Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dovvilt

Featured Replies

Publicerat

Grattis. ;D ;D ;D

Jag är jätteavundsjuk.....

• Svar 154
  • Visningar 18,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Grattis. ;D ;D ;D

Jag är jätteavundsjuk.....

Ibland ska man ha lite flyt  :P

Publicerat

Grattis än en gång!

:D :D :D :D :D

Publicerat

Jag ska ner och jaga dov på torsdag och sedan ska jag jaga dov i Ripsa hela helgen så jag hoppas att jag får något!

Publicerat
Jag ska ner och jaga dov på torsdag och sedan ska jag jaga dov i Ripsa hela helgen så jag hoppas att jag får något!

Ripsa är ju inte direkt viltfattigt  ;D ;D

Brukar ta en sväng dit på sommrarna när ja är på familjens landställe och hejdlöst va mycket dov, rå och älg det är där. Såg en hel hög fina halv och helskovlar på ängen nedanför minizoo:et  :)

Publicerat

Brukar ta en sväng dit på sommrarna när ja är på familjens landställe och hejdlöst va mycket dov, rå och älg det är där. Såg en hel hög fina halv och helskovlar på ängen nedanför minizoo:et  :)

Det låter som att hela stället är ett enda stort ZOO.

;)

Publicerat

härlig bild, grattis!

Publicerat

Härligt Hebbe :D snygg bild.

"Herbert och hans 9,3x62 en kombination inget vill hamna framför"

;D

/Micke

Publicerat

Läs min senaste jakt därifrån på första sidan på denna tråd så förstår du min förhoppning om helgen.  ;D ;D ;D Marken där är helt sjukt viltrik, väldigt gott om dovvilt, mufflon och vildsvin. Det ska bli helt suveränt, hoppas på lite snö också så att jag kan vaka gris i fullmånen då vore lyckan total. Kommer med rapport på måndag hur det gick. ;) ;)

Publicerat
Härligt Hebbe :D snygg bild.

"Herbert och hans 9,3x62 en kombination inget vill hamna framför"

;D

/Micke

Tack Micke, du övar på julrim redan märker ja haha... iår är jag & 9,3an en giftig kombination!! känns jäkligt bra.

Bilden e riktigt läcker.. fina kontraster morötter vs dovhjort  ;D precis som det ska va i grytan. Jag väntar på fler bilder men polarn som har dom i sin kamera e ju segare än kåda. Tog några kort som hamnar i mappen "jaktporr"  :D

Publicerat

Har inte varit ute så mycket den senaste tiden pga av en massa helgtjänster o annat tjaffs :- Såg dock en mindre flock dovvilt förra helgen jag var nere, men hållet var drygt och skjutljuset var på väg bort. Tack och lov är det snart julledigt, och då skall det jagas för fulla muggar. Återkommer med resultat ;D

Publicerat

Liksom orjant så kommer även jag att låta helgen gå i dovviltets tecken,en hårdkörare inför den långa sega julledigheten ;) nästa hjortjakt blir nog inte förräns i slutet av januari.

Rapport utlovas i händelse av skottlossning.

/Micke

Publicerat

Jagade dovvilt igår, vi hade några bra drev men kom inte i skottläge. Jag såg 3 st hjortar men dom kom från helt "fel" håll men vi får se vad som händer i helgen.

Publicerat

>Orjant

Tack för igår och om du lovar att skruva 30 hack "ner" på bössans kikare som inte tiilhör dig

skall du få vilken vecka Ni vill....

;D ;D ;D

Publicerat

Jag lovar, han kommer att bli väldigt förvånad när han skjuter ca 1 m i backen framför sig. ;) ;)

Kan man olja in insidan av pipan i "bromsolja" så att kulan sakta glider ut med ett schyst "plopp"?

Publicerat

>orjant

JA! gör det  ;D

...men å andra sidan är han rätt ofarlig för viltet...hitta han på pass en gång sovandes så jag tog bössan å gick!

Glömmer aldrig synen när han vakna, rester sig upp och ställer sig upp å börjar snurra runt i sökandet efter bössan  ;D :D ;D...höll f-n på trilla av stubben!

/ 8)

Publicerat

Klart och färdigt samt att jag bytte ut hans fina Leopold mot en gammal Fontaine med fast 4x, hoppas att han ej ser någon skillnad. ;D ;) ;D

Publicerat

08 15 föll ett smaldjur 90m framför mitt torn 9,3x62 15g Vulkan, in i tjockhalsen ovanför vänster bog och ut i bakkant på höger bog,snuddade undersidan på ryggraden.Flyktsträcka=0,5m neråt ;) .

Såg ytterligare ett smaldjur och en svart spets som inte ville exponera sig riktigt,nya tag imorgon.

/Micke

Publicerat

Kanonjakt, vilken helg.  ;D ;D

Den började med att en gris sköts på vakjakt i fredagkväll.

Sedan var det samling i lördagsmorse och vi var 21 skyttar, 8 hundförare och 10 - 15 hundar i lördags. Sen var det full fart i skogen, det kom dov, rådjur och 4 st vuxna älgar ut till skyttarna. Jag vet att det är många som inte tycker att detta är "riktig" jakt men om ni skulle få chansen att vara med på en sådan här jakt så ta den, det är allt jag säger. Vi sköt  4 st dov och en älgkalv på lördagen. Jag hade ett par djur på mig men de kom i tätningen så jag kom aldrig i skottläge utan fick njuta av stunden i stället.

Sedan på söndagen var vi 6 skyttar som jagade med tax och då sköt vi 2 st dov varav jag som sköt en spets. Det kom 3 st dov "rinande" ner för ett berg bakom en grantätning och de passerade i en liten luckan ca 100 m framför mig och jag sköt den sista av dom. Jäkligt nöjd med skotten då jag har kännt mig lite osäker med tanke på 2 bommar på dov i år men nu ligger jag i ledning med 3 - 2 (3 fällda, 2 bommar). ;D ;D

Till allas vår glädje hade det kommit nysnö i söndags så vi satte oss och vakade gris i månskenet på kvällen och en bra matgris i 60-kilos klassen föll. Man kan lugnt säga att det eftersöket var spännade, in i grantätning, fullt av grisspår samt att vi hörde dom och till slut hittades grisen. Helt otroligt att sitta och se sugga med kultingar ca 20 m ifrån sig som bökar omkring i månskenet, j-lar vilken puls. Hon vädrade mig lite och lät som en flock med valar. Darth Vader, släng dig i väggen, här kan vi snacka om tung andning. Jag sköt inte då kultingarna var för små. ;) ;)

Längtar tills nästa gång jag får komma till denna mark och jaga i januari igen!

Publicerat

Va det nu ja skulle säga att det e ja som e avis  ::) ;D

Jag ser fram emot jaktlagets heliga "julskinkejakt" på annandagen.

Publicerat

ja, dov på markerna vore nånting....

Publicerat

sköt 2 smalhindar i lördags morse kompisen sköt en spets...

Publicerat

Grattis! ;D ;D

Var jagar du?

Publicerat

Tackar...Skåne, Tollarp, Linderödsåsen lite grovt för dom som inte kommer från skåne, mitt i smeten alltså...

Publicerat

Lagom till jul fick jag bilderna på halvskoveln av polarn, lägg märke till hur smal hjorten är efter brunsten.

dec%2005%20056.jpgdec%2005%20059.jpg