Publicerat Augusti 23, 200619 yr ;D Det var nog min du såg,jag böt in den i våras mot en Tikka 412 12/70-7x57R vilken blir min premiärbössa den 1Sept.Är gott om Dov hos mig,många spetsar och smaldjur har observerats då det som vanligt sköts för lite kalv förra året. /Micke Hos vilken handlare står den? MVH/Jocke
Publicerat Augusti 23, 200619 yr Misstänkte det... Jag blev faktiskt riktigt sugen när jag klämde på den. Jag har ju haft en #1 förut i .45-70 och den lätta sportern är verkligen trevligt. Fast egentligen vill jag ju ha en kipplauf i 7x57R... Sköt din bra? Min sköt så bra som jag kunde önska,den satte de två första skotten väldigt tätt och öppnade i regel upp med det tredje till en träffbild på runt 30mm. Någon femskottsträffbild sköt jag aldrig med den bössan. En av anledningarna till att den böts in var att jag tyckte att träffbilderna började öppna upp sig mer än vanligt,vilket iofs inte är så konstigt efter många års flitigt skjutande och jagande. rifle. Bössan står på Svante Nilssons i Uppsala . /Micke
Publicerat Augusti 23, 200619 yr Min sköt så bra som jag kunde önska,den satte de två första skotten väldigt tätt och öppnade i regel upp med det tredje till en träffbild på runt 30mm.Någon femskottsträffbild sköt jag aldrig med den bössan. En av anledningarna till att den böts in var att jag tyckte att träffbilderna började öppna upp sig mer än vanligt,vilket iofs inte är så konstigt efter många års flitigt skjutande och jagande. rifle. Bössan står på Svante Nilssons i Uppsala . /Micke Okej. Var det din elller Meckes som var byggd från en helstocksmodell till halvstock, var inte det din? eller är jag ute och cyklar? MVH/Jocke
Publicerat Augusti 23, 200619 yr Okej. Var det din elller Meckes som var byggd från en helstocksmodell till halvstock, var inte det din? eller är jag ute och cyklar?MVH/Jocke Du har bra minne kompis Mecke har en light Sporter i 7x57M och jag hade en helstock(No:1 International) omgjord till halvstock i 7x57M så min var ännu kortare och smidigare än Meckes. /Micke