Publicerat September 6, 20241 yr Detta Àr en populÀr post. Det Àr nÄtt med gamla fina hagelpatroner.. Gyttorp 16/70 Vihtavuori Metso 16/70, asken med tjÀdertuppen Àr hÄrdvaluta
Publicerat September 6, 20241 yr Vihtavuori Metso började jag min jÀgarbana med. Bet bra pÄ sjöfÄgel, trots namnet. ( Metso =skog pÄ finska)
Publicerat September 6, 20241 yr Författare PÄ 2024-09-06 at 21:26 Mr P sa: Vihtavuori Metso började jag min jÀgarbana med. Bet bra pÄ sjöfÄgel, trots namnet. ( Metso =skog pÄ finska) NÀstan rÀtt, Metso = tjÀder MetsÀ = skog
Publicerat September 6, 20241 yr Författare Detta Ă€r en populĂ€r post. Metallhylsor har tillverkats för militĂ€ra Ă€ndamĂ„l, de skulle inte svĂ€lla nĂ€r man krigade i djungeln. Om de Ă€ven varit Ă€mnade för jakt vet jag inte.Â
Publicerat September 6, 20241 yr 29 minutes ago Bjorn.h sa: NÀstan rÀtt, Metso = tjÀder MestÀ = skog Undrar varför jag aldrig fick bra vitsord i finska.....
Publicerat September 6, 20241 yr Gyttorps röda lÀgger jag i nÀr det Àr harjakt. Bara för att man ska. Hade en riktigt fin obruten gammal ask som jag skickade med @Finskavapen nÀr han köpte min Merkel 8. Det Àr harmat det.
Publicerat September 7, 20241 yr Fattar inte varför man gÄr igÄng sÄ hÄrt pÄ dessa tingestar? Men det Àr vÀl nostalgin, minnena, upplevelserna samt .. lukten Fick tvÄ gamla 25 askar av Mike för kajor för ett tag sedan.. nÄgra Är typ.. har fan inte hjÀrta att dra ivÀg sÄna fina patroner pÄ flygrÄttor! De stÄr kvar och Àr fina!
Publicerat September 7, 20241 yr Författare Det var bÀttre ordning förr nÀr olika hagel hade olika fÀrg.
Publicerat September 8, 20241 yr Författare Detta Àr en populÀr post. 12/65 33g runda fina och exakt 4mm hagel. Rosa hylsor ser man inte varje dag. Blir nog dra ivÀg en smÀll ur v pipan.
Publicerat September 9, 20241 yr Vet inget om gamla hagelpatroners kvalitet, men dom definitivt gjorda med mer stil och kĂ€rlek.Â
Publicerat September 10, 20241 yr Detta Àr en populÀr post. Det hÀr var det Àldsta jag kunde hitta. Gyttorp Private Brand kal 12/65 blyhagel US7,5 papphylsa filtförladdning. Bussköt litet lerduvor pÄ en kompis landstÀlle, vi hade jagat sjöfÄgel pÄ morgonen men inte fÄtt nÄgot. Men dÄ nÀr vi skjuter lerduvor flyger det förbi tvÄ Ànder pÄ ganska styvt hÄll. Sköt pÄ en som damp ned stendöd. Var för nÄgra Är sedan. Idag hÄller jag hÄrdare i dessa patroner.
Publicerat September 10, 20241 yr Författare Detta Àr en populÀr post. Vihtavuoris gamla plastlÄdor, perfekt ha i fickan sÄ papphylsorna hÄlls torra och fina.
Publicerat September 10, 20241 yr 2 hours ago FlĂ€skfia sa: Det hĂ€r var det Ă€ldsta jag kunde hitta. Gyttorp Private Brand kal 12/65 blyhagel US7,5 papphylsa filtförladdning. Bussköt litet lerduvor pĂ„ en kompis landstĂ€lle, vi hade jagat sjöfĂ„gel pĂ„ morgonen men inte fĂ„tt nĂ„got. Men dĂ„ nĂ€r vi skjuter lerduvor flyger det förbi tvĂ„ Ă€nder pĂ„ ganska styvt hĂ„ll. Sköt pĂ„ en som damp ned stendöd. Var för nĂ„gra Ă„r sedan. Idag hĂ„ller jag hĂ„rdare i dessa patroner. Det dĂ€r Ă€r fina grejer!! Bly dessutom.. Ă ena sidan sĂ„ Ă€r det förbannat kul alla dessa Privat Brands, har extremt mĂ„nga olika nere i kĂ€llaren frĂ„n div olika stĂ€llen.. Ă„ andra sidan syns det att det Ă€r lite sunkigare produktion, de Ă€r inte gjorda för att rĂ€cka speciellt lĂ€nge. Det Ă€r ingen plugg som Ă„ker i och ur oskjuten direkt. Lacken Ă€r urkass sĂ„ de blev fuktskadade direkt. Vi sköt Hargs Bruks version pĂ„ eftersök stundtals.. ganska vĂ„ta event om jag sĂ€ger sĂ„. Men du sitter pĂ„ en skatt dĂ€r, bly i nyare tappning.. riktigt bra skit!Â
Publicerat September 10, 20241 yr Dessutom bevis pÄ att superheavydutynerdmagnumextrem med 50 gram US3 hagel Àr total waste. 24 gram halvsunkig gyttorp fungerar ypperligt. I varje fall i en Husqvarna 310 fr 1918 pÄ en and pÄ 35 meter. Ingen som har fler bilder?
Publicerat September 10, 20241 yr Om jag fÄr tag pÄ obrutna förpackningar likt ovan framöver sÄ kommer jag inte skjuta ivÀg dem utan spara.. Fan lite Ägren nu nÀr jag för ett eller tvÄ Är sedan stod och drog ivÀg Gyttorp Game 27 samt Nickel Trap pÄ krÄkor, hade en ask av varje. De jag har nu fÄr helt klart bo kvar, ska flytta in dem frÄn garaget till andra vapenskÄpet..
Publicerat September 10, 20241 yr Detta Ă€r en populĂ€r post. Lite Sellier & Bellot trap frĂ„n 1975, tre askar sĂ„ pĂ„ banan och man Ă€r rĂ€tt mör!!Â
Publicerat September 10, 20241 yr Inte skjuta finskott pĂ„ lerduvor đ Var i garaget o kollade, dĂ€r stod bara pluggen jag fick av Mike.. + lite nostalgiaskar med annat bös. Gafab/ Gyttorpe Grouse tillverkad 2012 enl asken sen den bĂ€sta krĂ„kplugg jag haft hitintills tror jag. Saga Elite 28/6 â€ïž Samt en ask Hull 28/7.. fick en lĂ„da av Wizard back in the days.. bra skit! Â
Publicerat September 10, 20241 yr Söte Jesus vad mycket godsaker. Jag hade tvĂ„ kartonger med Private Brand men det mesta sköts pĂ„ lerduvor. 4 askar kvar.đą
Publicerat September 10, 20241 yr 10 minutes ago FlĂ€skfia sa: Söte Jesus vad mycket godsaker. Jag hade tvĂ„ kartonger med Private Brand men det mesta sköts pĂ„ lerduvor. 4 askar kvar.đą Vafan du riskerar utvisas fr forumet đđ Har nĂ„gonslags mellanförvaring vid vapen-vapenskĂ„pet, i den burken fanns nedan plugg + nĂ„gra nyare pryttlar som inte var sĂ„ sexiga. Hittade ngn Rottweil trap med Gordon culot.. undrar vad den kostat nĂ„gon nĂ„gongĂ„ng? De Ă€r ju dyra redan i standardutförande.Â
Publicerat September 10, 20241 yr Och detta Àr dÄ slutförvaringen.. för 15 Är sedan gick jag igenom pÄsen och rensade ut dubbletter kanske dags igen? Mkt nostalgi i den ikea pÄsen men Àven massor med plugg man aldrig sett tidigare. IMG_0194.mov
Publicerat September 10, 20241 yr 13 minutes ago Hipshot sa: Vafan du riskerar utvisas fr forumet đđ Har nĂ„gonslags mellanförvaring vid vapen-vapenskĂ„pet, i den burken fanns nedan plugg + nĂ„gra nyare pryttlar som inte var sĂ„ sexiga. Hittade ngn Rottweil trap med Gordon culot.. undrar vad den kostat nĂ„gon nĂ„gongĂ„ng? De Ă€r ju dyra redan i standardutförande. Hmmm kĂ€nner igen nĂ„gra av dom dĂ€r đ€Łđ€Ł
Publicerat September 10, 20241 yr 34 minutes ago Hipshot sa: Inte skjuta finskott pĂ„ lerduvor đ Var i garaget o kollade, dĂ€r stod bara pluggen jag fick av Mike.. + lite nostalgiaskar med annat bös. Gafab/ Gyttorpe Grouse tillverkad 2012 enl asken sen den bĂ€sta krĂ„kplugg jag haft hitintills tror jag. Saga Elite 28/6 â€ïž Samt en ask Hull 28/7.. fick en lĂ„da av Wizard back in the days.. bra skit!  Gyttorp 32 tillverkade pĂ„ licens i Polen om jag inte missminner mig đ€đ€đ€