helgen eller nåt liknande som du vräkte ner dom va?

jepp i snöfall och blåst...var ordentligt less på att sitta i tornet och glo men det gav utdelning...

Publicerat

Mr Mauser - har du kvar din 7x57 Ruger 1? Jag såg en sådan lik din hos en handlare...

Publicerat
Mr Mauser - har du kvar din 7x57 Ruger 1? Jag såg en sådan lik din hos en handlare...

;D Det var nog min du såg,jag böt in den i våras mot en Tikka 412  12/70-7x57R vilken blir min premiärbössa den 1Sept.

Är gott om Dov hos mig,många spetsar och smaldjur har observerats då det som vanligt sköts för lite kalv förra året.

/Micke

Publicerat

Misstänkte det... Jag blev faktiskt riktigt sugen när jag klämde på den. Jag har ju haft en #1 förut i .45-70 och den lätta sportern är verkligen trevligt. Fast egentligen vill jag ju ha en kipplauf i 7x57R... Sköt din bra?