Publicerat September 10, 20241 yr 13 minutes ago Fläskfia sa: Men tjosan vilken kulig påse! Jagar du med dessa? Onej.. Ingen aning vad jag ska göra med den, testamentera till någon nörd? Jag har skrivit det förr men jag sorterade ut dubbletter för länge sedan, fyllde väskan och drog ut på kråkor. Rätt tacksam att jag hade andra grejer med i bilen för kvalitén var kraftigt varierande, många av de där pluggen är duktigt ålderstigna. Så nej, de bara ligger där.. Önskar att jag back in the days sparat en ask av alla plugg man köpt.. men då var budgeten inte lika resursstark så varje plugg man fick tag på gick åt. Lite ledsamt.. 13 minutes ago Ken1 sa: Gyttorp 32 tillverkade på licens i Polen om jag inte missminner mig 🤔🤔🤔 Tror du har helt rätt och det förklarar en grej! Culoten är helt annorlunda på några av dem.. polskplugg förmodligen. Lite kul, hittade ngr Gyttorp 32 skeet i vapenskåpet.. och askarna i garaget saknade en plugg. Ärthjärnan Rikard har alltså plockat en puppa ur varje ask >> samlingen. Puckat.. de finns redan där garanterat. Kollade lite hastigt, hittade en "Normal" övningspatron. Papp 32 gr us 7,5.. Häftigt!
Publicerat September 10, 20241 yr 2 minutes ago Ken1 sa: Men nu mina vänner kronan på verket!!!! Dom enda jag sett. Olympic High-End.. Garanterat bra skit!! Till skillnad mot extremt mycket annat av deras produktion (Nu kommer Ken1 lägga ut texten om Olympics förträfflighet )
Publicerat September 10, 20241 yr 2 minutes ago Hipshot sa: Onej.. Ingen aning vad jag ska göra med den, testamentera till någon nörd? Jag har skrivit det förr men jag sorterade ut dubbletter för länge sedan, fyllde väskan och drog ut på kråkor. Rätt tacksam att jag hade andra grejer med i bilen för kvalitén var kraftigt varierande, många av de där pluggen är duktigt ålderstigna. Så nej, de bara ligger där.. Önskar att jag back in the days sparat en ask av alla plugg man köpt.. men då var budgeten inte lika resursstark så varje plugg man fick tag på gick åt. Lite ledsamt.. Tror du har helt rätt och det förklarar en grej! Culoten är helt annorlunda på några av dem.. polskplugg förmodligen. Lite kul, hittade ngr Gyttorp 32 skeet i vapenskåpet.. och askarna i garaget saknade en plugg. Ärthjärnan Rikard har alltså plockat en puppa ur varje ask >> samlingen. Puckat.. de finns redan där garanterat. Kollade lite hastigt, hittade en "Normal" övningspatron. Papp 32 gr us 7,5.. Häftigt! Lite azurblå???
Publicerat September 10, 20241 yr 1 minute ago Hipshot sa: Olympic High-End.. Garanterat bra skit!! Till skillnad mot extremt mycket annat av deras produktion (Nu kommer Ken1 lägga ut texten om Olympics förträfflighet ) Behöver inte. If you know you know. Patroner som i sina bästa dagar kommer upp i 380m/s går inte att missa med 😎😎😎
Publicerat September 10, 20241 yr 23 minutes ago Ken1 sa: Lite azurblå??? Kanske.. på filmen syns en plugg som det står träning på, tror det är den..
Publicerat September 11, 20241 yr Detta är en populär post. 9 hours ago Hipshot sa: Olympic High-End.. Garanterat bra skit!! Till skillnad mot extremt mycket annat av deras produktion (Nu kommer Ken1 lägga ut texten om Olympics förträfflighet ) Olympic är bra men inget slår dessa!
Publicerat September 11, 20241 yr Författare En full ask med ryska Azot, tyvärr bara 5 kvar i Vihtavuorin.
Publicerat September 11, 20241 yr Azot! Det smäller som fan, det ryker, det singlar ner konfetti i luften från förladdningen och allt man skjuter på stendör Old school
Publicerat September 11, 20241 yr Författare Det finns mycket historier om rysspatroner och förladdningen som var gjord av Pravda.
Publicerat September 11, 20241 yr Författare Detta är en populär post. Vinterharar och Gyttorp Special..
Publicerat September 12, 20241 yr Författare Gafab fågel. Inte lastgammal, sent 80 tal början 90. 32g 5 och 6 . 100 i varje hink. Vill minnas att en hink kostade 95 mark, kan ha fel. Patronerna slut för länge sen, hinken fylld med annat.
Publicerat September 12, 20241 yr 1 hour ago Bjorn.h sa: Gafab fågel. Inte lastgammal, sent 80 tal början 90. 32g 5 och 6 . 100 i varje hink. Vill minnas att en hink kostade 95 mark, kan ha fel. Patronerna slut för länge sen, hinken fylld med annat. Vill minnas att det var dåligt med död i dom där.
Publicerat September 12, 20241 yr Författare 11 minutes ago Mr P sa: Vill minnas att det var dåligt med död i dom där. Du är nog inte den ända med den åsikten. Var så ung på den tiden så jag minns inte riktigtn, nån and blev det alltid. Importören fanns i grannbyn så det såldes nog en del här i trakten.
Publicerat September 12, 20241 yr 23 minutes ago Mr P sa: Vill minnas att det var dåligt med död i dom där. Ja och nej skulle jag säga.. Den första versionen som jag minns var en röd papp patron som var helt okay, inte topnotch men fullt fungerande. Därefter hände ngt och de tryckte ut ngn tokusel plastplugg i dessa hinkar. Vet att Jimbolo här på forumet provsköt dem på papp och det visade sig vara lite sämre än uselt vilket stämde väl med mångas erfarenheter av dem. Men som sagt, den första varianten som var papp har jag för mej var helt okay.
Publicerat September 12, 20241 yr Detta är en populär post. Dessa är nog inte så vanliga hemma hos folk..
Publicerat September 12, 20241 yr Wow! Tror jag har några i samlingen som är typ jättekorta, ser för konstiga ut..Häftigt!
Publicerat September 12, 20241 yr 2 hours ago Hipshot sa: Ja och nej skulle jag säga.. Den första versionen som jag minns var en röd papp patron som var helt okay, inte topnotch men fullt fungerande. Därefter hände ngt och de tryckte ut ngn tokusel plastplugg i dessa hinkar. Vet att Jimbolo här på forumet provsköt dem på papp och det visade sig vara lite sämre än uselt vilket stämde väl med mångas erfarenheter av dem. Men som sagt, den första varianten som var papp har jag för mej var helt okay. Det var nog plast pluggen jag testade
Publicerat September 12, 20241 yr Detta är en populär post. Den här börjar nog också räknas som en klenod, tillverkad 1929 om jag minns rätt. Arvegods. Laddad med Vihtavuori Metso bet den på bra, innan EU tog bort vårjakten vill säga.
Publicerat September 12, 20241 yr 3 hours ago Hipshot sa: Wow! Tror jag har några i samlingen som är typ jättekorta, ser för konstiga ut..Häftigt! Jo de ser sjukt konstiga ut, 2” är de för någon udda sidasida byggd på öarna..
Publicerat September 13, 20241 yr Författare Vihtavuori royal, made in Finland. Krutet, hatten och jobbet var finländskt, hageln från Ryssland, hylsor och förladdning från olika håll, bla Spanien och Italien. Förladdning stenhård kork, skjuter ganska bra.