Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dovvilt

Featured Replies

Publicerat
;D Det var nog min du såg,jag böt in den i våras mot en Tikka 412  12/70-7x57R vilken blir min premiärbössa den 1Sept.

Är gott om Dov hos mig,många spetsar och smaldjur har observerats då det som vanligt sköts för lite kalv förra året.

/Micke

Hos vilken handlare står den?

MVH/Jocke

• Svar 154
  • Visningar 18,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Misstänkte det... Jag blev faktiskt riktigt sugen när jag klämde på den. Jag har ju haft en #1 förut i .45-70 och den lätta sportern är verkligen trevligt. Fast egentligen vill jag ju ha en kipplauf i 7x57R... Sköt din bra?

Min sköt så bra som jag kunde önska,den satte de två första skotten väldigt tätt och öppnade i regel upp med det tredje till en träffbild på runt 30mm.

Någon femskottsträffbild sköt jag aldrig med den bössan.

En av anledningarna till att den böts in var att jag tyckte att träffbilderna började öppna upp sig mer än vanligt,vilket iofs inte är så konstigt efter många års flitigt skjutande och jagande.

rifle.

Bössan står på Svante Nilssons i Uppsala .

/Micke

Publicerat
Min sköt så bra som jag kunde önska,den satte de två första skotten väldigt tätt och öppnade i regel upp med det tredje till en träffbild på runt 30mm.

Någon femskottsträffbild sköt jag aldrig med den bössan.

En av anledningarna till att den böts in var att jag tyckte att träffbilderna började öppna upp sig mer än vanligt,vilket iofs inte är så konstigt efter många års flitigt skjutande och jagande.

rifle.

Bössan står på Svante Nilssons i Uppsala .

/Micke

Okej. Var det din elller Meckes som var byggd från en helstocksmodell till halvstock, var inte det din? eller är jag ute och cyklar?

MVH/Jocke

Publicerat
Okej. Var det din elller Meckes som var byggd från en helstocksmodell till halvstock, var inte det din? eller är jag ute och cyklar?

MVH/Jocke

Du har bra minne kompis :D

Mecke har en light Sporter i 7x57M och jag hade en helstock(No:1 International) omgjord till halvstock i 7x57M så min var ännu kortare och smidigare än Meckes.

/Micke

Publicerat

Aha - då förstår jag knoppen på framstocken...